Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ref. mitt forrige innlegg, jeg har sjekket at sentrifugalclutchen griper tak, og spurdrevet snurrer fint, men bilen rører seg ikke en millimeter når jeg prøver å "rivstarte"..
    -= Tomas Gravvold =- ('81)
    Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
    Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

    Comment


    • Mener du å starte og kjøre med full gass når du sier rivstarte?

      Gjelder det både revers og fram?
      Stopper bilen når du skal rivstarte?

      Comment


      • "Mener du å starte og kjøre med full gass når du sier rivstarte?"
        Riktig!
        Har ikke revers, så det er ikke det.

        Den stopper ikke nei, turtallet går som sagt rett til værs, men bilen rører seg ikke en millimeter.

        Får vel åpne girkassen for n'te gang og se over igjen..
        (Kan vel alltids hende at jeg gjorde noe galt da jeg fjernet reversen.)
        -= Tomas Gravvold =- ('81)
        Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
        Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

        Comment


        • Du får bare gjøre det ja;p Men det er noe dritt å åpne den girkassa. Jeg har også litt girkasseproblemer og jeg megynner å bli mektig lei-_-

          Comment


          • Begynner å få rimelig taket på å plukke ut girkassen nå, så det går greit. Problemet er at jeg vet jo ikke helt hvordan det skal se ut inni der..
            Men, kan prøve å ta noen bilder, så får ekspertene her bedømme..

            Flere som er lei, ja..
            -= Tomas Gravvold =- ('81)
            Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
            Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

            Comment


            • hehe.. Jeg har hatt min oppe så mange ganger at jeg kan plassere alt inni der rett med bind for øynene;p Bare ikke bland tanhjulene. For da tar det plutselig en god del lengere tid å sette alt på plass;>

              Comment


              • s50`en går da bedre en s28`en...
                det er jp dobbelt så stor maskin så burde jo bare mangle..
                har da ikke testet de i topp fart men bundraget er mye bedre...
                Sunnfjord RC Klubb
                Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                Comment


                • PRO-28BX-RP Pro DualStart(MTA-4 S28 )
                  Volum: 4,6 cc
                  Praktiskt turtalsområde: 3000 - 38000 RPM
                  Effekt: 2,5 BHP / 30000 RPM

                  PRO-50BK (MTA-4 S50)
                  Volum: 8,19 cc
                  Praktiskt turtalsområde: 2,000 - 30,000 RPM
                  Effekt: 1,8 BHP / 16,000 RPM

                  Hvordan er sterkest?;p

                  Comment


                  • mta4

                    hei. mta4 min stopper rett etter jeg har tatt ut gløder'n.
                    den starter noen ganger hvis man gir full gass rett etter jeg har tatt ut gløder'n! noen forslag på hva som er feil?

                    Comment


                    • Skift plugg.
                      Morten Aas 65mod.
                      Losi 8ight-t. Spektrum Dx3r.

                      Comment


                      • reinte bare med at den gikk bedre siden den er store slagvolum på..
                        Sunnfjord RC Klubb
                        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                        Comment


                        • tror ikke at hp har så veldig my å si for en venn av meg har en bil me 1,7hp
                          mens eg har en med 2,5 å han kjører forbi meg
                          Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1

                          Comment


                          • Originally posted by lulz View Post
                            PRO-28BX-RP Pro DualStart(MTA-4 S28 )
                            Volum: 4,6 cc
                            Praktiskt turtalsområde: 3000 - 38000 RPM
                            Effekt: 2,5 BHP / 30000 RPM

                            PRO-50BK (MTA-4 S50)
                            Volum: 8,19 cc
                            Praktiskt turtalsområde: 2,000 - 30,000 RPM
                            Effekt: 1,8 BHP / 16,000 RPM

                            Hvordan er sterkest?;p
                            + at PRO-28BX-RP den må ha 30000 RPM før å få 2,5 BHP
                            men PRO-50BK må bare ha 16,000 RPM før å få 1,8
                            så du kan si at s50`en er sterkere i starten og ellers
                            Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1

                            Comment


                            • la verdiene ut på et anna forum og der blei det sakt:

                              Beklager å måtte si det, men disse tallene som div motorfabrikanter oppgir på sine motorer er reinspikka bullcrap. No way at den .28 motoren utvikler 2.5 hk, det er nok mer i retning av 1.5 eller deromkring. Uansett så er de fleste standardmotorer som sitter i RTR biler temmelig pinglete i forhold til hva man kan putte i dem i etterkant

                              Av alle motorer som Nitrodyne systems har testet i bremsebenk så er det kun to stk som har bikket 2 virkelige hk, og det er Novarossi 528 og Picco P3 .28.

                              de fleste 25, 26, 27 og 28 motorene som de fleste kjenner til ligger på fra 1.2-1.6 HK...
                              Sunnfjord RC Klubb
                              Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                              Comment


                              • det er sant ikke all info er sann
                                Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X