Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Losi 8ight / 8ight T

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kjøp ekstra Shock boots,steering ends,clutch setup og ett ekstra skrue sett.
    Bilen tåler mye juling "ihvertfall etter min erfaring" også helt klart digg og ha shockshafts,hingepins,bærearmer osv for å være på den sikre siden.
    Claus Didriksen
    BOMBK

Comment

• Okei, takk for svar

Bilen er bil igjen nå, så skal prøve den igjen i løpet av helgen... Blir artig
      # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

Comment

• Nå har jeg tatt 2 gass/brems servoer på de drøye 4 literne jeg har kjørt truggy'n... Den første servoen bare kutta helt plutselig, mens den jeg tok i dag begynte å "fuske" litt før den tilslutt fikk en snodig lyd og ikke funka skikkelig... Ser det er fler en meg, som sliter med den servoen, hva kommer dette av?

Servoene jeg har brukt er den sterkeste som følger med spektrum radioen, og en Futaba til 240 kr... Altså ikke dyre servoer, men det koster litt å kjøpe ny servo for hver fuelkanne man kjører :???:

Jeg fikk et tips fra en på bukta i dag, om å kjøpe en litt dyrere servo ala Futaba 9351... Den skulle vist være bra, og bedre kvalitet
        Men jeg stusser over at jeg trenger en digital servo til 1200 kr, på gass/brems. Jeg tror kanskje ikke at det er servoene jeg har brukt som er så fryktelig dårlige, men at det er noe rart med konstruksjonen på bilen... F.eks. at de får for mye varme fra motor eller noe annet rart.
        Hva tror dere om det?

Jeg så det var en her som skrev det var lurt å kjøpe en 20-pakning med servoer :smile: Må jo være en løsning på dette da...
        # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

Comment

• Du MÅ ikke ha en så dyr servo på hverkeg gass/brems eller styring, men jeg har kun hørt godord om 9351. den er ikke så ille dyr hos f.eks www.carolinasrc.com
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

Comment

• Se på disse http://www.teamlosi.com/ProdInfo/Fil...ndum_LoRes.pdf

Losi has performance you can depend on. Losi RC cars, RC trucks, and RC buggies leverage innovative designs with scale realism perfect for racing with friends or competing.

PS: du kan jo ikke ha mye bremser med den svake servoen.
            -Bombk-

Comment

• Vær ekstra nøye med og sette opp end point adjustment på Gass/Brems sørg før at den har litt og gå på når d e full gass, burde ha ca 1mm å gå på og akkurat så mye end point på brems at du har nok brems. du kan også legge 1/10 buggy demper o-ring under de to bakerste skrue hullene til radio tray der gass/brems servoen står, dette æ for at servoen skall få litt ekstra avslappa arb.forhold(mindre stress) grunnet den ekstra flexen Eight'en har.

Beklager vess d e litt dårlig forklart(e vældi dårlig og forklare sånne her ting)
              *Sanwa M12X*Savöx*
              *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
              *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

Comment

• Originally posted by Frode strøm View Post
                Se på disse http://www.teamlosi.com/ProdInfo/Fil...ndum_LoRes.pdf

Losi has performance you can depend on. Losi RC cars, RC trucks, and RC buggies leverage innovative designs with scale realism perfect for racing with friends or competing.

PS: du kan jo ikke ha mye bremser med den svake servoen.
                Tusen takk for svar, alle sammen

EPA er justert riktig, har vært veldig nøye med det. O-ringene fulgte med bilen og er montert. Det er også litt flex i festet til servoen, slik at den har litt "rom" og ikke blir klemt.

Så alt skal være riktig montert og stilt inn... Dette synes både jeg og min far er snodig. Kjipt å slite med servoen da, når alt annet funker kjempebra!
                Last edited by Mariuslk; 24 June 2007, 20:58.

Comment

• Det e et problem dette med eighten og billi servoer...du e ikkje den eneste som har hatt dette problemet.
                  *Sanwa M12X*Savöx*

Comment

• Originally posted by Anders Ellingsen View Post
                    Det e et problem dette med eighten og billi servoer...du e ikkje den eneste som har hatt dette problemet.
                    Så du mener også at en dyr kvalitetsservo vil fikse dette problemet? Dumt å kjøpe en skikkelig gromservo, og ødelegge den også...
                    Jeg har litt lyst til å finne ut HVA problemet er jeg egentlig... Får lese litt på utenlandske forum, kanskje det står noe om det der.

Comment

• Nei mente ikke d...mente at andre har hatt d problemet og..sorry vis du misforsto svaret...søk på Losi Eight tread'en på rctech e garantert at noen har svaret ditt dær.
                      *Sanwa M12X*Savöx*

Comment

• Folk på rctech og rcuniverse mener at man bør korte ned lengden på returfjæra, fordi servoen ikke tåler et press fra den hele tiden... Jeg får se på det, selv om den også skal være bra. Ellers var jo også EPA instillinger veldig viktig, men det er justert bra på min bil.
                        Noen sa også at de skrudde servoen fast akkurat nok til at den satt fast, og at det vil hindre vibrasjoner.
                        Noen byttet jo hele elektronikkfestet til noe graphite lignende materiale, men det er nok lite vits...

Men det var også litt snakk om coreless servo, og har skjønt at Futaba 9451 er det. Mange anbefalte denne som gass/brems servo... Vil denne servoen holde lengre enn 9351?

Tusen takk for hjelp, igjen

Comment

• Ja selvfølgeli skjønte d va nokka æ glæmte å si i tillegg på første svaret mitt..e nok riktig det dem sa denne fjæra må du korte ned helt til at du ser at den ikkje presser på servo hornet eller forgasser spjellet, det e mange som har hatt d samme problemet enda selv om dem kjøpt avstivere til radio/servo branketten. e ikkje så kjent med Futaba servoer så svaret overlater jeg til noen andre.
                          Last edited by Anders Ellingsen; 25 June 2007, 15:26.
                          *Sanwa M12X*Savöx*

Comment

• Jaja, nå er hvertfal en Futaba 9351 på vei i posten. Så får vi se om det ikke blir bedre da
                            Det hadde vist kommet vann inn i den siste servoen jeg røk nå, så vil tro det var derfor servoen begynte å kødde.. Var minimalt med vann på Bukta da, men likevel kom det inn i servoen. En billig servo med sikkert dårlig kvalitet.
                            Noen som vet ossen det er med pakninger osv på 9351 servoen?

Comment

• Da ser det ut som at Robert Gustavsen skal kjøre losi.
                              han kommer sikkert ikke til å kjøre treigere med den skulle jeg tru.

Comment

• Tror nok ikke han vil kjøre noe saktere med Losi nei, Losien er jo
                                like rask som alt annet

Håpe det varer da
                                sigpic

Team Xray

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X