Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course - Ny klasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Short Course - Ny klasse?

    Hei,

    Da er det jo knappe tre ukene til løpet på Radøy hvor det skal kjøres denne såklate "Slash-klassen". Hva er tankene rundt denne klassen for videre løpsarrangering?

    Det er jo ikke noe å skyve under en stol at denne klassen har blitt SVÆR på kort tid. ROAR har nå laget et eget reglement, og det har blitt en egen racinggren på lik linje med 2wd og 4wd i statene.

    Så hva sier folket, skal Short Course være prøveprosjektet i sesongen 09/10 på løp? Som klubbløp uten en offisiell resultatliste? Jeg synes klassen høres veldig bra ut, og med et enkelt spikret reglement kan jo dette bli en kjempeklasse for mannen i gata som vil kjøre løp, for ikke å snakke om en rekrutteringsklasse.

    Forslag til reglement:



    Motor burde endres, da de fleste biler kommer med 550 12T, og at det da vil være kostbart å bytte dette ifht at dette skal være en billig og morsom klasse.

    Jeg stiller gjerne opp på løp i denne klassen i hvert fall.

    Diskutér!

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

  • #2
    Originally posted by Fabiz View Post
    Hei,

    Da er det jo knappe tre ukene til løpet på Radøy hvor det skal kjøres denne såklate "Slash-klassen". Hva er tankene rundt denne klassen for videre løpsarrangering?

    Det er jo ikke noe å skyve under en stol at denne klassen har blitt SVÆR på kort tid. ROAR har nå laget et eget reglement, og det har blitt en egen racinggren på lik linje med 2wd og 4wd i statene.

    Så hva sier folket, skal Short Course være prøveprosjektet i sesongen 09/10 på løp? Som klubbløp uten en offisiell resultatliste? Jeg synes klassen høres veldig bra ut, og med et enkelt spikret reglement kan jo dette bli en kjempeklasse for mannen i gata som vil kjøre løp, for ikke å snakke om en rekrutteringsklasse.

    Forslag til reglement:



    Motor burde endres, da de fleste biler kommer med 550 12T, og at det da vil være kostbart å bytte dette ifht at dette skal være en billig og morsom klasse.

    Jeg stiller gjerne opp på løp i denne klassen i hvert fall.

    Diskutér!

    Fabiz
    Der kom tråden ja

    Da kan jeg jo avsløre at Oslo Modellbil Klubb skal arrangere denne klassen på sine 20-kroningsløp, og forhåpentligvis sammen med NC/NM.

    Reglement synes jeg vi skal prøve å holde oss unna, men rtr er vel en god regel! På Smallsize skal vi ha motorene på lager, det kan jo være en regel?
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by Razer View Post
      Der kom tråden ja

      Da kan jeg jo avsløre at Oslo Modellbil Klubb skal arrangere denne klassen på sine 20-kroningsløp, og forhåpentligvis sammen med NC/NM.

      Reglement synes jeg vi skal prøve å holde oss unna, men rtr er vel en god regel! På Smallsize skal vi ha motorene på lager, det kan jo være en regel?
      Den måtte jo komme ja, hehe.

      RTR; Derfor jeg skrev at man skulle beholde originalmotorer, da det er kostbart å bytte. til børsteløst, evt. børstemotor og regulator.

      Men det å holde seg unna et reglement er jo uungåelig i lengden. Det går jo an å ha enkle regler også? Bilen skal være en SCRT - Short Course Race Truck - med hjulene innenfor karosseri, og dekk og felger skal være i dette 3" formatet som de er i, og ellers er det fritt? Så ser det fortsatt bøst ut, samtidig som det er enkelt å ha et spekter med biler som er jevnt.

      Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

      Comment


      • #4
        radøy skal arrangere denne klassen på nm runder og nordisk neste år på samme måte som vi alltid hargjort.
        eg tror dermed ikkje at dette blir en kjempesukesss, men de som vil skal få finne unnskyldninger til å ikkje komme
        vi kommer forresten ikkje til å stenge ute truckene.. det er en tråd her inne der noen vil ha nm runder m dissebilene, dette må kunne kjøre sammen i starten. navn er alltid viktig arenatruck 1:10 elektro.
        Last edited by AMV; 5 November 2009, 13:59.
        Arild (1980)Radøy RC
        BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by arild valdersnes View Post
          radøy skal arrangere denne klassen på nm runder og nordisk neste år på samme måte som vi alltid hargjort.
          eg tror dermed ikkje at dette blir en kjempesukesss, men de som vil skal få finne unnskyldninger til å ikkje komme
          vi kommer forresten ikkje til å stenge ute truckene.. det er en tråd her inne der noen vil ha nm runder m dissebilene, dette må kunne kjøre sammen i starten. navn er alltid viktig arenatruck 1:10 elektro.
          Jeg tror dette kan - om ikke suksess - kan bli en klasse med deltagere nok til å gjennomføre løp.

          Jeg synes det blir helt feil å kjøre truck sammen med SCT i samme klasse. En truck er bygget mtp. best mulig kjøreegenskaper, mens en SCT er bygget på mest mulig realistiske kjøreegenskaper. Hva tror du folk hadde sagt om det ble satt inn en 4wd buggy i 2wd buggy klassen i NC/NM? Det hadde nok blitt ganske bra med oppstandelser da...

          Men da får de pokalrunkerne som Ozzy så fint kaller det stille opp med truck i klassen da, også får vi se hvordan det går.

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • #6
            Høres knall bra ut og slash 2wd og lignende er jo billig og da blir sikkert det masse med, pluss den er drit morsom og kjøre. Får til og med Ball diff til den har sett hehe
            CRC - 3Racing - Tamiya

            Comment


            • #7
              skal det deles ut pokaler da?? trodde det var å kjøre som var målet.
              Arild (1980)Radøy RC
              BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by Martin K. View Post
                Høres knall bra ut og slash 2wd og lignende er jo billig og da blir sikkert det masse med, pluss den er drit morsom og kjøre. Får til og med Ball diff til den har sett hehe
                Nettopp.

