Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo - tips & triks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Stemmer nok det ja.
    Naa har jeg ogsaa 2 x 7.2v 4200, 4 x 8.4v 4600 og 2 x 7.4v 8000 batterier saa begynner aa bli bra naa
    Yamaha Aerox

Comment

Når man går fra orginal motor og ESC til børsteløst. Kan man da fortsatt kjøre i regn og snø? Tenker på at orginal ESC er "waterproof". Er noen av ESCene til børsteløsemototer også vanntette?

Og er en børsteløs motor mer utsatt for å ta skade av vann enn en vanlig motor som følger med E-revo?

Har selv Rustler VXL, men lurer på å kjøpe meg en E-Revo. Vil helst gjøre den om til børsteløs, men må også kunne bruke den i snø, samt kanskje noen vannputter her og der
      Last edited by Haugalandet; 9 August 2008, 23:31.
      Brushless E-Revo - 22,2V 5Ah Zippy H
      Rustler VXL - 11,1V 5Ah Maxamp

Comment

Trur ikke det er noen børsteløse systemer som er vanntett, men så lenge motoren er greit forseglet så er det jo bare å isolere ESC eller lage/kjøpe en boks å ha ESC i.
        Men råder ikke til å kjøre i STORE vanndammer osv. Skal gå fint å kjøre den i snø f.eks men helst med forseglet ESC da.
        Eirik steen
        Kjører:Børsteløs Twin force og Traxxas Stampede 4x4

Comment

Blir ikke ESCen veldig varm hvis man forsegler den?

Noen gode måter å forsegle den samidig så den kan bli kjølt? aluminiums boks?

Ellers så har jeg ikke tenkt å "dykke" bilen. Men vil ha muligheten til å kjøre selv om det regner, og da samler det seg ofte noen pytter her og der. Bor jo på vestlandet, så normalt regner det mye her, selv om det har vært lite regn i det siste

Comment

Det er i hovedsak ikke noen forskjell på børste- og børsteløse motorer i forhold til vann. Men det finnes børstesløse motorer som er helt lukkede systemer. Det er kanskje det mest praktiske sånn sett, men ikke nødvendigvis noe krav.

Er man redd for for høy varmgang på ESC'en så kan man jo i stedet finne seg en motor med 8 eller 10s driftspenning. Da mangereduseres strømforbruket per sek og dermed varmgangen tilsvarende.

Alternativt så kan man bruke kjøleribbe for å fjerne varme fra ESC'en. Trenger jo ikke å lukke kjøleribben inne.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

Comment

Originally posted by Ev1er View Post
              HI!

I am waitng for me MM ESC and Medusa v2 fterburner 2000kv motor!

I got two TRC 8000mah 7.4v lipos and I will run them in series on my E-revo!

I want about an hour of runtime with these lipos, and speeds around 40mph!

What pinion should I get?
              How many tooth?
              Should get the 5mm bore, mod1 pinion.
              Or maybe I will have to get the 5mm bore 32 pitch pinion gears since the E-revo uses 32-pitch gears?
              If so, which pinion should I choose then?

Please help me out here!

Thanks!!:whistle:

Gidder ikke skrive alt på norsk igjen..

-Even
              Yamaha Aerox

Comment

Kjøretid kommer mest an på hvordan du kjører. På bane får du f.eks. ikke 1 time med dette oppsettet men ikke umulig ved bashing.

Følgende giring gir deg ca 40 mph for ditt oppsett.

* Pinion: 24t
                * Spur: 56T

Det anbefales å kjøpe 32 pitch (eller Mod 0.8 som er det samme).

Comment

Okei, men med middels bashing, vil jeg få ca en time med dette oppsettet?

Hvor mange tenner er spuret stock på e-revo?

Vl gjerne gjøre endel wheelies også.
                  Last edited by Evn; 18 August 2008, 14:21.
                  Yamaha Aerox

Comment

Geir:

Er det dette kittet du anbefaler i starten av tråden:
                    Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

Og når det gjelder BL, er det en spesiell combo du anbefaler uten så høy spenning? Ser for meg å bruke 2*2S 8000mAh batterier akkurat som Even. Dette pga holde kostnaden nede samtidig som man har lang kjøretid. Eventuelt 2*3S 5000mAh slik som disse: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...0C_Lipoly_Pack

Har Rustler VXL med Maxamp 11,1V 5000mAH. Orginal dreving. Hvilke motor/esc må E-revo ha for å greie tilsvarende ytelse?

Ellers noen upgrades som er nødvendig foruten sway bar og fjærer? Noe som er dømt til å ryke

Har du link til dekk og felg du bruker.

Even: Link til ESC og Motor? Pris?

Ellers finner jeg ikke Neu mamba monster comboen 1515. Noen som har link. (handler mest fra Towerhobbies så link til denne comboen her hadde vært flott. Finner den ikke selv)

Takker for svar.

PS Fikk mail fra Towerhobbies i dag. 75 USD av ved kjøp av mer enn 300USD ut måneden.

Comment

Comboen ligger iallefall hos www.b-p-p.com som er ei utrolig bra side på bl systemer, denne måneden har de 10% off sale også! Lang frakttid da, (Forrige gang ventet jeg 3 måneder på pakke fra dem, driver og venter på akke i annen måned derfra igjen)!
                      Gratis frakt dog.

Comboen kommer ikke i salg før 25 August.

