Ref. mitt forrige innlegg, jeg har sjekket at sentrifugalclutchen griper tak, og spurdrevet snurrer fint, men bilen rører seg ikke en millimeter når jeg prøver å "rivstarte"..
Begynner å få rimelig taket på å plukke ut girkassen nå, så det går greit. Problemet er at jeg vet jo ikke helt hvordan det skal se ut inni der..
Men, kan prøve å ta noen bilder, så får ekspertene her bedømme..
hehe.. Jeg har hatt min oppe så mange ganger at jeg kan plassere alt inni der rett med bind for øynene;p Bare ikke bland tanhjulene. For da tar det plutselig en god del lengere tid å sette alt på plass;>
s50`en går da bedre en s28`en...
det er jp dobbelt så stor maskin så burde jo bare mangle..
har da ikke testet de i topp fart men bundraget er mye bedre...
Sunnfjord RC Klubb Bil:Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26
hei. mta4 min stopper rett etter jeg har tatt ut gløder'n.
den starter noen ganger hvis man gir full gass rett etter jeg har tatt ut gløder'n! noen forslag på hva som er feil?
+ at PRO-28BX-RP den må ha 30000 RPM før å få 2,5 BHP
men PRO-50BK må bare ha 16,000 RPM før å få 1,8
så du kan si at s50`en er sterkere i starten og ellers
Biler:OFNA Ultra LX Comp/Thunder Tiger Sledgehammer S50/Kyosho Inferno 7.5/Hpi Sprint 2/Team losi micro crawler/Tamiya John Player Sp. Lotus 1979 (CS) F1
la verdiene ut på et anna forum og der blei det sakt:
Beklager å måtte si det, men disse tallene som div motorfabrikanter oppgir på sine motorer er reinspikka bullcrap. No way at den .28 motoren utvikler 2.5 hk, det er nok mer i retning av 1.5 eller deromkring. Uansett så er de fleste standardmotorer som sitter i RTR biler temmelig pinglete i forhold til hva man kan putte i dem i etterkant
Av alle motorer som Nitrodyne systems har testet i bremsebenk så er det kun to stk som har bikket 2 virkelige hk, og det er Novarossi 528 og Picco P3 .28.
de fleste 25, 26, 27 og 28 motorene som de fleste kjenner til ligger på fra 1.2-1.6 HK...
Sunnfjord RC Klubb Bil:Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26
Comment