Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    La ut noen på bilder/film tråden

    Last edited by casevac; 15 June 2007, 20:11.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #32
      Jeg har satt på Pro Line 40 series Mulcher hjul på mta4min. Er det noen som veit antall tenner på main spur gear og clutch bell for å få tilnærmet samme drag som med de originale?
      Morten Aas 65mod.
      Losi 8ight-t. Spektrum Dx3r.

      Comment


      • #33
        Hiv på et 49 spur på orginalklokka, det skulle vel kompensere sånn nogenlunde.
        Få orden på signaturen din.
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #34
          Nåler.

          Ser at thunder tiger bruker noe spesielle (hvertfall for meg?) navn om nålene på forgasseren.
          Er mixture metering screw det samme som middle speed needle?
          Er det Throttle-stop-screw som er LSN?
          Den lille skruen som fjæra på forgasseren sitter fast i, har den noen annen funksjon enn å holde på plass fjæra?
          Carl Fredrik Bye Rusten
          1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

          Comment


          • #35
            Jeg vet ikke, men etter 203 innlegg har du sikkert fått med deg hva HSN og LSN er og hvordan en forgasser ser ut. Forgasseren ser lik ut og funksjonene er de samme. les om forgasserinnstilling på antrade sine sider.
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • #36
              Burde nok det ja, men tenkte kanskje det var forskjellig fra forgasser til forgasser
              Carl Fredrik Bye Rusten
              1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

              Comment


              • #37
                Originally posted by -CARL-91- View Post
                Burde nok det ja, men tenkte kanskje det var forskjellig fra forgasser til forgasser
                I svært liten grad, prinsippet bak alle forgassere er likt, utformingen varierer litt, men ikke mye.
                Bod beskrivelse på www.antrade.no videre link i venstre marg.
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #38
                  Ok.
                  Har lest på det, men på tomgangsnål foran ser jeg ingen justeringsskrue, hva må tas av for å justere den? Er det nødvendig?
                  Og skjer det noe om man kun bruker tomgangsnål bak til justering?
                  "tomgangsnål foran-statisk justering. tomgansnål bak-juster her når bilen kjøres på banen" -fra Antrade.
                  Last edited by -CARL-91-; 17 June 2007, 12:08.
                  Carl Fredrik Bye Rusten
                  1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

                  Comment


                  • #39
                    Manualen som fulgte med bilen er faktisk veldig god på akkurat det punktet, gode bilder av forgasser og hvilke nåler som er hva. Den som står i messinghylsa er hsn, den lille med fjør på justerer tomgangsturtall, og den store rett ved siden av der igjen er lsn.

                    Les manualen og se på bildene (side 9)
                    Roar Mortensen, 1970 modell
                    1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by c-man View Post
                      Manualen som fulgte med bilen er faktisk veldig god på akkurat det punktet, gode bilder av forgasser og hvilke nåler som er hva. Den som står i messinghylsa er hsn, den lille med fjør på justerer tomgangsturtall, og den store rett ved siden av der igjen er lsn.

                      Les manualen og se på bildene (side 9)
                      Takk, men vet jo hvilken nål som er hvilken, men den som skal være i andre enden av LSN virker ganske utilgjengelig..
                      Carl Fredrik Bye Rusten
                      1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

                      Comment


                      • #41
                        hei

                        folkens sjekk ut " www.hmkracing.piczo.com"!
                        Thundertiger mta4 s28, HPI savage 25 limited, Kyosho Pure teen alpha 3, Kyosho pure teen alpha 2 og kyosho inferno GT

                        Comment


                        • #42
                          Bra side det der, men jeg tror du er litt optimist med tanke på toppfarten til MTA-4...

                          Den går vel neppe fortere enn 60 kmt med standard motor/dreving vil jeg tro.
                          Roar Mortensen, 1970 modell
                          1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

                          Comment


                          • #43
                            Jeg har hatt MTA'n min i 90 mange ganger jeg...... I bagasjen til 1:1 bilen min
                            MBX-6
                            Slash 4x4 rtr
                            - Midtskogen Raceway-

                            Comment


                            • #44
                              dempere

                              jeg lurer på om dere er fornøyde med demperne på mta4?
                              jeg har dårlig erfaring selv med orginale demperne.. jeg sprenger av toppen etter et hardt hopp.
                              Thundertiger mta4 s28, HPI savage 25 limited, Kyosho Pure teen alpha 3, Kyosho pure teen alpha 2 og kyosho inferno GT

                              Comment


                              • #45
                                Demperne er knall, men toppene suger. Fordelen er jo at gjengene overlever det, og det er kun å sette på nye dempere.
                                MBX-6
                                Slash 4x4 rtr
                                - Midtskogen Raceway-

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X