Originally posted by -CARL-91-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hyper 8
Collapse
X
-
-
Originally posted by Ev1er View PostKommer det en 9.5 versjon nå også?:S
Spørsmålet er bare hvor lenge det er til det kommer en ny. Jeg tipper det tar i hvert fall to-tre år før det kommer en Hyper 9.
Comment
-
Oppsett hyper 8,5
Hei
Skal akkurat til å bestille meg en Hyper 8,5 RTR:mrgreen:. Hvilke fjærer bruker dere på demperene bak og foran, orginal hvit eller? (big bore) Hvor mange klips på demperene o.s.v. Hvilken olje i demperene?
Er helt fersk, så jeg må spørre litt.
hvis noen kunne poste en setup sheet, så har jeg ivertfall et utgangspunkt.
Noen erfaringer med ofna sin startboks, den blanke med 1 stk 750 motor?
Ser de har en med 2stk 775 motorer, bør jeg heller ha den. Vil startboksen bli slappere med 12V blybatteri, sammenlignet med 2 stk 7,2V NiMe.
Får det ikke til å stemme helt med spenningen, er det 7,2+7,2= 14,4V (serie), da blir jo spenningen litt lavere med 12V.
Er det noen andre ting jeg bør bytte med en gang, siden det er en RTR?
Nå ble det jævilig mange spørsmål, så jeg får heller spørre litt mer senereLast edited by buggy; 3 November 2007, 16:38.BUGGY
X-ray 808, RB, Spektrum DX3R. GPX4 PRO 1:10 Touring car
sigpic
Comment
-
startboks så er mugen boksen veldig bra , de har den på www.carolinasrc.com www.amainhobbies.com .
styrespindlene på rtr er vel noe du burde ha i reserve , kjøp de som står på pro utgaven .
dempeingen er egentlig noe du burde teste ut , men kjører selv med blå fjærer og går mellom 25 - 40 på oljene i demperene.
diffene 5000 - 10 000 - 1000Last edited by tomin; 4 November 2007, 07:50.tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz
Comment
-
Originally posted by tomin View Poststartbok så er mugen boksen veldig bra , de har den på www.carolinasrc.com www.amainhobbies.com .
styrespindlene på rtr er vel noe du burde ha i reserve , kjøp de som står på pro utgaven .
dempeingen er egentlig noe du burde teste ut , men kjører selv med blå fjærer og går mellom 25 - 40 på oljene i demperene.
diffene 5000 - 10 000 - 1000, men jeg trodde 8.5 rtr hadde metall styrespindler. Er det blå som er medium til big bore demperene, trodde de var grå, men jeg tar helt sikkert feil.:confused:
Er det ikke forskjellige dempere på 8 og 8.5?BUGGY
sigpic
Comment
-
jo det er forskjell på 8 og 8.5 demperene , på 8.5 er det big bore dempere .
hvis det er samme styrespindler på 8 rtr og 8.5 rtr så er dette noe du vil ha i reserve . samt front dempertårn.tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz
Comment
-
Originally posted by tomin View Postjo det er forskjell på 8 og 8.5 demperene , på 8.5 er det big bore dempere .
hvis det er samme styrespindler på 8 rtr og 8.5 rtr så er dette noe du vil ha i reserve . samt front dempertårn.Er du fornøyd med v-spec'en din. Har hørt at de er lettstartet, og har god forgasser som er grei å justere. Og godt bunndrag, og litt snert i toppen8-), stemmer dette?
Litt off topic, men....:rolleyes:BUGGY
sigpic
Comment
-
kan absolutt anbefal os vspec , er lett å tune og går bra
har nå rent litt over en gallon i go motoren og må si jeg er veldig fornøyd med denne budsjett motoren ogsåtom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz
Comment
-
Skal kjøpe 8.5 PRO hva trenger jeg?
Hadde tenkt å kjøpe en RTR nå blir det PRO for alle penga(bestiller fra A-main)
Følger det med throttel linker og servo horn, og sevolink m/horn til styringa?
Må jeg kjøpe potte og bend, eller følger det med?
Har ikke bruk for tuned pipe til å begyne med, fordi det blir en OS 21VG til å begynne med.
Er det svinghjul og clutch med?
Radio blir spektrum dx2, men er litt usikker på servoene:?. Enten så blir det ACE ds1015 og ds1313, eller så blir det futaba s9351 og s9350. Noen anbefalinger?
Hvor stor batteri pakke trenger jeg i bilen (mAh)?BUGGY
sigpic
Comment
-
Originally posted by tomin View Poststartboks så er mugen boksen veldig bra , de har den på www.carolinasrc.com www.amainhobbies.com .
diffene 5000 - 10 000 - 1000BUGGY
sigpic
Comment
-
Originally posted by buggy View PostHadde tenkt å kjøpe en RTR nå blir det PRO for alle penga(bestiller fra A-main)
Følger det med throttel linker og servo horn, og sevolink m/horn til styringa?
Må jeg kjøpe potte og bend, eller følger det med?
Har ikke bruk for tuned pipe til å begyne med, fordi det blir en OS 21VG til å begynne med.
Er det svinghjul og clutch med?
Radio blir spektrum dx2, men er litt usikker på servoene:?. Enten så blir det ACE ds1015 og ds1313, eller så blir det futaba s9351 og s9350. Noen anbefalinger?
Hvor stor batteri pakke trenger jeg i bilen (mAh)?
Husk at amain setter ikke ned verdien på pakken, slik at du må betale 25% av 409 dollar (det bilen koster), + 25 % av frakta..
Mange andre nettbutikker i usa, setter ned verdien til ca 50/100 dollar, slik at du bare betaler 25% av det..
Ja, det følger med Hyper tunedpipe med bend, så det slipper du å tenke på.
servoene på DX 2.0 er vist ikke no bra, men jeg ville vurdert DS1015 og DS1313.
Dem er meget bra til en fin pris
mellom 1200 og 1600 mah er vel greit, tenker jeg
feks denne: http://www.amainhobbies.com/product_...oducts_id/6049
Svinghjul og clutch følger med på motoren, ja
Da har jeg vel svart på spørsmålene dine..Yamaha Aerox
Comment
-
Jeg vil nå begynne og sette sammen hyper 8 proen min. Da lurer jeg på om jeg bør ta opp
diffene og ha i olje i dem? Hadde også vært fint om noen kunne gi meg tips på servoer og radio til denne bilen som ikke fullstendig overkill for bilen eller lommeboka.Vegard Flattum.Geithus.76.mod
Fg Monster#Tamiya High Lift Hilux#
Comment
-
Originally posted by buggy View PostNoen erfaringer med ofna sin startboks, den blanke med 1 stk 750 motor?
Ser de har en med 2stk 775 motorer, bør jeg heller ha den. Vil startboksen bli slappere med 12V blybatteri, sammenlignet med 2 stk 7,2V NiMe.
Får det ikke til å stemme helt med spenningen, er det 7,2+7,2= 14,4V (serie), da blir jo spenningen litt lavere med 12V.[ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
-----------------------------------------------------
Comment
-
Originally posted by wiseguy View PostJeg vil nå begynne og sette sammen hyper 8 proen min. Da lurer jeg på om jeg bør ta opp
diffene og ha i olje i dem? Hadde også vært fint om noen kunne gi meg tips på servoer og radio til denne bilen som ikke fullstendig overkill for bilen eller lommeboka.[ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
-----------------------------------------------------
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Comment