Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo - tips & triks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Ev1er View Post
    Da ble Novak HV PRO 6.5 system med wheelie bar og singel motor plate and cover bestilt fra ebay!

Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre med mine Zippys 3s 20c 5000mah lipos da, siden Novak bare kan kjøre 4s!
    Kjøre et om gangen, mens jeg venter på MMM?

Jaja, nå håper jeg iallefall NOE går min vei da.....

Ble peise dyr E-revo dette, ja!

-Even
    Horfor kjøper du ett bl system som ikke kan brukes med de batteriene du har fra før av??
    Jeg ville kanselert orderen og ventent på MMM
    Last edited by Simen Gjørstad; 18 September 2008, 20:07.
    Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

Comment

• Okei, mye negativt om novaken her, så jeg kanselerer orderen og venter på MMM!
      Yamaha Aerox

Comment

• Til geir:

Ser ut som om du har en bil som funker bra. Har lest igjennom forumet og funnet ut at du har Neumotor på 1650kV. Er det denne?

Og hvilke ESC har du? link? Er det LVC innebygd i ESC. Itilfellet ikke, hvilke LVC bruker du?

Leser du har 8s 3000mAh. Anntar da at det er 2*4s3000mAh? Link til disse? Er det ingen 4s batterier med større mAh kapasitet som passer?

Hvilke dreving bruker du? Leser du anbefaler dreving til andre motorer, men ser ikke hva du bruker. Er denne giringen også til å anbefale for generell bashing med innlagte hastighetsløp

Hvilke radio bruker du? Orginalen?

Mange spørsmål og håper du svarer. Du virker behjelpelig ut, derfor jeg spør
        Brushless E-Revo - 22,2V 5Ah Zippy H
        Rustler VXL - 11,1V 5Ah Maxamp

Comment

• Originally posted by Ev1er View Post
          Okei, mye negativt om novaken her, så jeg kanselerer orderen og venter på MMM!
          Ikke negativt, men det er noe begrensninger som man må være klar over - ikke værre enn det. E-Revoen er ganske tung og krever sitt. For noen vil Novak HV Pro kunne være helt ok, og da får du kanskje ikke et rimeligere system. Men for andre fungerer det kanskje ikke så bra i forhold til deres krav og forventninger. Det der blir noe individuelt.
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

Comment

• Ser ikke ut som det er den motoren du linker til. Jeg har en Neu 1515/2.5d og en optokoblet esc så jeg trenger egen bec. Men den har innebygd LVC og den er kanskje den mest imponerende og avanserte lvc jeg har vært borti - og som gir som resultat lenger kjøretid.

Ellers så har jeg har 2 stk 4s 3000mAh batterier ja, MaxAmps. De største jeg har sett som passer i boksene er 2 stk 4s 4270mAh (FlightPower). Ellers så er det god plass til MaxAmps 4s 4000mAh også. Personlig så foretrekker jeg at bilen er litt lettere så lenge 3000mAh gir såpass lang kjøretid som de gjør.

Jeg har en annen og dyrere esc enn den jeg egentlig ønsket å kjøpe. Men siden alle aktuelle esc'er syntes å være utsolgt over alt og med lang ventetid på, så ble det slik. Men det var denne jeg ønsket meg. Den koster også litt men så slipper man alle bekymringer også. Så er ganske fornøyd sånn sett.

Jeg har giret til 45mph (72kmt) og bruker 19/65. 21/65 vil gi 50mph (80kmt) og det vil den takle helt fint - ikke noe poeng på bane men sikkert fett nok til bashing. Sist jeg kjørte så var tempen 72C på motor, 53C på esc og 36C på batteriet etter en halvtimes kjøring på bane, haha. Så jeg fliner og ler både når jeg kjører og når jeg stopper for å måle temper, hehe. Det er et utrolig sug i den bilen altså!!

Bruker KoPropo Helios.
            Last edited by Crowe; 18 September 2008, 22:46.

Comment

• Innser mer og mer at jeg har kjøpt elektrisk bil midt i en overgang mellom børstemotor/nimh og børsteløst/lipo.

Ikke lett å sette seg inn i hva som fungerer. Sikkert et godt poeng at mange av de som ødelegger systemene sine har giret galt eller brukt feil batterier. Virker som du geir har funnet en kombinasjon som fungerer bra!

Uansett spennende å følge utviklingen. I mellomtiden får det stå nesten stille hos meg med dobble titans og nimh he he.

Comment

• Originally posted by Mr Olsen View Post
                Uansett spennende å følge utviklingen. I mellomtiden får det stå nesten stille hos meg med dobble titans og nimh he he.
                Tror det er veldig lurt å vente litt ja. Fult mulig at Traxxas kommer med noe til våren.
                Jeg har selv kjørt Revo i 4 år nå og er jo vant til farten på den når jeg kjøpte meg E-Revoen. Har kjørt litt konkuranse med Revoen og ble naturlig nok litt skuffa når jeg tok E-Revoen på bane.

Men et godt tips for de som kjører stock E-Revo er å installere første giret også. Man burde da kunne gire bilen til 35mph uten at den går for varm. Da ville man kunne bevare spruten og få litt mer toppfart i tillegg. Men tror ikke 2 gir passer så bra for mer brutale motorer.

