Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course - Ny klasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hold bilen orginal og la den beste føreren vinne eller er det ingen som tør det ????

    Kjør buggy eller noe annet om du skal ha så mye mer fart enn alle det andre

    La oss ha en klasse der vi kan ha det moro i først og la alle få komme med den SC bilen det har. Om noen absolutt skal ha BL så får det bare kjøre på.

    Mener at vi først må få noen løp så kan vi se på hva den egentlige interessen er for denne klassen.
    Sveinung Nå 71mod

    Comment


    • Hvor mange short course trucks regner vi med at det finnes i Oslo til våren? Hvor stort er potensialet for 20-kroningen i utgangspunktet?

      Comment


      • Originally posted by tesdal View Post
        Hvor mange short course trucks regner vi med at det finnes i Oslo til våren? Hvor stort er potensialet for 20-kroningen i utgangspunktet?
        Etter det jeg har sett i byen har det gått et par stykker om dagen de siste dagene bare av Strike.

        Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

        Comment


        • Etter å ha kjørt denne klassen på Radøy i dag er jeg ikke i tvil lenger: Dette kan virkelig bli en klasse som vokser seg stor. Det var alt fra 5-6 åringer til mannfolk i godt over 40 åra som kjørte denne klassen i dag og hadde det kjempemorsomt. Noen med heldigere oppsett og kjøreferdigheter enn andre, men alt i alt var dette ekstremt morsomt for alle som kjørte etter min oppfatning. Det var greit med 7 og 7 biler i kvalene, men 14 biler i finalene ble interessant, og MYE kaos. Dette er en rimelig, lett og underholdende klasse som jeg håper flere klubber vil våge å arrangere løp i utover i både 09 og 10.

          Det virker som om Ass'en fungerer racemessig bedre enn Strike og Slash, men jeg ødela INGENTING på Strike'n i helgen, og jeg vant hele klassen med HELT original bil, selv med konkurrenter som hadde både børsteløst og modifisert hjuloppheng. Jeg tror Strike og Slash er de to ultimate SCT'ene pdd, og håper flere finner interessen for denne klassen.

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • Godt at det var moro i helgen og flere enn meg har skjønt at kjøring slik som disse bilene kommer fra fabrikk er kjekt å kjøre og moro faktoren er høy.

            Hilsen en som sitter på jobb og ikke fikk kjørt .
            Sveinung Nå 71mod

            Comment


            • løp på radøy i januar sammen med nc i 1:10 offroad
              neste løp er med hand out motorer fra losi... det var direkte farlig med den losien med børsteløs motor.. han hadde kjørt mye fortere med vanlig motor..
              losi og traxas bilene tåler sikkert mest. eg kjørte 1 kval med ass sc10 og sikret min sønn på 7 år første startspor denne bilen knakk han en bærearm på i siste finale da han kom ut på langsiden og ble treft av børsteløslosien som kom i ca 60 kmt... kan godt hende at traxas og losibilene hadde tålt å fått den i hjulet, men assen knakk..
              uansett så er den raskest
              .. noen som er sterk imot en startkontigent på 200 inkludert motor??
              Arild (1980)Radøy RC
              BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

              Comment


              • Originally posted by arild valdersnes View Post
                løp på radøy i januar sammen med nc i 1:10 offroad
                neste løp er med hand out motorer fra losi... det var direkte farlig med den losien med børsteløs motor.. han hadde kjørt mye fortere med vanlig motor..
                losi og traxas bilene tåler sikkert mest. eg kjørte 1 kval med ass sc10 og sikret min sønn på 7 år første startspor denne bilen knakk han en bærearm på i siste finale da han kom ut på langsiden og ble treft av børsteløslosien som kom i ca 60 kmt... kan godt hende at traxas og losibilene hadde tålt å fått den i hjulet, men assen knakk..
                uansett så er den raskest
                .. noen som er sterk imot en startkontigent på 200 inkludert motor??
                Det var flere med BL i Losi, men det er ikke morsomt engang, du så jo hvordan biler som lå på pallen. To stykker med original 12T 550 fra Losi og en med 27T børstemotor.

