Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo - tips & triks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ser bra ut! Bare pass på at ledningene er lange nok og at de 2 ledningene som er ut fra hokjønnskontakten (den mot ESC'en) er like lange. Vet det kan være fristende å lage den ene lengre siden det er lengre avstand til batteriet på venstre side av E-Revoen.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

Comment

Originally posted by Ev1er View Post
      Jeg har også E-revo men har ikke fått den kjøreklar enda pga lodding av baterier, lodding av deans på 8000mah lipo batterier, venting på Mamba ESC og Medusa 2000kv motor osv!
      Hvis det er 2 stk 2S LiPo batterier du har så må du sikkert dreve om bilen noe. 2 stk 2S LiPo gir 14,8V og med 2000Kv motor så gir det max RPM på 29600. Hvis det er en del mer effekt i motoren din enn orginalt så bør du kanskje dreve den om litt så du får et mer normalt forhold mellom motorytelse og giring.

Hva er forresten max oppgitt RPM på motoren din og hva er effekten oppgitt til?

Comment

2000RPM/V 1.70A 0.006 920W 87A 105A 30V 36 x 60mm 5mm 290g

vet ikke om dette er det du spør etter?
        Yamaha Aerox

Comment

Originally posted by Ev1er View Post
          2000RPM/V 1.70A 0.006 920W 87A 105A 30V 36 x 60mm 5mm 290g

vet ikke om dette er det du spør etter?
          Ser ikke noe max RPM så da kan de se ut som de heller opererer med max spenning, dvs 30V. I så fall har man nok info om motoren.

Ser ut som en motor med nok guff i alle fall. Var batteriene dine 2S per stk eller 4S og kobler du i serie eller paralell? Ser ut som motoren er skalert til å passe 8S LiPo, men det takler kanskje ikke ESC'en din eller?

Comment

Hmm kan se ut som Mamba Max er noe underskalert i forhold til hva motoren din er laget for. Mamba Max er i utgangspunktet laget for 1:10 scala biler. Ja Revoer er 1:10 men jaggu er de store og tunge nok.

Mamba Max har for LiPo kun støtte for 2 og 3S, mens motoren din ser ut til å ha max effekt ved 8S (30V). Ser at flere mener 5 eller 6S er passe for E-Revoen for denne Medusa motoren. Men 3S får mindre enn halv effekt og mindre enn halvparten av max rpm. Det bør du evt kanskje ta hensyn til ved dreving.

Er motoren og esc en pakkeløsning eller noe du har fått anbefalt av noen?

Comment

Mamba max er oppgitt til max 3s ja, men har hørt om folk som har fått den på fine temperaturer med 5s så 4s burde ikke være noe problem.
              Jeg kjøpte Mamba max 5700 systemet for å eventuelt bruke det i konkurransebuggy senere, men nå skaljeg kansje bruke e-revo til konkurranse da.

Denne comboen er noe jeg har fått anbefalt av de fleste med 4s lipo får du e-revo opp i 80kmph (ikke at farta betyr så mye) og dette er bevisst på film, ikke noe bullshit fabrikante har sett i lufta å kommet frem til..
              Dette kommer fra rc-monster.com forum, rcuniverse.com, traxxas forum osv.

Vet at denne comboen med Mamba max og Medusa 2000kv 60mm er en knallcombo fra filmer og andre forum så : )

Men til et annet spørsmål om nimh batteri lodding...
              Vet du har sinnsykt med peil på nimh batterier.
              Kjøpte en combo på rcmart med 30 løse intellect celler.
              Lodder i 7 celler på et batteri.
              Dette blir da 8.4v altså 16.8v i serie.
              Jeg har loddet med et 45w loddejern fra coop obs, tinn fra bravo. (Master tools eller noe i den duren tinn)

jeg setter den svarte ledningen på den største flaten (-) og den røde ledningen på den siden med minst overflate som visst på den paint illustrasjonen min. Men når jeg kobler batteriet til laderen kommer det opp "connection error/failure" og vet ikke hva som er problemet.
              Har det noe å si at noe av tinnet sitter i intellect-plastikken rundt der jeg lodder broene på?

