Originally posted by dingy
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bygge sterk drivlinje i E-Revo BL
Collapse
X
-
Er det kommmet ut noen "Oversized" bulkheads enda?
Fant ut idag at bulkheads til Summit er mye lettere å tilpasse, nesten ingen sliping, selvom jeg ikke har slipt noenting på diff huset
Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer
Comment
-
Drive cup
Diffene er kjøpt og modifiseringen startet, men jeg sliter litt med og finne drive cups fra 8mm losi diff til traxxas stål...finnes det i det hele tatt?
Originally posted by Ola View PostDu må kjøpe komplett diff ifra Losi LST XXL.. Den må så slipes ned 0.5mm på hver side, da diffen er 1mm for bred til bulkhead`ne..
Deretter må du ha akslinger ifra samme bil. Bulkheads må også ha litt dremel work, irundt huset der inngående aksel er på LST diffen.
Så må du ha 2x 5x15x21mm og 1x 5x8x16mm lager i hver hub carrier (5x15x24mm om du har RPM carrier`s), og da må du åpne opp ytre hullet i hubbene til 16mm ytre diameter for å få plass til lagrene.
Tilslutt trenger du drive cup til inn-akslingen til diffen, som igjen avhenger av om du skal bruke center dogbones av stål (ifra Kershaw f.eks), eller om du vil bruke orginale traxxas plast center aksler. Begge disse får du kjøpt hos RC-Monster.com. Mener det er 8mm aksel inngående på diffen.
ps. En KAN kjøre orginale drivaksler også, men da må en bygge om diffene. Jeg anbefaler å bytte akslene også, da org akslene er ALT annet enn bulletproof.
ps2: Diffene har alltid godt av korrekt shimsing... Kan du det ikke, les og lær på nett
Jeg shimser de øøørlitegrann tighte, kjører 2-3 batteripakker, og shimser de på nytt når de er innkjørte.. Da holder de best for meg iallefall. Dette gjelder egentlig alle differ. Det skal kun være marginalt slakk imellom pinion og utgående aksler. Jeg anbefaler også å shimse spider gearene. Du får 0.2 shims under bevel gearene, og 0.1 shims bak spider gear`s på LST diffene som oftest, uten at diffene blir trange.. + shimsing av selve pinion/kronhjul såklart.
Alt dette høres sikkert voldsomt ut, men en får vel ikkeno gratis når en går custom
Men det finnes endel info på dette på e-revo brushless forumet til traxxas. Brukeren Mistercrash, har lagt ut masse info, da han var "først".. Det var der jeg fanget opp infoen..
Delene finner du på ebay.. regn 30 dollar pr diff, 15 pr aksling.. Lager kjøper du hos avid.com for en dollar stk.. Shims må du handle på towerhobbies eller lignende..
John E: Dine differ er 100% shimset på alle sett og vis
Blir de "slakke", så kan det hende du må shimse igjen, men jeg tviler.. De har forøvrig 50k wt olje i seg.
Comment
-
Jeg må bare spørre hvordan dere klarer å ødelegge drivlinja på E-Revo/E-Maxx BL? Jeg og brodern har kjørt MMM/2200kv på 6s i 3 år og aldri ødelagt noen ting som har med drivlinja å gjøre... dog kommer det an på bruken. Vi kjører hardt, men innenfor rimelighetens grenser. Det blir uansett spennende å se resultatet av dette
TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)
Comment
-
det er helt sikkert santOriginally posted by john_erlingbakke View PostOm du hadde putta en Castle 1717 i Revon din og kjørt med den org drivlinja, så hadde den nok ikke holdt i 3 år til

syns den funker godt nok med 2200kv-motoren (1621? eller hva f... det er forno) ift ytelse og holdbarhet, så jeg lar den nok være sånn
Comment
-
1515 er det velOriginally posted by BlackMamba View Postdet er helt sikkert sant
syns den funker godt nok med 2200kv-motoren (1621? eller hva f... det er forno) ift ytelse og holdbarhet, så jeg lar den nok være sånn
Comment
-
Du er iallefall ikke i flertall med den eefaringenOriginally posted by BlackMamba View PostJeg må bare spørre hvordan dere klarer å ødelegge drivlinja på E-Revo/E-Maxx BL? Jeg og brodern har kjørt MMM/2200kv på 6s i 3 år og aldri ødelagt noen ting som har med drivlinja å gjøre... dog kommer det an på bruken. Vi kjører hardt, men innenfor rimelighetens grenser. Det blir uansett spennende å se resultatet av dette

Med litt røff bruk holder ikke drivlinja en uke på 6s slik jeg opplevde den.. Da med 2200kv motor..
