Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Atter en modding....

    Da har jeg tilslutt fått på Hyper 7 armer fremme. Bilen fikk bedre styring og ble bedre i dumper.
    Attached Files

    Comment


    • Er dette en pakke og satse på?

      Hei,

      Er vel 10 år siden jeg hadde rc bil sist men nå har jeg blitt bitt av basillen igjen

      Etter og ha sett noen videoer på nettet og aktiv lesing på diverse forumer falt valget på Hyper 8 PRO med tilhørende produkter:


      Futaba (#3PKBS-2.4G) 3PKB Super 2.4G w/R603FS Receiver 2 Futaba (#S9451) High Torque Digital Servo 1 HOBAO (#88077) Body For Hyper 8 1 HOBAO (#HB-M Hyper 8 Pro Kit W/O Engine 1 NOVAROSSI (#367 Buggy.21) 367 Buggy Plus 2 Off-Road Engine (2008 1 NOVAROSSI (#52014) Off Road Kit
      Er 367 Novarossi en bra motor? Vil Futaba 9451 fungere bra som både gass/brems og styring? Bør jeg vente på Hyper 9?

      Håper kanskje og få prøvd dette litt på bane til neste år men det blir vel mest bakgårdskjøring, time vil shåv.

      Tusen takk for alle svar.

      Comment


      • Hvis det er hyper du skal ha, ville jeg personlig ventet på 9'ern, men 8 og 8,5 er bra de og.
        Motoren din er en versting, den bør du unne en bedre potte enn den som følger med bilen, servoene er bra, men jeg ville foreslått 9351 eller bls351 når du først kjøper versting utstyr. Radioen er super.
        Til info så er Kongsvinger "Mugen land", ta en titt på den nye MBX6, det er mange i traktene dine som kommmer til å bruke den.
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • Originally posted by Samen View Post
          Da har jeg tilslutt fått på Hyper 7 armer fremme. Bilen fikk bedre styring og ble bedre i dumper.
          Hva ble gjort? mye modding som måtte til? - syntes det hørtes "fristende" ut med "bedre styring"....
          John Are Drivvold. Hyper 8.5, RDX PHI, GS Storm SUT/Buggy, BJ4WE, F27C Stryker, M/chassis Pro05, Corally Sp12SL, LOSI 22 og annet snacks.

          Comment


          • Originally posted by Stormende View Post
            Hva ble gjort? mye modding som måtte til? - syntes det hørtes "fristende" ut med "bedre styring"....
            Siden armene er kortere enn org 8/8.5 armer, må det brukes JQ Products bærearmsholdere for å få samme sporvidde. Med de får man og endel mer kick-up. Ellers er det ikke mye modding, bortsett fra litt finjusteringer for å få bort binding ved casterblokka og bruke skrue istedenfor hingepin ytters på bærearmen. Men, med litt justeringer er det plenty med styring i åttern uten 7er armer, det blir bare enda mer!

            Comment


            • Noen som har anbefaling til gode big bore dempere og holdbare clutch-sko?
              Espen Ueland
              -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
              Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

              Comment


              • Jammin 16mm demperne er det mange i USA som bruker, lurer på de selv hvis jeg skal begynne å kjøre mer: http://nitrohouse.com/options_hyper_8.htm
                Kyosho tre-sko plast clutchen holder lenge...
                #Hyper 8.5 Pro/OS VZB V-Spec/KO Mars R

                -=Rodgeir Larsen, 74=-

                Comment





                • Detter er Big bore dempere som er verdt pengene sine.
                  Ang. Clutch, så kan du kontakte www.rcteam.no og spør etter org. alu cnc clutch, til hyper 8,5 pro. Med tillhørende fjærer, dette for det er litt spesielle fjærer. har kjørt med denne nå, og er kjempe fornøyd. Denne har de ikke på micromonsters.
                  Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                  Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

                  Comment


                  • hyper 8 pro

                    Gikk til innkjøp av en pakkeløsning hos rcteam hvor det fulgte med en Ho-Bao MacStar-21 8P PRO "BOOST". Var en meget fordelaktig pris på pakken men er det noen som har erfaring med denne motoren ?? Er Hypere'n med den motoren brukendes til løpskjøring ?
                    #1 Xray 808 - O.S V-spec - Spektrum dx 3.0
                    #2 HoBao Hyper 8 pro - MacStar-21 8P PRO "BOOST"

                    Comment


                    • Hyper .21 8p pro

                      Har et spm angående motoren min... Har kjørt rundt 6 liter nå, og ikke hatt så mange uhella (les: batteriene mister kontakten, bilen ligger på hue med full gass).

                      Men i det siste har motoren mista litt av æks'n. Når jeg gir gass, så bruker motoren litt tid før den kommer opp i turtall. Ikke veldig lang tid, men nok til at jeg merker det godt. Kan høres ut som den for for mye fuel. Jeg har tuna opp og ned og inn og ut i mente, men syns ikke jeg merker noe forskjell. Når jeg ser andre kjøre, dog med andre motorer, så smeller bilene avgårde med en gang....

                      Slenger med et videoklipp som viser litt åssen det er, så fort youtube slutter å føkke opp!!

                      YouTube - Tuning

                      Takker for alle svar
                      Last edited by Shaka; 9 October 2008, 20:12. Reason: Youtube er ferdig å føkke
                      Espen Ueland
                      -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
                      Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

                      Comment


                      • 8.5 vs 9

                        Under Efra GP i Alicante i helgen kjørte Borja Hernandez fortsatt (fort) med Hyper 8.5. Når jeg spurte hvorfor han ikke kjørte Hyper 9, var svaret at han hadde ikke hatt tid til å teste Hyper 9 så mye enda, så han var fortsatt raskere med 8.5`en sin. Så det tyder jo på at Hyper 8.5 ikke er avdanket enda iallefall.
                        Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

                        Comment


                        • Originally posted by Shaka View Post
                          Har et spm angående motoren min... Har kjørt rundt 6 liter nå, og ikke hatt så mange uhella (les: batteriene mister kontakten, bilen ligger på hue med full gass).

                          Men i det siste har motoren mista litt av æks'n. Når jeg gir gass, så bruker motoren litt tid før den kommer opp i turtall. Ikke veldig lang tid, men nok til at jeg merker det godt. Kan høres ut som den for for mye fuel. Jeg har tuna opp og ned og inn og ut i mente, men syns ikke jeg merker noe forskjell. Når jeg ser andre kjøre, dog med andre motorer, så smeller bilene avgårde med en gang....

                          Slenger med et videoklipp som viser litt åssen det er, så fort youtube slutter å føkke opp!!


                          Takker for alle svar
                          Høres ut som den får for lite fuel i bånn...
                          #Hyper 8.5 Pro/OS VZB V-Spec/KO Mars R

                          -=Rodgeir Larsen, 74=-

                          Comment


                          • Takk for svar

                            Skal endelig få kjørt igjen i dag. Mye regnvær og dårlig tid i det siste...

                            Håper det hjelper å gi den mer fuel, for hakke råd til noen reparasjoner nå
                            Espen Ueland
                            -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
                            Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

                            Comment


                            • Fjerner klisteret på denne, er nesten 1,5 år siden det skjedde noe sist.
                              TEAM ELEFUN

                              Comment


                              • Snufs, snufs... Hehe

                                Esp1
                                Espen Ueland
                                -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
                                Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X