Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo - tips & triks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ev1er View Post
    Så med 56t spur (link til hvor jeg kan få dette i 32p?) og 24t pinion mener du 1t med kjøretid er oppnåelig?
    Vet ikke hvor lang kjøretid du får jeg. Det er noe individuelt men har hørt at noen har fått det. Er du bekymret for det så kan du jo alltids dreve ned til 35mph, men noe lavere giring for din motor har jeg ikke noe tro på.

Jeg kjører selv mest på bane og der ville du nok ikke fått særlig mer enn en knapp halvtime.

Link til 56t spur 32p...
    Last edited by Crowe; 18 August 2008, 20:51.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

Comment

Takker for svar

Forstår det slik at jeg bør droppe 2*2S 8A og heller satse på 2*3S 5A. Kanskje like greit, for etter Rustleren blir man litt bortskjemt med krefter. Samtidig har jeg lyst på en 4WD til bruk bla om vinteren på snø. Samt det er noen store grustak jeg ikke kommer helt opp på med Rustleren nå. Tror en E-Revo hadde vært kjekt å ha. Men den blir dyr med Neu1515 motor

Ikke for å være frekk eller noe slikt, men fant link til denne videoen på Traxxas forumet i dag med ein som har: "e-revo with a 6.5hv novak esc/motor with twin 7.4v 8000mah lipo" Synes ikke det var så voldsomt raskt.

Video: YouTube - brushless E Revo

Så skal jeg ha Neu1515 og 2*3S 5A så blir den dyr. Faktisk ca 6500kr + før ekstra deler.

Hva er det som er så gøy med denne bilen. Overbevis meg nå Har aldri sett E-Revo eller E-Max i virkeligheten.

Lurer på om kanskje jeg heller skulle kjøpt en Kyosho 4WD 1/10 buggy eller noe tilsvarende og gjort om til børsteløs. Kanskje det hadde holdt. På den annen side er vel E-Revo bedre på snø antar jeg...

Må jeg bytte sender og mottaker til FM pga radiostøy fra BL oppsettet? Ser det står litt om det på Traxxas forumet, men min Rustler har vanlig AM utstyr, og det fungerer bra det.

Hvis jeg kjøper E-Revo med Neu1515. Kan jeg da kjøre den sakte i terrenget for Crawling? (Har ikke tenkt å satse på det, men litt utfordrende off-road kjøring er nok gøy av og til). Min Rustler er litt sånn av og på med farten i lave hastigheter.

Når det gjelder dekk så satser jeg mest på alt annet enn asfalt. Asfalten er hard når bilen gjør rundkast i høy hastighet Satser mest på forskjellige typer grus. Kjører på et sandtak for tiden når arbeiderene har gått hjem. Var ute og luftet Rustleren der i dag og herjet i 50 minutt. Ingenting ble ødelagt merkelig nok
      Brushless E-Revo - 22,2V 5Ah Zippy H
      Rustler VXL - 11,1V 5Ah Maxamp

Comment

Novak HV Maxx 6,5 Pro er 750 Watts (1hk) motor og target fart ca 35mph. Det er ikke noen værsting sånn sett, men funker bra på bane. Blir ligtt feil å sammenligne med Rustler VXL på kvikkhet uansett.

Neu 1515 motorene har omtrent dobbel så mangen hestekrefter. Det merkes.

Det er dyrt å kjøpe motor og esc hver for seg. Det rimeligste er å vente på komboer og når de blir tilgjengelig. Tror alle steder er skrapet Mamba Monster og Neu komboen. Det gjelder vel også selve ESC'en for så vidt. Må nok vente noen uker enda (2+) før de blir tilgjengelige.

Ellers kan det være en god ide å følge med på tilbudssalg. Har hørt flere som har kjøpt 1515 motorer for $100,- men vet ikke fra hvor.

Radiostøy skyldes eventuelt først og fremst av lange ledninger (både fra motor og til batteri). Dette er ikke spesielt for E-Revoen og gjelder like mye 1/10 buggier/stadiumtrucker forsåvidt.

Angående 1/10 buggier og børsteløsesystemer så har jeg ikke inntrykk av at det er så mye billigere med mindre man kjøper masseproduserte RTR biler og/eller motor/ESC komboer og ikke absolutt skal ha det værste man kan få. Men erfaring tilsier at sånt ikke nødvendigvis er så mye dårligere for den del.

Comment

Mulig jeg blir å kjøpe MMM comboen senere, men skal se om det er kraft, fart og kjøretid nok med Medusa/MM/TRC 2s2p8k lipoene.

Tror vel TRC 3s 11.1v 5000mah passer i E-revo.

Uansett, han som fikk 52 mph fra e-revoen sin med Medusa 2000kv motor og
          2 x 2s 8k lipos fikk jo 50 min kjøretid i den farta!
          Han hadde gira 24/54, som jeg også skal gjøre nå!

Nå gjenstår det bare å få MM ESC og Medusa v2 Afterburner 2000kv 60mm i hus

Gleder meg!

-Even
          Yamaha Aerox

Comment

Originally posted by Ev1er View Post
            okei, takktakk!