                Ass'en lå jo DRITBRA på banen da Arild, ingen tvil om det, men etter å ha lest litt erfaringer fra statene er det overraskende mange som velger Slash framfor SC10 nettopp pga holdbarheten. Strike og Slash er lagd for herjing, mens Ass'en er lagd for løp. Jeg vurderer å kjøpe en Ass for å teste selv, men vi får se hva tiden bringer... Uansett tror jeg Losi og Traxxas er vinnerne for de fleste, da man får bilene og deler i Norge, og at holdbarheten er helt syk. Det var mye harde smell i helgen, men overraskende få ødelagte biler.

                Jeg betaler gjerne 200 for start med motor, men er det lønnsomt for dere som arrangerer? Jeg betaler gjerne 300 også jeg, men de som har disse motorene fra før av kan vel få et alternativ - eller?

                Uansett; SCT er MORRO!

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • Er med på å ha startkontigent på 200kr med motor Arild. Eg kommer om eg er hjemme
                  Sveinung Nå 71mod

                  Comment


                  • 200kr med motor ja Det hadde vært flott. Jeg måtte jo kjør BL fordi ALLE mine børstemotorer gikk til Hel**** uansett hvordan jeg gearte. Det skal sies at det var ikke noen dyre motorer

                    Sondre

                    Comment


                    • Da er denne klassen også presentert i media. Østlandets Blad var hjemme hos meg for å lage en repotasje i går, så det er ikke umulig at flere folk kommer til å fatte interesse for dette.

                      Men hva tror folket? Prøve SCT som klubbklasse, og fortsette med det om det er nok deltagere, eller en offisiell NMF klasse?

                      Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S
                      Team Losi : Spektrum

                      Comment


                      • Originally posted by Fabiz View Post
                        Da er denne klassen også presentert i media. Østlandets Blad var hjemme hos meg for å lage en repotasje i går, så det er ikke umulig at flere folk kommer til å fatte interesse for dette.

                        Men hva tror folket? Prøve SCT som klubbklasse, og fortsette med det om det er nok deltagere, eller en offisiell NMF klasse?

                        Fabiz
                        klubbklasse i første omgang uansett.. det må være deltagere over tid på klubbløp før det blir en nmf klasse.. tidligst i 2012??
                        Arild (1980)Radøy RC
                        BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                        Comment


                        • Originally posted by arild valdersnes View Post
                          klubbklasse i første omgang uansett.. det må være deltagere over tid på klubbløp før det blir en nmf klasse.. tidligst i 2012??
                          Ja, det er derfor jeg skrev "Hva tror folket".

                          Bare å håpe på at flere arrangerer SCT fremover da. Men for all del, all ære til Radøy som i det hele tatt tok motet til seg å arrangere dette i helgen, og som skal gjøre det i Januar også.

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • Originally posted by Fabiz View Post
                            Ja, det er derfor jeg skrev "Hva tror folket".

                            Bare å håpe på at flere arrangerer SCT fremover da. Men for all del, all ære til Radøy som i det hele tatt tok motet til seg å arrangere dette i helgen, og som skal gjøre det i Januar også.

                            Fabiz
                            det var bergen som arrangerte dette løpet
                            kan self bli nmf klasse i 2011.. man må sende inn forslag til msk neste år da blir saken behandlet der... men det bør være i snitt ca 20 på kvart løp om dette skal bli noe av
                            eg er kansje av den oppfatning at dette bør være en klubbløpklasse og på den måte holde det som en nybegynner, moroklasse sammen med offroadløpa på same måte som m-chassi er på touringløpa.
                            det viktigeste er å lage et lite regelverk slik at det er likt for de fleste..
                            Om noen kjøper seg børsteløst system så kan de allievel bruke børstemotor på desse regulatorene på løp..
                            noen regler er det beste, motorbegrensning er det vitigste..
                            Arild (1980)Radøy RC
                            BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                            Comment


                            • HELT enig Arild, klubbløp på lik linje som M-Chassi med uoffisielle kåringer for heder og ære, som i f.eks. Drifting og Crawling.

                              Motorbegrensning må det være, på lik linje som i M-Chassi. 12T 550 eller 13.5T BL kanskje? Bare lufter litt forslag jeg...

                              Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

                              Comment


                              • Tror kanskje det er 17.5T børsteløs, ref tidligere innlegg.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X