Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jeg skulle sette i motoren for noen dager siden men det gikk ikke helt etter planen.
    Motoren er en Protech sx 21 8 porter. Hullene på motoren passet ikke på festene på
    bilen. Er det motoren eller motorfestene som er ukurante? Motorfestene er de som fulgte
    med bilen.
    Vegard Flattum.Geithus.76.mod
    Fg Monster#Tamiya High Lift Hilux#

Comment

• Originally posted by wiseguy View Post
      Jeg skulle sette i motoren for noen dager siden men det gikk ikke helt etter planen.
      Motoren er en Protech sx 21 8 porter. Hullene på motoren passet ikke på festene på
      bilen. Er det motoren eller motorfestene som er ukurante? Motorfestene er de som fulgte
      med bilen.
      Da er det motoren som er ukurant.

Comment

• Ok, da kvitter jeg meg med den. Har jeg noe returett på denne hvis den ikke passer og
        den ikke er tukla med?
        Vegard Flattum.Geithus.76.mod
        Fg Monster#Tamiya High Lift Hilux#

Comment

• Endelig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fått montert den nye hyperen (8.5). Kjørt den inn i dag, det var ei herlig kjærre.:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Har 2 sett med fjærer til big bore demperene: hvite (standard, hard)
          Fluoriserende røde (myke)

Er det noen som vet om det finnes flere sett med fjærer.

Har sett på de grå til ST, men de er alt for stive:-(
          Last edited by buggy; 24 November 2007, 23:18.
          BUGGY
          X-ray 808, RB, Spektrum DX3R. GPX4 PRO 1:10 Touring car
          sigpic

Comment

• Ny toppfører velger Hobao!

Chrisstoffer Svensson har gått fra Kyosho til Hobao foran 08 sesongen. Dette er en meget lovende fører, blir artig å se hva han kan få til sammen med JQ og de andre i Hobao International!
            Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

Comment

• Robert battlle her helten; )
              Yamaha Aerox

Comment

• Originally posted by buggy View Post
                Fått montert den nye hyperen (8.5). Kjørt den inn i dag, det var ei herlig kjærre.:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Har 2 sett med fjærer til big bore demperene: hvite (standard, hard)
                Fluoriserende røde (myke)

Er det noen som vet om det finnes flere sett med fjærer.

Har sett på de grå til ST, men de er alt for stive:-(
                Mugen sine grå fjærer til Big Bore skal vist være fine, men det virker som de fleste bruker standard fjærene.
                Ole Christian Solli
                www.gmbk.no

Comment

• jo, det har de.
                  biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

"I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

Comment

• Originally posted by TURBOSOPPEN View Post
                    jo, det har de.
                    Hva med å LESE før du POSTER??
                    This makes no sence!!
                    Yamaha Aerox

Comment

• Har nå en Hyper 8,5 RTR og skal hente Hyper 8 PRO i morgen.
                      Har tenkt å kjøre konkurranse med 8`ern og da lurer jeg på hva som er bedre på 8,5 RTR som jeg eventuelt kunne ha byttet over?
                      Carl Fredrik Bye Rusten
                      1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

Comment

• Originally posted by -CARL-91- View Post
                        Har nå en Hyper 8,5 RTR og skal hente Hyper 8 PRO i morgen.
                        Har tenkt å kjøre konkurranse med 8`ern og da lurer jeg på hva som er bedre på 8,5 RTR som jeg eventuelt kunne ha byttet over?
                        Demperne er nok den største forskjellen. Resten av forskjellene blir mer tuning-ting som det er best å prøve seg frem med.
                        Ole Christian Solli
                        www.gmbk.no

Comment

• Hei du Buggy. fulgte det med tre stk. spider differ på den du kjøpte på A-main??? hørt det bare var center diffen det var Spider på US utgaven. og du fant kanskje ut at det ikke var clutch med på motoren, men med bilen. ikke som selveste Ev1er sa. (haha)
                          Jeg har nå også kjøpt 8,5 men i på rcteam.no der var det med tre Spider differ. noen som har noen erfaring med disse?? ang. olje og montering. har sett ett spesialverktøy for montering av disse diffene, men har ikke åpnet dem. vet det er 2 små drev mer enn vanlig. men kan jeg da følge de vanlige oppsettene med tanke på olje? eller er de "stivere" enn vanlige.
                          Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                          Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

Comment

• Hei Ole

Gratulerer med ny bil først og fremst

Spider diffene er nærmest skuddsikre, og regnes som litt "stivere/tregere" enn differ med 6 drev. Det brukes gjerne litt tynnere olje for å tilsvarende treghet i diffen. Hvor stor forskjellen egentlig er virker litt uklart, men de fleste regner vel med 10-30% tynnere olje for å få samme effekten.
                            Ole Christian Solli
                            www.gmbk.no

Comment

• Tusen takk virker som en jævlig bra bil. men har du brukt det verktøyet jeg nevnte, eller er det ingen poeng og bruke. kanskje bare lettere og montere dem. prøve oppsett ca 3000-5000-1000, eller er det kanskje noen som har ett annet forslag til og begynne med. vet det er forskjell på hvert underlag. men husk det er Spiderdiffer dere gir eventuelt tips til. så jeg ikke får alt for trege differ. hehe
                              Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                              Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

Comment

• Originally posted by Ole k View Post
                                Hei du Buggy. fulgte det med tre stk. spider differ på den du kjøpte på A-main??? hørt det bare var center diffen det var Spider på US utgaven. og du fant kanskje ut at det ikke var clutch med på motoren, men med bilen. ikke som selveste Ev1er sa. (haha)
                                Jeg har nå også kjøpt 8,5 men i på rcteam.no der var det med tre Spider differ. noen som har noen erfaring med disse?? ang. olje og montering. har sett ett spesialverktøy for montering av disse diffene, men har ikke åpnet dem. vet det er 2 små drev mer enn vanlig. men kan jeg da følge de vanlige oppsettene med tanke på olje? eller er de "stivere" enn vanlige.
                                Hei, på kjerra mi var det bare spider diff i senter, (og når det gjelder svar på det med clutch, så er en del av kidsa litt trigger happy med å svare på ting de ikke er helt sikre på).

Jeg prøvde først med 3-5-1, men på det underlaget jeg kjører mest på, ble den alt for understyrt ved on-power. Så nå har jeg 5-7-1.

Forskjellen ved montering og oljefylling, er at en "vanlig diff" har et hus m/"lokk". Mens en spider diff er en "sylinder med to endelokk", dvs o-ring i begge ender. Så når du tar ut skruene som holder diffen sammen så er det 6 hull i "bunnlokket" der skruene har stått. Så dette spesialverktøyet er en gummi ring, for å tette skrue hullene til du får fylt diffen med olje, og satt i skruene.

Dette ble knotete forklart, men håper du skjønte hva jeg mente.

Grattis med en jævlig bra bil :mrgreen:
                                BUGGY
                                X-ray 808, RB, Spektrum DX3R. GPX4 PRO 1:10 Touring car
                                sigpic

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X