Set-upet mitt (i posten):
                      Mamba Max ESC (bestilte MM 5700 combo fra b-p-p.com)
                      Medusa 2000kv afterburner 60mm fra www.medusaproducts.com
                      TRC 8000mah 2s lipos 10c fra www.truerc.com

Satser på å få en times kjøretid med dette setupet og rett giring da.
                      Jeg ventet ikke på MMM comboen fordi jeg ikke er ute etter crazy high-speed-runs, men rundt 40-50mph og lengre kjøretid.

Novak HV pro 6.5t er jo også et supert alternativ!
                      Mulig jeg burde gått for det, men jaja..

-Even
                      Yamaha Aerox

Comment

Okei, men med middels bashing, vil jeg få ca en time med dette oppsettet?

Hvor mange tenner er spuret stock på e-revo?

Vl gjerne gjøre endel wheelies også.
                        Du må nesten prøve det selv. Folk kjører forskjellig men høres ikke helt umulig å nærme deg timen.

Stock spur er 68T.

Du klarer wheelies fint, men wheelies drar mye strøm og ekstra mye med 4S for din motor. Drar mye mindre strøm (ca 33% mindre) med 6S og som er anbefalt spenningsnivå for din motor. Det sparer både batterier, ESC og Motor for den ekstra belastningen det gir.

Comment

DU kan ikke gi meg en liten regel på hva som skjer med mindre spur, større pinion, større spur, mindre pinion osv..

Hvilket må man bruke for mere kjøretid, hvilket for mere fart osv..

-Even
                          Yamaha Aerox

Comment

Originally posted by Haugalandet View Post
                            Geir:

Er det dette kittet du anbefaler i starten av tråden:
                            http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&P=8&I=LXTKJ0
                            Ja. Jeg har selv TeknoRc sitt foreløpig. Det skal vist ikke være verdens beste patent og hvor stab staget har det med å ryke grunnet materialtretthet.

Traxxas sitt er mye bedre sånn sett. I utgangspunktet så butter det i kassa, men det skal gå greit ved å justere/stramme turn bucklene.

Og når det gjelder BL, er det en spesiell combo du anbefaler uten så høy spenning? Ser for meg å bruke 2*2S 8000mAh batterier akkurat som Even. Dette pga holde kostnaden nede samtidig som man har lang kjøretid. Eventuelt 2*3S 5000mAh slik som disse: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...0C_Lipoly_Pack
                            Denne pakken får mye creds på Traxxas forumet og virker som en god deal. 6S er klar tå anbefale i forhold til 4S generelt sett og bør velges hvis man har alternativet. Høyere spenning gir lavere strømforbruk og mindre stress av både batteri, ESC og motor.

Har Rustler VXL med Maxamp 11,1V 5000mAH. Orginal dreving. Hvilke motor/esc må E-revo ha for å greie tilsvarende ytelse?
                            Det blir kanskje litt voldsomt. Hugs Rustleren veier veldig lite men har sykt med krefter. Høres veldig dyrt ut og antagelig ikke så aktuelt sånn sett.

Kanskje bedre å fokusere på å finne en bra motorkombo til E-Revoen? Kan anbefale Neu Motor 1515/2d (2050kv) og 1515/1y(2200kv) og Mamba Monster med 6S LiPo. Det er kanskje noe av det bedre man kan få, i alle fall i forhold til pengene.

Ellers noen upgrades som er nødvendig foruten sway bar og fjærer? Noe som er dømt til å ryke
                            Egentlig ikke, men hvis du skal herje mye på asfalt så vil jeg tro drivakslene kanskje vil kunne behov for en forsterkning.

Har du link til dekk og felg du bruker.
                            Har mangen forskjellige. Kommer an på hva du skal bruke de til?

Ellers finner jeg ikke Neu mamba monster comboen 1515. Noen som har link. (handler mest fra Towerhobbies så link til denne comboen her hadde vært flott. Finner den ikke selv)
                            Tror ikke Tower forhandler Neu Motors.
                            Last edited by Crowe; 18 August 2008, 20:19. Reason: typo

Comment

DU kan ikke gi meg en liten regel på hva som skjer med mindre spur, større pinion, større spur, mindre pinion osv..

Hvilket må man bruke for mere kjøretid, hvilket for mere fart osv..
                              Det står litt om dette i manualen.

* Større spur gir mindre fart og omvendt.
                              * Større pinion gir større fart og omvendt.

Mindre utveksling gir normalt mindre strømforbruk, men det finnes sikkert grenser. Det beste er å finne en fart som er tilpasset din bruk og finne en passende motor, esc batterikombinasjon for din bruk.

Du har jo en Mamba Max og som egentlig er en 1/10 ESC og som kan bli et problem for deg med tanke på strømbruk. 4S vil kunne trekke noe mer strøm enn det som den kanskje tåler lengden. Funker sikker greit for bashing på grus og asfalt, men tror kanskje den vil bli noe varm på bane eller i gress.

Comment

okei, takktakk!

Så med 56t spur (link til hvor jeg kan få dette i 32p?) og 24t pinion mener du 1t med kjøretid er oppnåelig?

MM ESC klarer 5s har jeg hørt, og de fleste kjører den på 4s så skal nok ikke være no problem.

Og v´jeg tror uansett ikke at 3s 8000mah lipo passer i E-revo da!?
                                Mine 2s passer akkurat.
                                Yamaha Aerox

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X