Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge sterk drivlinje i E-Revo BL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by dingy View Post
    Hehe, det er ikke værst, da får man se seg rundt etter en 1717
    men hvilke giring endte du på med vanlig CC combo?
    Har en 1717 til salgs
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #62
      Vurderer en brukt E-revo BL, er det noen spesielle ting jeg bør se etter med tanke på slitasje og slikt?

      Comment


      • #63
        Er det kommmet ut noen "Oversized" bulkheads enda?
        Fant ut idag at bulkheads til Summit er mye lettere å tilpasse, nesten ingen sliping, selvom jeg ikke har slipt noenting på diff huset
        Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

        Comment


        • #64
          Drive cup

          Diffene er kjøpt og modifiseringen startet, men jeg sliter litt med og finne drive cups fra 8mm losi diff til traxxas stål...finnes det i det hele tatt?

          Originally posted by Ola View Post
          Du må kjøpe komplett diff ifra Losi LST XXL.. Den må så slipes ned 0.5mm på hver side, da diffen er 1mm for bred til bulkhead`ne..
          Deretter må du ha akslinger ifra samme bil. Bulkheads må også ha litt dremel work, irundt huset der inngående aksel er på LST diffen.

          Så må du ha 2x 5x15x21mm og 1x 5x8x16mm lager i hver hub carrier (5x15x24mm om du har RPM carrier`s), og da må du åpne opp ytre hullet i hubbene til 16mm ytre diameter for å få plass til lagrene.

          Tilslutt trenger du drive cup til inn-akslingen til diffen, som igjen avhenger av om du skal bruke center dogbones av stål (ifra Kershaw f.eks), eller om du vil bruke orginale traxxas plast center aksler. Begge disse får du kjøpt hos RC-Monster.com. Mener det er 8mm aksel inngående på diffen.

          ps. En KAN kjøre orginale drivaksler også, men da må en bygge om diffene. Jeg anbefaler å bytte akslene også, da org akslene er ALT annet enn bulletproof.

          ps2: Diffene har alltid godt av korrekt shimsing... Kan du det ikke, les og lær på nett Jeg shimser de øøørlitegrann tighte, kjører 2-3 batteripakker, og shimser de på nytt når de er innkjørte.. Da holder de best for meg iallefall. Dette gjelder egentlig alle differ. Det skal kun være marginalt slakk imellom pinion og utgående aksler. Jeg anbefaler også å shimse spider gearene. Du får 0.2 shims under bevel gearene, og 0.1 shims bak spider gear`s på LST diffene som oftest, uten at diffene blir trange.. + shimsing av selve pinion/kronhjul såklart.


          Alt dette høres sikkert voldsomt ut, men en får vel ikkeno gratis når en går custom Men det finnes endel info på dette på e-revo brushless forumet til traxxas. Brukeren Mistercrash, har lagt ut masse info, da han var "først".. Det var der jeg fanget opp infoen..

          Delene finner du på ebay.. regn 30 dollar pr diff, 15 pr aksling.. Lager kjøper du hos avid.com for en dollar stk.. Shims må du handle på towerhobbies eller lignende..

          John E: Dine differ er 100% shimset på alle sett og vis Blir de "slakke", så kan det hende du må shimse igjen, men jeg tviler.. De har forøvrig 50k wt olje i seg.

          Comment


          • #65
            Jeg må bare spørre hvordan dere klarer å ødelegge drivlinja på E-Revo/E-Maxx BL? Jeg og brodern har kjørt MMM/2200kv på 6s i 3 år og aldri ødelagt noen ting som har med drivlinja å gjøre... dog kommer det an på bruken. Vi kjører hardt, men innenfor rimelighetens grenser. Det blir uansett spennende å se resultatet av dette
            TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

            Comment


            • #66
              Om du hadde putta en Castle 1717 i Revon din og kjørt med den org drivlinja, så hadde den nok ikke holdt i 3 år til
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #67
                Originally posted by john_erlingbakke View Post
                Om du hadde putta en Castle 1717 i Revon din og kjørt med den org drivlinja, så hadde den nok ikke holdt i 3 år til
                det er helt sikkert sant

                syns den funker godt nok med 2200kv-motoren (1621? eller hva f... det er forno) ift ytelse og holdbarhet, så jeg lar den nok være sånn
                TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