Comment
-
Støtter oppunder den ja.....!Originally posted by Ola View PostDu er iallefall ikke i flertall med den eefaringen
Med litt røff bruk holder ikke drivlinja en uke på 6s slik jeg opplevde den.. Da med 2200kv motor..
Før vraka jeg stikk aksler i som tannpirkere, det var det som startet det for meg, da kjøpte man bedre stikk aksler, det førte bare til at differ og mellom aksler røyk. Så ble det ett fanden-i-voldsk mål om å få en "udødelig" e-revo (ihvertfall hva driv linje gjaldt). Etter XXL diff konversasjonen har jeg bært fornøyd, det har holdt i hele sommer, men i helgen klarte jeg pokker meg å rive i filler 2 losi XXL differ! og det er med en 1515 på en MMM med 6S. Oppgradert slipper clutch.
Først gikk diffen foran etter ett litt ufint hopp (denne var ikke shimset), så kjørte RWD en halvtimes tid, så gikk bak diffen føyken og! :-(
Det skal nevnes, at jeg kjører med Pro-Line 40 series MOAB hjul på bead-lock felger... de er stoooore og tuuunge.
men jeg er fortsatt litt skuffet at diffene røyk, selv med store hjul! jeg må vel bare innse at jeg må ha mindre hjul, hvilke anbefales?
ps: har tatt uttallige stille-stående dobble/triple back-flips med disse diffene, så jeg vil fortsatt påstå at de er en heftig oppgradering og absolutt verdt det! (show-off til bekjente for å vise at bilen tålte det)
Innmaten i neu-castle motoren min har faktisk rotert ca. 3-4 mm (vindingene), så at det har vært moment ute å gått er det ikke tvil om.Last edited by dingy; 1 November 2011, 21:39.Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer
Comment
-
Ta traxxas drive-cup og borr opp til 8mm, for jeg regner med det er mellom-akslingene du tenker på?Originally posted by Peak View PostDiffene er kjøpt og modifiseringen startet, men jeg sliter litt med og finne drive cups fra 8mm losi diff til traxxas stål...finnes det i det hele tatt?Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer
Comment
-
Må bruke en annen set skrue enn den som følger med til traxxas settet, ettersom den er gjennomgående. Men vi har brukt av samme størrelse og det har holdt bra det (er forsenking på xxl diffen, så set skruen får greit tak)Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer
Comment
-
Endelig fått rotet meg til å skru litt på revo'en igjen. Fram diffen var det rett og slett mangel på shims'ing som var feilen, bevel tannhjula inni diffen var slitt ned.Originally posted by dingy View PostEtter XXL diff konversasjonen har jeg bært fornøyd, det har holdt i hele sommer, men i helgen klarte jeg pokker meg å rive i filler 2 losi XXL differ! og det er med en 1515 på en MMM med 6S. Oppgradert slipper clutch.
Først gikk diffen foran etter ett litt ufint hopp (denne var ikke shimset), så kjørte RWD en halvtimes tid, så gikk bak diffen føyken og!
Bak derimot.... vel, se bildet... jeg vet ikke om lageret gikk først og forårsaket at huset sprakk, eller om huset gikk først og lageret etterpå som følge av at det ikke ble holdt fast lenger..
Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment