Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innendørs hall moss i boks og med jord/leire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Samen View Post
    Under NM i Skien ifjor var det MYE slitasje etter 2WD, mer enn 4WD......
    hehe, så 2wd er den stygge ulven - kan jo ikke ha biler som sliter så mye på banen vettu.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #62
      Originally posted by Razer View Post
      1:8 bilene sliter mye mer på banen enn 1:10.
      Sliter nok noe mer, vil jeg tro, men blir veldig feil å sammenligne slitasje etter løp mellom fuel 1/8 OR og elektro 1/10 - slitasjen må i så fall ganges opp med antall deltakere og banetid per deltaker. Så vil man se at forskjellen ikke er så stor som noen tror.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #63
        Originally posted by Crowe View Post
        Sliter nok noe mer, vil jeg tro, men blir veldig feil å sammenligne slitasje etter løp mellom fuel 1/8 OR og elektro 1/10 - slitasjen må i så fall ganges opp med antall deltakere og banetid per deltaker. Så vil man se at forskjellen ikke er så stor som noen tror.
        Vel, man trenger ikke se så langt. Jeg har sett eksempler av skaden én bil kan gjøre både på bane i Usa og Norge. Den veier mer enn det dobbelte, og røsker godt tak. Det er ikke en gang et snev av grunnlag for diskusjon, selv om du sikkert må det allikevel.

        Og igjen, om NM, kun tilfeldigheter. 10 deltakere ekstra i 2wd og de slet løs det øverste laget med løst underlag. Hadde det vært kosting ville dette også redusert slitasjen, da grepet ville vært bedre og hjulspinn redusert.
        Last edited by Razer; 12 September 2011, 20:44. Reason: Prøver å være høflig....
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

        Comment


        • #64
          Originally posted by sabben View Post
          Vekten er nesten dobbelt så høy i 1/8 som 1/10.
          Jepp og dobbelt så mye grep - det går opp i opp. I tillegg har 1/8 senterdiff for å få enda bedre grep. Hva som sliter mest har nok mest med kjørestil enn andre faktorer - veldig stor forskjell på kjørestiler sånn sett. Utover det tror jeg ikke forskjellen er for stor.
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

          Comment


          • #65
            Originally posted by Razer View Post
            Og igjen, om NM, kun tilfeldigheter. 10 deltakere ekstra i 2wd og de slet løs det øverste laget med løst underlag. Hadde det vært kosting ville dette også redusert slitasjen, da grepet ville vært bedre og hjulspinn redusert.
            Jepp er nok vanskelig å sammenligne.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #66
              Originally posted by Ole C View Post
              Jeg fornekter din virkelighet og erstatter den med min egen!

              4WD all the way!
              Støtter den Ole hver gang jeg har testa 2wd så blir det bare krøll
              MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

              Comment


              • #67
                Originally posted by sirkandal View Post
                Støtter den Ole hver gang jeg har testa 2wd så blir det bare krøll
                ja de svingene er noe tull - kan jo ikke gi gass uten at rumpa kommer!
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #68
                  Da er 1/10 handlet inn og er straks klar for Moss Kjempeflott initiativ

                  Comment


                  • #69
                    slitasje på bane

                    Når vi tenker slitasje her så tenker vi ikke bare på hva selve bilen sliter ved gasspådrag eller brems, men x antall tryn etter ett hopp osv, en 1/8 bil veier mer og om det da går like fort eller fortere så er det vel ikke vanskelig å være enig i at en 1/8 gjør mer skade? Vi kan ikke bare la de som vet hvordan man behandler en 1/8 el buggy få lov til å kjøre. Litt av poenget her er at vi skal rekruttere og det uten at man må leie inn noen som kan fikse banen hele tiden

                    Dette blir nok bra
                    www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by mustitRC View Post
                      Når vi tenker slitasje her så tenker vi ikke bare på hva selve bilen sliter ved gasspådrag eller brems, men x antall tryn etter ett hopp osv, en 1/8 bil veier mer og om det da går like fort eller fortere så er det vel ikke vanskelig å være enig i at en 1/8 gjør mer skade? Vi kan ikke bare la de som vet hvordan man behandler en 1/8 el buggy få lov til å kjøre. Litt av poenget her er at vi skal rekruttere og det uten at man må leie inn noen som kan fikse banen hele tiden

                      Dette blir nok bra
                      Jeg har så trua! Uansett er det ikke verre enn at vi tester litt, så finner vi fort ut om det er et problem Noen flere bilder av Framgangen Magne?
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

                      Comment


                      • #71
                        Da var buggyen klar, tror det snart er 15 år siden jeg kjørte løp med en sånn bil.
                        Dette tror jeg kan bli morro.
                        Team Elefun \ Xray NT1
                        Tom Erik Haaversen \70 mod.

                        Comment


                        • #72
                          Helt klart mustitRC. Dugnad kan for eksempel ordnes med at de som deltar på dugnad betaler mindre kjøreavgift enn de som ikke deltar - dvs mangen som deltar på dugnad eller mange penger i kassa - så kjør gjerne flere dugnader. En skikkelig OR innendørsbane er jo gull!
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment


                          • #73
                            Jeg kan vel si så mye som at mesteparten av leiren er inne i hallen og lagt grovt ut.
                            Den gjenstår ganske mye jobb med leira for å lage den til et fornuftig underlag.
                            Det blir en stor bane, og det er tegnet et par ganske morsomme og kule layout forslag.
                            Så hold pusten dette blir bare helt rått.

                            Nå må bare alle i miljøet passe på å bruke muligheten til å bruke banen i vinter, så vi kan fortsette å ha denne muligheten fremover. Her legges det ned ufattelig mye tid og kroner for å lage "noe nytt i landet"
                            AE B4.1 FT, AE B44.1 FT, AE SC10 4x4 FT, osv osv osv
                            HPI E firestorm, Vintage Lazer ZX-RR,

                            Comment


                            • #74
                              La inn en god søknad til dama for å få kjøre minimum en gang i uka i vinter, gleder meg sykt.

                              Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • #75
                                Dette blir fett, ser frem til å bli døgnvill i Moss i vintersesongen!

                                Bilder?!!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X