                Comment


                • #68
                  Originally posted by BlackMamba View Post
                  det er helt sikkert sant

                  syns den funker godt nok med 2200kv-motoren (1621? eller hva f... det er forno) ift ytelse og holdbarhet, så jeg lar den nok være sånn
                  1515 er det vel
                  TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by BlackMamba View Post
                    Jeg må bare spørre hvordan dere klarer å ødelegge drivlinja på E-Revo/E-Maxx BL? Jeg og brodern har kjørt MMM/2200kv på 6s i 3 år og aldri ødelagt noen ting som har med drivlinja å gjøre... dog kommer det an på bruken. Vi kjører hardt, men innenfor rimelighetens grenser. Det blir uansett spennende å se resultatet av dette
                    Du er iallefall ikke i flertall med den eefaringen

                    Med litt røff bruk holder ikke drivlinja en uke på 6s slik jeg opplevde den.. Da med 2200kv motor..

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Ola View Post
                      Du er iallefall ikke i flertall med den eefaringen

                      Med litt røff bruk holder ikke drivlinja en uke på 6s slik jeg opplevde den.. Da med 2200kv motor..
                      Støtter oppunder den ja.....!
                      Før vraka jeg stikk aksler i som tannpirkere, det var det som startet det for meg, da kjøpte man bedre stikk aksler, det førte bare til at differ og mellom aksler røyk. Så ble det ett fanden-i-voldsk mål om å få en "udødelig" e-revo (ihvertfall hva driv linje gjaldt). Etter XXL diff konversasjonen har jeg bært fornøyd, det har holdt i hele sommer, men i helgen klarte jeg pokker meg å rive i filler 2 losi XXL differ! og det er med en 1515 på en MMM med 6S. Oppgradert slipper clutch.
                      Først gikk diffen foran etter ett litt ufint hopp (denne var ikke shimset), så kjørte RWD en halvtimes tid, så gikk bak diffen føyken og! :-(
                      Det skal nevnes, at jeg kjører med Pro-Line 40 series MOAB hjul på bead-lock felger... de er stoooore og tuuunge.

                      men jeg er fortsatt litt skuffet at diffene røyk, selv med store hjul! jeg må vel bare innse at jeg må ha mindre hjul, hvilke anbefales?

                      ps: har tatt uttallige stille-stående dobble/triple back-flips med disse diffene, så jeg vil fortsatt påstå at de er en heftig oppgradering og absolutt verdt det! (show-off til bekjente for å vise at bilen tålte det)
                      Innmaten i neu-castle motoren min har faktisk rotert ca. 3-4 mm (vindingene), så at det har vært moment ute å gått er det ikke tvil om.
                      Last edited by dingy; 1 November 2011, 21:39.
                      Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Peak View Post
                        Diffene er kjøpt og modifiseringen startet, men jeg sliter litt med og finne drive cups fra 8mm losi diff til traxxas stål...finnes det i det hele tatt?
                        Ta traxxas drive-cup og borr opp til 8mm, for jeg regner med det er mellom-akslingene du tenker på?
                        Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

                        Comment


                        • #72
                          stemmer det ja...hvordan passer hullet til set skruen på traxxas overens med xxl diff? Borer du gjennom på xxl diffen og bruker traxxas skruen eller utvider du hullet på drive cupen til 5 mm og bruker xxl set skruen?

                          Comment


                          • #73
                            Må bruke en annen set skrue enn den som følger med til traxxas settet, ettersom den er gjennomgående. Men vi har brukt av samme størrelse og det har holdt bra det (er forsenking på xxl diffen, så set skruen får greit tak)
                            Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

                            Comment


                            • #74
                              Da e d jo bare å modifisere traxxas skruen litt

                              Takk førr hjelpa

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by dingy View Post
                                Etter XXL diff konversasjonen har jeg bært fornøyd, det har holdt i hele sommer, men i helgen klarte jeg pokker meg å rive i filler 2 losi XXL differ! og det er med en 1515 på en MMM med 6S. Oppgradert slipper clutch.
                                Først gikk diffen foran etter ett litt ufint hopp (denne var ikke shimset), så kjørte RWD en halvtimes tid, så gikk bak diffen føyken og!
                                Endelig fått rotet meg til å skru litt på revo'en igjen. Fram diffen var det rett og slett mangel på shims'ing som var feilen, bevel tannhjula inni diffen var slitt ned.
                                Bak derimot.... vel, se bildet... jeg vet ikke om lageret gikk først og forårsaket at huset sprakk, eller om huset gikk først og lageret etterpå som følge av at det ikke ble holdt fast lenger..
                                Click image for larger version

Name:	IMAG0025.jpg
Views:	1
Size:	60.3 KB
ID:	775890
                                Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X