Så med 56t spur (link til hvor jeg kan få dette i 32p?) og 24t pinion mener du 1t med kjøretid er oppnåelig?
            hehe du vill ha 1 timers kjøre tid førstår æ
            lasse lieng, 1991 modell, Bodø. bil: Traxxas revo 3,3 og kyosho pure ten alpha 3.

Comment

Jess; )
              Har jo 4 x 8.4v nimh også, så skal nok klare en hel herjedag i auvika eller stordalen i helgene

Yamaha Aerox

Comment

Da var sway bar kit, Tan dempere, 50wt demperolje, 3-4 32p spur, Pinion 23t 5mm, deans og diverse bestilt fra liquidrc.com som har 1 dollar frakt, uansett hva du bestiller!

-Evenn
                Yamaha Aerox

Comment

Var ikke klar over denne siden... For en time siden bestillte jeg for 183$ i deler til Rustleren fra Stormerhobbies.com. Fikk ikke vite frakten ved chech out. Merkelig

Trøsten min får være at www.liquidrc.com var dyrere på noen deler, samt de hadde ikke alt jeg skulle ha. Men takk for tipset. Skal prøve disse en gang. Spesielt kjekt å ikke betale mye i frakt på små ordrer.

Kommer du til å bruke orginal AM sender/mottaker, eller har du byttet ut?

Geir: Hvilke dekk til E-revo for grus?
                  Brushless E-Revo - 22,2V 5Ah Zippy H
                  Rustler VXL - 11,1V 5Ah Maxamp

Comment

Originally posted by geir™ View Post
                    Er vel ikke så mangen som har E-Revo i Norge enda. Den første fra MM ble f.eks. solgt den 24. july. Kommer nok flere til tenker jeg, men noen må jo være først ute da - sånn er det bare.

Det var meg!

Men jeg merker at jeg trenger litt mer enn bare stock oppsettet nå... Hvor kan jeg få tak i noen lette dekk med godt grep på jord/sand/grus/typisk 1/8 OR bane underlag...?? Regner med at jeg må skifte til 17 eller 23mm hex på felgene...?

JHH
                    ...signaturer er oppskrytt...

Comment

Originally posted by Haugalandet View Post
                      Geir: Hvilke dekk til E-revo for grus?
                      Pro-Line Badlands MT skal være et bra allround-dekk og funker veldig bra på grus.

Comment

Originally posted by Jan Henry View Post
                        Det var meg!

Men jeg merker at jeg trenger litt mer enn bare stock oppsettet nå... Hvor kan jeg få tak i noen lette dekk med godt grep på jord/sand/grus/typisk 1/8 OR bane underlag...?? Regner med at jeg må skifte til 17 eller 23mm hex på felgene...?

JHH
                        Kjøpte min E-Revo den 24. july på MM jeg også, men ble visst bare nr 2.

Bruker Dace sine 23mm adapters og er knallfornøyd med de.

Har kjørt litt konkuranse med Revo og de dekkene som jeg syntes var best var Pro-Line 40 Series BowTie. Disse er lavprofil. Alle MAXX dekk er høyprofil. Funker veldig bra de også men skulle jeg prøvd noe nytt ville jeg satset på de nye LPR dekkene til Pro-Line. Disse er lavprofil a'la 40 Series men altså smalere som MAXX dekkene.

Jeg har alltid kjørt null offset og er fornøyd med det.

PS! Spørsmålet med LPR til E-Revo er om de tåler tyngden til E-Revo med tanke på gjennomslag til felg. Det kan evt gi derformering av felg og ubalanse. MAXX funker i alle fall.
                        Last edited by Crowe; 20 August 2008, 11:49.

Comment

Det blir vel eneste gangen jeg er nr 1 angående noe som har med E-Revo å gjøre tenker jeg...

Ser ut som om det blir vanskelig å skaffe dekker felger og adaptere fra samme nettbutikk, da de forskjellige er utsolgt for enten det ene eller det andre. Ser ikke ut til at de fyller lagrene før vinteren heller...

Får vel leite litt til. Regner med at jeg finner meg noen Dace adaptere, bow-tie eller badlands for Maxx med noen webash felger. Så ut som om de var greie både for bane og bashing, siden jeg ikke skal race.

Når de er i boks så står vel motor og ESC for tur tenker jeg... Bare de får litt bedre lagerstatus på varene i USA....

JHH

Comment

Et lite servospørsmål også... Kan jeg lempe vekk styreservoene til fordel for en 14 kg singel servo? Trengs det noe modding for å kun bruke en servo, eller er det bare å bytte og kjøre?

Vil enhver servo funke med Traxxas sin mottager?

JHH

Comment

Et lite servospørsmål også... Kan jeg lempe vekk styreservoene til fordel for en 14 kg singel servo? Trengs det noe modding for å kun bruke en servo, eller er det bare å bytte og kjøre?

Vil enhver servo funke med Traxxas sin mottager?

JHH
                              Det trenger du ikke. De to som står der funker utmerket og er både raske og sterke nok - og så er de vanntette. Keep keep keep!

Skal du bytte så funker mottakeren greit nok, men du kan få problem med at radioen ikke har EPA eller lignende.

Comment

Det blir vel eneste gangen jeg er nr 1 angående noe som har med E-Revo å gjøre tenker jeg...
                                Første mann på månen er fortsatt åpen...

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X