Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• har 3 spider differ i min, og er kjempe fornøyd. ikke noe lekk eller mye slark. er kun en skive for att de ikke trenger mer, for da blir de for trange. vi prøvde og shimse diffene på en hyper 8, og kjørte std. på en lik. kjøpt samme dag, og kjørt nesten like mye. den som har måtte bytte deler i diffen er han som shimset. (Ikke spider diff da men.)
    Poenget er att det skal være en del slark, så oljen kommer godt i mellom drevene. Ang. lekk ved skruer har jeg heller ikke sett på min.. Hvilket oppsett kjører dere på spider diffene deres? Jeg kjører 3000-5000-1000 sett forfra. men synes kanskje fortsatt den er vel agressiv bak. men når jeg nå har kjørt litt, så virker det jo egentlig helt greit
    Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
    Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

Comment

• Har Hyper 8 pro og 8,5 pro. Ikke noe problemer med diff på Hyper 8 uten skiver. Har nå satt sammen en spider diff med 2 skiver og ser hva resultatet blir etter litt kjøring.
      Bruker 5-7-1 og jeg syntes det er bra for meg.
      Team Mustit 2013
      Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
      Tommy Nysted, Oslo

Comment

• kjører 8.5 med spider differ shimset med to skiver inni diffen fungere bra det ikke no problem med det..har prøvd å kjøre 3000 foran ..5000 midten..2000 bak..banen jeg kjørte på var i kodal...bilen var ikke særlig god å kjøre da..brukte hele langsida for å holde blen rett ellers måtte man være veldig forsiktig med hvor man ga gass for den ville fort slenge litt på seg å da var man ute å syklet..byttet til 5000 foran å problemet ble borte stabil å fin da var det bare å gasse på igjen ..har å kjørt en del 5-5-3 i oslo på bukta kjørte jeg det synes det fungerte veldig bra der..gikk opp fra 1000 til 3000 bak for å få den litt mer agressiv i oslo..
        tom erik thomassen.. kyosho mp9novarossi enda ikke levert av samens rc service fuel:byron race gen2futaba: gass\brems..futaba styring..

Comment

• Felger

Passer disse: http://www.mcrt.no/product_info.php?...bfed0068130b48
          til hyper 8 pro?
          Espen Ueland
          -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
          Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

Comment

• Var skiver på begge sidene i midtdiffen på min. Etter å ha gått gjennom hele bilen etter jeg fikk den så må jeg si at den er veldig bra sammenskrudd. KAn ikke skjønne at de(RCmart) tjener penger på denne bilen når en ser på hvor gjennomført den er, til og med i karosseriet er det ferdig kuttet hull til motor og tank. Ser fram til å få montert ferdig motor og radioutstyr nå og få testet den på banen.

Hva er et must å ha liggende av deler til 8.5èn?

Er den potta som følger med bra?

Og har dere laget hull i den dempersokken? Syns den lager vakuum sånn at demperen går tregt.
            Last edited by roddis; 4 July 2008, 23:16.
            #Hyper 8.5 Pro/OS VZB V-Spec/KO Mars R

-=Rodgeir Larsen, 74=-

Comment

• Lite liv her nå i ferien. Men fikk testet bilen her om dagen og er noen små justeringer som må til på den. Hadde 40w olje i framdemper og 35w bak, dette ble for tykt så går ned til 30 og 25 og håper det blir greit. Skal og justere litt på diffolje, prøver 3,5,1 og ser om det hjelper på at jeg har dårlig styring ut av svingene.
              #Hyper 8.5 Pro/OS VZB V-Spec/KO Mars R

-=Rodgeir Larsen, 74=-

Comment

• hei. jeg kjører 25w foran & 20w bak. også kjører jeg med hig downforce vingen. dette synes jeg virker bra. hvertfall på hellerud.
                Diffopsettet har jeg 3-5-1 som skrivet over her, og synes det er helt greit. har ikke prøvd noe annet ennå heller, men dette er jo helt opp til hver enkelt. med tanke på kjørestil og div.
                Last edited by Ole k; 13 July 2008, 17:12.
                Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

Comment

• Noen som har tips om en bra potte til min bil?

Jeg har en hyper 8,5 pro med nosram 28 motor. Jeg skulle gjerne hatt en ny og bra potte til den... Er det noen som har noen gode tips her?
                  Ronny Simonsen Porsgrunn
                  Hyper 8,5 PRO W/OS V-spec, Hyper ST PRO, HPI Savage X 4,6, HPI Savage XL, CM Koncept Kyosho Mini ST EP W/Brushless

Comment

• Mac 28

noen som vet hvordan ytelse denne motoren har? RPM og hestekrefter?

Comment

• 34.000rpm og 2,8hk

Comment

• Kulelager

Jeg sliter med at hjullagra bak går i stykker og lurer på om flere har problemer med det. Har kjørt på fuktig bane to ganger og begge gangene har lagra "låst" seg. Ikke kan jeg se noe rust og har vært nøye reingjøring etterpå. Hadde tidligere en savage 25rtr som jeg herja med i snø og vann og hadde ingen problemer med den. Bruker faktisk de lagra i Hyper'n nå.

Bruker folk spesielle vanntette lager eller har jeg bare jævlig uflaks?
                        Espen Ueland
                        -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
                        Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

Comment

• det der skjer når du får møkk i lagra, hatt problemet selv derfor er wd-40/brunox en glimrende løsning
                          men alle hjullagra mine låste seg, pluss diff lagra
                          *Kim-Rune Heiberg 92 mod*
                          unknown ! comeback 2010

Comment

• Forskjell på RTR og pro

Jeg kjøpte nylig en Hyper 8.5 RTR og er veldig fornøyd med den hittil. Men hva er det egentlig som er forskjellen på RTR og pro? Hvis jeg med tiden ønsker å konvertere den til pro-utgaven, hvilke deler er det da som må byttes (tenker ikke på motor og servoer)?

Innbiller jeg så en liste her tidligere, men fant den ikke da jeg søkte...

Comment

• Hei,

Forskjellene er hovedsaklig:

- CVD aksler bak
                              - Kraftigere dempertårn foran og bak (har aldri sett noen som har gått i stykker på en RTR)
                              - Hurtiglinker (turnbuckles)
                              - Karbon radioplate
                              - "bedre" potte
                              - CNC styrespindler (den beste oppgraderingen til RTR'en. Tåler mye mer)
                              - Spider differ (varierer litt ettersom hvor den kommer fra. Noen har kun i senter, andre har foran og bak også)

Hyper 8,5 RTR er en veldig komplett bil, og den eneste oppgraderingen som kan sees på som "nødvendig" er CNC styrespindlene, ettersom de tåler mye mer enn på RTR'en. Ellers så er beste tipset å kjøre den som den er.

Dempere: 15-25WT (Banekjøring) 20-35WT (Villmannskjøring)
                              Differ: 5000-5000-1000 CPS (bane) Til villmannskjøring kommer du langt med litt tykk olje i senterdiffen, f.eks. 10 000 CPS.

Ta en tur til banen i Skien (Geiteryggen) så får du massevis av tips og hjelp, samtidig så får du testet en skikkelig bane. Det er en god sjans for at du blir hekta...
                              Ole Christian Solli
                              www.gmbk.no

Comment

• Tusen takk for et veldig utfyllende svar, Ole C

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X