Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by fredrik1302 View Post
    det er opptil øye som ser
    Tja.
    Uansett, å spørre om hvor bra savage er på en MTA4 tråd er omtrent like lurt som å spørre om savage på savage forum, savage eiere mener at savage er bra, alle andre mener at det er crap.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #92
      Originally posted by fredrik1302 View Post
      savage er noe av det beste du kan få innen fuel mt, har tilfeldighvis en til salgs nå, bare send pm om du er interesert
      Hvis Savage er så bra, hvorfor selge??

      Skal du ha en MTA 4 kanskje
      Roar Mortensen, 1970 modell
      1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

      Comment


      • #93
        Girkassa???

        Noen som kan hjelpe meg litt med girkassa på en mta4?
        Har fjernet reversen i girkassa og sliter med at både 1 og 2 gir ryker etter en halv tank. Har nå hatt opp girkassa å byttet drev 3 ganger og sett etter eventuelle feil men ikke funnet noe alle shims er inntakt og 2 speed akselen er også ny...Hva f... skjer a???? Dette har vært den grommeste bilen jeg har hatt med tenke på holdbarhet og kjøreegenskaper men nå svikter`n!
        Fg mt- mta4- lst2- team losi muggy- tnx5.2-Savage xss-T-maxx 3,3-inferno gt-F350 highlift-savage flux-savage xl-traxxas summit-savage xss/lrp z30-associated sc8-traxxas slayer-associated mgt 8,0

        Comment


        • #94
          Sjekk denne tråden og se om du finner tips der: http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=14950
          Roar Mortensen, 1970 modell
          1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

          Comment


          • #95
            Hmm,

            En liten teori:
            Sjekk enveislageret i 1 gear drevet.
            Sjekk også at at 2 speed hub'en løper og ikke kaster for mye, og at ingrepet fungerer riktig.
            Du kan teste hubben med en hurtiggående drill (tror ikkr batteridrill er rask nok)
            Pass også på å rengjøre girkassa så det ikke ligger "vrakrester" som kan ødelegge.

            Hvis begge drevene "griper" på utgående aksel samtidig vil en av den ryke.
            Mest sannsynlig andregearet, da dette er det minste, og får mest belastning pr tann pga mindre diameter.
            sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

            Comment


            • #96
              Skjeve bakhjul på på MTA4?

              Har nettopp startet montering av hjul på MTA4, men synes bakhjula er helt på bærtur. Virker så skjeve. DA mener jeg ikke spissinga, men at de "peker mot hverandre". (som spissen på en lavo)
              Lars Helbostad 1982 mod.
              Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

              Comment


              • #97
                skal det være slik? eller har jeg gjort noe feil. Har tatt av hjula flere ganger, men det ser ut til å stemme...
                Lars Helbostad 1982 mod.
                Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

                Comment


                • #98
                  Originally posted by c-man View Post
                  Hvis Savage er så bra, hvorfor selge??

                  Skal du ha en MTA 4 kanskje
                  selger forde jeg har kjørt nitro i 4 år nå, har lyst til å prøve noe annet
                  Kjører: Traxxas Jato 3.3

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by TT MTA-4 View Post
                    Har nettopp startet montering av hjul på MTA4, men synes bakhjula er helt på bærtur. Virker så skjeve. DA mener jeg ikke spissinga, men at de "peker mot hverandre". (som spissen på en lavo)
                    Peker mot hverandre når du ser ovenfra? Da kan du justere litt på lengden på det tynne staget (styrestaget) som går ut til spindelen. Kort inn litt om du vil ha framkant av dekket utover, motsatt om du vil ha framkant innover. Hjulvinkelen kan justeres med de skruene som sitter inne i spindelen.

                    Drar bilen til siden når du kjører med nullstilt styreservo? Må du bruke servotrim for å få bilen til å gå beint?

                    Sjekk lengden på styrestaget, evt. de justeringsskruene i spindelen.
                    Roar Mortensen, 1970 modell
                    1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

                    Comment


                    • De peker mot hverandre ja, sett ovenfra. Vinkelen er den samme på begge dekkene bak. Har kjapt tegnet hvordan det ser ut ovenfra...
                      Click image for larger version

Name:	bil.JPG
Views:	1
Size:	10.1 KB
ID:	751129

                      Har ikke fått startet bilen enda, men skal sjekke det i dag. Pakket opp bilen i går skjønner du
                      Lars Helbostad 1982 mod.
                      Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

                      Comment


                      • vinkelen er vel ikke så grov som jeg tegnet den, men den er nesten slik... men lik på begge sider da, slik at de blir som en V men opp ned.
                        Lars Helbostad 1982 mod.
                        Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

                        Comment


                        • Da kan du justere litt på styrestaget til det ser beint ut. Men prøv bilen først å se om den drar til en side når du kjører.
                          Kanskje Thomas eller andre guru'er kan si noe om dette skal være slik?

                          Jeg har og et spm. Hvor får man tak i 17 eller 23 mm hex til mta? Ser ikke noe på miniracing sine sider.
                          Last edited by c-man; 18 July 2007, 13:56.
                          Roar Mortensen, 1970 modell
                          1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

                          Comment


                          • Originally posted by TT MTA-4 View Post
                            De peker mot hverandre ja, sett ovenfra. Vinkelen er den samme på begge dekkene bak. Har kjapt tegnet hvordan det ser ut ovenfra...
                            [ATTACH]3038[/ATTACH]

                            Har ikke fått startet bilen enda, men skal sjekke det i dag. Pakket opp bilen i går skjønner du
                            Det er riktig, kort fortalt
                            MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                            TRF-415MSXX
                            DEX410

                            Comment


                            • KRISE!!!! Går verken fram eller tilbake...

                              Skulle akkurat ut på min første spinn me ny MTA4 RTR, fulgt alle instruksjoner. Bilen starter, men vil ikke gå verken fram eller tilbake.
                              Så løfter jeg bilen, så ser jeg at når jeg kjører fram, går hjulene fram forover... MEN hjulene bak, går i revers. Og motsatt.
                              Har kjøpt en RTR, å har ikke rørt noe. HVA SKJER?
                              Må få fikset dette til helga, for da er det full throtle som gjelder.
                              Lars Helbostad 1982 mod.
                              Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

                              Comment


                              • Den går vel egentlig BÅDE fram og tilbake, SAMTIDIG!!!!!

                                F#!"####!!!!!:-x :-x :-x
                                Lars Helbostad 1982 mod.
                                Thunder Tiger: MTA-4 / s .28

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X