Comment

• Originally posted by Mr Olsen View Post
                  Hei folkens!
                  - Nærmeste bane i Kristiansands området? Kunne tenkt å teste en bane for moro.
                  Vi fra Kristiansand pleier å kjøre på (hage)banen i Homborsund (Grimstad)
                  Veldig fin bane.

Asfaltbanen i Sørlandsparken bygges for tiden om til offroadbane, men den er ikke klar enda.
                  Revo 3.3, XRay XB808, FW-05T Plus

Comment

• Har akkurat låst andregiret på en gammel Revo 2.5 for konvertering til børsteløs. (Far må jo ha en E-Revo selv også...).

På girkassa er det en sjalter for revers. Jeg regner med at denne ikke skal brukes, da jeg skal kjøre revers via ESC/Motor. Er det noe lurt som pleier å gjøres med denne for å låse den i 'forward', eller skal jeg bare la den være og simpelthen bare la være å sjalte?

JHH
                    Last edited by Jan Henry; 19 September 2008, 12:54.
                    ...signaturer er oppskrytt...

Comment

• Originally posted by Jan Henry View Post
                      På girkassa er det en sjalter for revers. Jeg regner med at denne ikke skal brukes, da jeg skal kjøre revers via ESC/Motor.
                      Stemmer.

Originally posted by Jan Henry View Post
                      Er det noe lurt som pleier å gjøres med denne for å låse den i 'forward', eller skal jeg bare la den være og simpelthen bare la være å sjalte?
                      Det vanlige er å installere FOC kit.

Comment

• Får väl hoppa på denna diskusjon.

Hej,

Jag överväger starkt att köpa en Brushless Revo med en Novak HV Pro 4.5.

Bilen kommer utan batteripack och det ska jag kompletera med.

Efter att ha läst lite i denna tråd så är det ganska givet att köra på ett Lipo system, ett 11.1v system typ http://www.maxamps.com/MA-5000-EREVO-Pair.htm

Men som sagt så är jag färsk på RC och kommer bare bruke bilen til att ha kul med ett par naboer runt der jag bor.

Nu til ett par frågor.

1. Borde jag ha något spec gearing på bilen så den ikke går så varm?
                        2. Trenger jeg 2x 5000mah lipo eller går det bra med mindre.
                        3. Er det volten som avgör hur mycket "omphhh" man får ut når man gasar?
                        4. jag har hört folk som kopplar batterier sammen för att bli som ett batteri, er det något som lar sig göras eller hur fungerer det på revon?

Tror det håller för idag.
                        Fint om noen har tid att svare på detta.

/Marcus

Comment

• Hei, for E-Revo og Novak HV Pro 4.5 så kreves det 4s (14.8V) LiPo. Det mest vanlige for Novak HV Pro serien er å kjøpe 2 stk MaxAmps 8000mAh 2s2p og koble disse i serie. Med såpass lav spenning og 4.5T så kan du trenge den current rate som disse batterien gir (160amps).

For Novak HV Pro 4.5 så må du gire lavest mulig og typisk 12/68. Dvs du må kjøpe deg en 12T 5mm pinjong. 68T Spur er originalt. Novak HV Pro 4.5 i en E-Revo er kanskje å strekke strikken vel langt og kan kanskje bli noe varmere enn ønsket. Novak HV Pro 6.5 er kanskje et bedre valg sånn sett.

Comment

• Ok.

Trodde att det skulle vara den 11.1v pakken som stog på maxamp siden.
                            Det stog att det var til Revo med Brushless motor og da tenkte jeg att de må vare riktig.

Bilen kommer vist klar montert med den 4.5 motorn, annars hade jag nog gått för en 6.5.

(Arghhh bytter til norsk tastatur nå)

Hvorfør kan man ikke bruke 11.1v lipos i kombinasjon med novak motorn?

Marcus

Comment

• Originally posted by molcos View Post
                              Hvorfør kan man ikke bruke 11.1v lipos i kombinasjon med novak motorn?
                              Fordi det trekker minst 25% mer strøm ved samme effekt. I tillegg blir motoren mindre effektiv. Pga dette blir motoren, esc og/eller batteri garantert form varmt og kan ta skade og få redusert levetid og i noen tilfeller umiddelbart. I tillegg får du minst 25% kortere kjøretid. Med andre ord ikke noen god ide.

11.1V (3s) funker bra på en lettere bil som f.eks. Rustler VXL, men for ERevo som veier kanskje dobbelt så mye, så er det egentlig anbefalt med 22.2V (6s) eller mer. Selv kjører jeg 29,6V (8s) og har det bare moro og ingen bekymringer på noe plan. 14,8V (4s) er helt på kanten til det forsvarlige, men så lenge man girer lavt nok og ikke herjer for mye på lavt turtall så går det bra.
                              Last edited by Crowe; 22 September 2008, 13:20.

Comment

• Shit.

Jag har virkeligen ikke peiling på detta ^^

Vad skulle du anbefalle som brushless kombo vist jag køper alt nytt?

Jag har sett lit på den nye mamba Monster 2200kv med esc og den ser ju kul ut.

Sen har jag sett att en del kjører med ett lipo pack medans andra kører med 2st.

Er det ett problem att kjøre med ett 6s lipo pack?

Vad skulle du velge vist du kunde bygga din perfekte E-Revo ^^

Kom gærna me linker till vart man kan finna produkterna.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X