                Originally posted by arild valdersnes View Post
                skal det deles ut pokaler da?? trodde det var å kjøre som var målet.
                Hvis du sikter til min siste setning i forrige innlegg så var det bare et utsagn. Men ærlig talt, det blir som å stille opp med en TRF416 i M-Chassi. Det blir feil uansett hvordan man vrir og vender på det.

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • #9
                  ser på dette mest som bare for moro, men vet jo aldri som skjer
                  CRC - 3Racing - Tamiya

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Martin K. View Post
                    ser på dette mest som bare for moro, men vet jo aldri som skjer
                    Selvfølgelig, men prøver å poengtere at en Lambo kontra en Lada blir rått parti. Selvfølgelig skal det være gøy, og jeg kan ikke tenke meg noe annet som er mer moro enn M-Chassi, og det er fordi bilene går likt og oppfører seg likt, så det står kun på ferdighetene til hvert individ.

                    Fabiz
                    Smallsize Hobbyland A/S
                    Team Losi : Spektrum

                    Comment


                    • #11
                      på redøy er det lyst lenger enn i oslo
                      vi kommer aldri så lenge eg er med på ting her borte til å stenge ute de som vi har anbefalt å kjøpe trucker de siste åra. kommer det 2 9 åringer med trucker så skal de kjøre. om man i har settfra 20 kroning at det har vert flere løp med truck.. skal desse kjøre sammen 2-3 og de som har slash kjøre sammen 2-3 eller skal alle kjøre sammen.. tror det siste er best, men eg har bare drevet med dette tullet i 15-20 år...
                      eg kan omtrent love deg at du ser trucker på løpet på radøy om 2-3uker om du kommer da... og eg tror ikkjede vinner
                      Arild (1980)Radøy RC
                      BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                      Comment


                      • #12
                        Prøv gjerne å innby til separate klasser:
                        -SC
                        -Truck junior / KAOS
                        -Truck senior

                        >> få påmeldte? >> slå sammen...
                        Life's too short to go slow! www.ymr.no

                        Besøk mitt showroom

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by arild valdersnes View Post
                          på redøy er det lyst lenger enn i oslo
                          vi kommer aldri så lenge eg er med på ting her borte til å stenge ute de som vi har anbefalt å kjøpe trucker de siste åra. kommer det 2 9 åringer med trucker så skal de kjøre. om man i har settfra 20 kroning at det har vert flere løp med truck.. skal desse kjøre sammen 2-3 og de som har slash kjøre sammen 2-3 eller skal alle kjøre sammen.. tror det siste er best, men eg har bare drevet med dette tullet i 15-20 år...
                          eg kan omtrent love deg at du ser trucker på løpet på radøy om 2-3uker om du kommer da... og eg tror ikkjede vinner
                          Jeg har ikke noe i mot Truck og SCT i samme klasse som individ, men det kan hende det byr på problemer med tiden. Bare se på M-Chassi: Bakhjulstrekk er forbudt fordi de går fortere enn framhjulstrekk, og det er ingen egen klasse for bakhjulstrekk, så alle de som har M02 og M04 må klare seg uten løpskjøring. Ganske hjernedødt?

                          Men her er muligheten til å lage to forskjellige klasser. Hvis det blir stort nok, som i statene, kan behovet melde seg for en særegen SCT klasse.

                          Originally posted by SHY View Post
                          Prøv gjerne å innby til separate klasser:
                          -SC
                          -Truck junior / KAOS
                          -Truck senior

                          >> få påmeldte? >> slå sammen...
                          Dingdingding, jackpot!

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • #14
                            Dekkene man vanligvis bruker i SC er vel med på å gjøre det jevnere, siden man ikke har like godt grep som med typiske racingtruck- og buggydekk. Man har også moderat utbytte av råere motor – som er en god ting. Jeg synes det gir en kjørestil som er gøy å se på også, men det kan være demotiverende å kjøre dersom alle andre har T4 med step pins.

                            Om SC blir mer populært og det blir flere førere vil det etterhvert bli mer behov for regler. Om man vil kjøpe bil og deler for fremtiden er det vel ingen vits i gå helt berserk med oppgraderingene.

                            Comment


                            • #15
                              Ser at det er like mange menier her inne som det er folk og det er jo fint det.
                              Når man ser på Slash og Strike ( losi ) så kommer begge med 550 12t moror for å gå noenlunde likt og eg er for dette at en kan kjøre en klasse med 550 12t som limit.

                              Og som Arild er inne på så er eg heller ikke imot om det kommer en med Dessert Truck eller noe i den gaten.
                              En 550 12t motor koster såvidt eg vet ca 300kr i Norge over disk. Så til dem som har mye motor kjøp en standard motor og vis hvor flink du er å kjøre i stedet for å ha mest mulig motor.

                              Om vi ønsker å ha rekrutering så tror eg at det å ha løse regler som kun setter en stopper med motor er riktigere vei å gå enn å dele klassen inn i molekyler.
                              Husk på at det er stort sett far som betaler for moroa i begynnelsen og ca 3000.- er oppnåelig for en pakke der bil og lader er inne i, og disse bilene "tåler gaten".
                              Hvem av dere tør å låne vekk B44 Durango JC concept til nabo gutten og la ham ta av i gaten???
                              Tenk litt fremover og ha en klasse som koster lite å kjøre. Ja og eg er enig med Arild i at om det kommer noen med Truck så la dem kjøre.
                              Sveinung Nå 71mod

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X