Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course - Ny klasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by >Jonas< View Post
    Titta litt på den Hyper 10SC. Ble litt skeptisk når jeg så at det sitter en 380 motor med "kun" en 35A regulator i den. Regulatoren er beregna på motorer med med enn 12T til offroad bruk. Motoren heller ikke beregna for biler større enn 1/10 onroad, noe som er en god del mindre enn disse SC'ene.
    Har tenkt tanken på motorsystemet på Hypern jeg også, men etter å ha sett den i drift, samt kjent på varmen på dette etter relativt hard kjøring er jeg ikke så bekymret.
    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
    -----------------------------------------------------

    Comment


    • Her må jeg arrestere dere, det sitter 540 motor i Hyper10SC.

      Comment


      • Nei, det sitter i en 380 motor med kjøleribber.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • Kommer ikke både Hyper10SC og Jammin SCRT10 foreløpig bare som kit uten receiver, motor og ESC (www.ofna.com)? Det har vært snakk om RTR-pakker, men jeg kan ikke finne noen.

          Vedr Slash 4x4 så er det flere som er skeptiske til den som konkurranse-maskin pga at den har et chassis som gir litt høyere tyngdepunkt enn nevnte konkurrenter.

          Comment


          • Definisjonen på motor størrelse går sånn ca etter lengden på kanna virker det som.



            mabuchi 380.
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • Originally posted by phel View Post
              Kommer ikke både Hyper10SC og Jammin SCRT10 foreløpig bare som kit uten receiver, motor og ESC (www.ofna.com)? Det har vært snakk om RTR-pakker, men jeg kan ikke finne noen.
              Vi har den kun som RTR, hvertfall...

              Comment


              • AE SC8e, den er jo short course men kan den kjøre sammen med 1/10 short course som Slash 4x4??
                AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
                utstyr selges klikk her

                Comment


                • Sc8 er en 1:8 bil da, tviler på den kjøres sammen andre 1:10 nei, og SCT klassen er jo bakhjulstrekk ikke 4wd da.

                  Kommer selv til og kjøre Team AE sc10, SC8 er jo en 1:8 buggy i SCT forkledning
                  CRC - 3Racing - Tamiya

                  Comment


                  • Originally posted by Martin K. View Post
                    SCT klassen er jo bakhjulstrekk ikke 4wd da.
                    Pr nå eksisterer det ikke noe regelverk eller definert klasse for SCT utendørs, så dette bestemmer klubbene strengt tatt selv. Hvorvidt det man har kjørt i vinter inne kan kalles en standard klasse er vel også litt tvilsomt.
                    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                    -----------------------------------------------------

                    Comment


                    • Ekte SCT biler er bakjhjulstrekk og jeg liker realismen på bilen og at de ser ekte ut, i hvertfall SC10'n gjør det.
                      CRC - 3Racing - Tamiya

                      Comment


                      • Originally posted by Martin K. View Post
                        Ekte SCT biler er bakjhjulstrekk og jeg liker realismen på bilen og at de ser ekte ut, i hvertfall SC10'n gjør det.
                        I ekte short course racing i 1:1 skala så kjører de både 2wd og 4wd Hver for seg da.

                        Syntes SC8 ser realistisk ut også jeg Tilogmed uten karosseriet
                        Click image for larger version

Name:	809316.jpg
Views:	1
Size:	71.6 KB
ID:	767733
                        AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
                        utstyr selges klikk her

                        Comment


                        • Joa det er jeg enig i men da må det ihvertdall lage en 4wd klasse også, 2wd 1:10 mot 1:8 4wd blir jo litt sjevt
                          CRC - 3Racing - Tamiya

                          Comment


                          • Jaja såklart Regner vel med at SC8 faller utenom alle klassene, hvis ikke det blir en 1/8 klasse også.. Eller en eller annen slags åpen klasse for alt med 4wd og SC utseende
                            AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
                            utstyr selges klikk her

                            Comment


                            • Ja jeg kommer til og kjøre 1:10 pan car, Short course og f1 bilen min i år, gleder meg Blir mye turer til hverven for meg.
                              CRC - 3Racing - Tamiya

                              Comment


                              • hadde vært kult og fått flere til og møte opp på bukta for noen SCT runder, når banen der oppe åpner
                                CRC - 3Racing - Tamiya

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X