Kan du hjelpe meg litt her?
              Yamaha Aerox

Comment

Høres bra ut!

Batteriet ditt er kanskje best å sjekke med et multimeter. Skal du styre på å mekke batterier selv så kanskje like greit å skaffe først som sist. Kjenner ikke loddebolten din men evt en god ide å skaffe seg skikkelig utstyr. Må passe på å ikke bruke for lang tid når man lodder på batteripolene. Fort gjort at en battericelle tar skade ved for mye varmeoverførsel.

Du bør også matche battericellene og synkronisere de før du lader pakken.

Comment

Hva er et multimeter og hva vil det si å synkronisere cellene med hverandre?

Vet du hvor jeg får skikkelig utstyr da eller?
                  Yamaha Aerox

Comment

<OT>Nå er vi litt vel langt utenfor tema så dette blir veldig kort. Multimeter er et el-verktøy for å måle spenning og strøm med mere. Synkronisering av battericellene er et must enten i forkant eller i etterkant. Noen gjør for hver eneste lading. Det blir litt i overkant for meg. Hva som er problemet ditt akkurat nå vet jeg ikke men sjekk i alle fall at alle batteriene er riktig koblet i serie og at du har god nok kontakt. I tillegg til multimeter så trenger du vel egentlig også en utladebenk om du skal bygge batterier selv. Du er ikke nødt å ha noen altfor avansert loddebolt, men det beste er å ha en loddestasjon med valbar temperatur på loddebolten.

Vet ikke hvorfor du ønsker å bygge batterier selv, men noe billigere er det kun hvis du skal bygge mangen batterier for det krever noe utsyr å holde på med dette og det koster.</OT>

Comment

Medusaen din (2000Kv) ser ut til å ha max RPM på 60000. Dvs ved 30V (8S). Ved 4S vil du kun få 30000+ RPM. Det gir ikke 80kmt akkurat uten vesentlig omdreving. Hvis motoren er oppgitt til snaue 1kW i effekt så får du ca halv effekt ved halv spenning (4S) dvs ca 500Watt. For meg høres det litt lite ut til å kunne få Revoen opp i 80 kmt.

Jeg har et regneark som beregner hvilken fart man potensielt kan få ved hvilke drev-valg og dekkstørrelse. Kunne jo ha vært gøy å se hvilke oppsett de har de som hevder å ha 80kmt i fart på Revoen sin med 4S på Medusa 2000Kv motoren. Har du noen link?

Comment

Fikk det til å virke

Joda har en link til det.
                        Se kommentarene så får du se han har samme oppsett bare annen esc og andre batterier av samme kapasitet og ytelse.
                        YouTube - Erevo 52 mph
                        Yamaha Aerox

Comment

Jepp fant en som viste 54 mph. Men jeg har sjekket oppsettet hans og det stemmer ikke i det hele tatt. Høres rart ut selv om man regner 4V per LiPo celle. Dvs for oppnå den farten med det oppsette han har så må han ha minst 45000 rpm på motoren, men har maks 16V?!? 16V * 2000Kv = 32000 rpm. Med 6S så går det uten problemer.

Comment

YouTube - 54 mph speed run. Erevo her også.
                            Bare enda mere fart.

Her er det svart på hvitt på en dataskjerm

Hilsen Even
                            Yamaha Aerox

Comment

24/52 høres litt mer fornuftig ut og stemmer bra med E-Revo Speed Kalkulatoren min (32000 rpm og 49,8 mph). Litt nedover bakke, men dawn raskt og kanskje noe i overkant av hva man kanskje skulle kunne forvente av Medusaen. Imponerende!

Begynner å bekymre meg litt for hva jeg har bestilt meg.
                              Last edited by Crowe; 7 August 2008, 22:35.

Comment

hehe, hva har du bestilt deg ?
                                Neu mamba monster comboen ?
                                Den er syk, men medusa skal visstnok være i samme klasse som neu motorene.

Hvilken giring burde jeg kjøre om jeg vil ha mest mulig kjøretid og mellom 35 og 40 MPH?

-Even
                                Yamaha Aerox

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X