Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage bilder & film

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • det funket hos meg bilen ble helt råååå, når jeg senket den
    FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

    Comment


    • Originally posted by sindre_savage
      det funket hos meg bilen ble helt råååå, når jeg senket den
      Bra det funket!
      Har du fått kjørt med det? Skulle det idag, men mangla svinghjul og holder på med innkjøring av motor i gamlebilen.

      Comment


      • Savagen så bra ut den Tom, må du få deg s-hjul da så du kan få kjørt med den også


        Her er et bilde fra en liten bane nede i Porsgrunn, viser min X i fritt svev
        Stian Holmberg - Still playing whit: Hellfire - Hyper 8 Pro/9 - 5x ST Pro - Jato/4Tec - Savage X - Rockbull2 - FlexiStick - 3x RealStick - 4x Nylint Jeep

        Comment


        • her er savagen min med installert lyskit fra thunder tiger.
          enjoi.
          Are Stauri 17 år
          Kyosho J3 Cub elektrofly
          Savage x og tamiya focus rallybil.

          Comment


          • Det var nice
            CowRC
            NORCC.COM

            Comment


            • Originally posted by Tom71
              Originally posted by jornbr
              Originally posted by Tom71
              Originally posted by jornbr
              Senking er oftest å sette på kortere fjærer. Så hvorfor ikke bare ta av fjærspacerene?
              Oi, det var smart....at ikke jeg tenkte på det......!!!
              Er andre her en deg og Sindre.
              Når han spør om hva jeg har gjort, så svarte jeg på det. Er som regel det man gjør med ett direkte spørmål, er det ikke? :wink:
              Og som du kanskje så, så hadde hvertfall han fått med seg at jeg hadde fjerna klipsa?
              Korte fjærene mer uten å gjøre noe med støtdemperstengene er ingen god ide, da fjærene kan hoppe ut av spora sine i nedkant ved full utstrekk av demperene, som ved hopp og lignende. Ok? :wink:
              Stemmer det.

              Men slik som jeg forstår, har du har bygget om demperen slik at den ikke er så lang som tidligere? For å gjør at den skal holde fjæra igjen mye mere en den normalt skal gjøre, <trekke inn> bilen kortere. Ødelegger du ivertfall den normale vandringen til fjær og demper.
              Savage SS4.6 Rush Evo Hitec Aggressor CRX. 40.775mhz.
              Jørn Birkeland. 74.Modell
              http://www.bountyhunter4x4.com/

              Comment


              • Originally posted by jornbr
                Originally posted by Tom71
                Originally posted by jornbr
                Originally posted by Tom71
                Originally posted by jornbr
                Senking er oftest å sette på kortere fjærer. Så hvorfor ikke bare ta av fjærspacerene?
                Oi, det var smart....at ikke jeg tenkte på det......!!!
                Er andre her en deg og Sindre.
                Når han spør om hva jeg har gjort, så svarte jeg på det. Er som regel det man gjør med ett direkte spørmål, er det ikke? :wink:
                Og som du kanskje så, så hadde hvertfall han fått med seg at jeg hadde fjerna klipsa?
                Korte fjærene mer uten å gjøre noe med støtdemperstengene er ingen god ide, da fjærene kan hoppe ut av spora sine i nedkant ved full utstrekk av demperene, som ved hopp og lignende. Ok? :wink:
                Stemmer det.

                Men slik som jeg forstår, har du har bygget om demperen slik at den ikke er så lang som tidligere? For å gjør at den skal holde fjæra igjen mye mere en den normalt skal gjøre, <trekke inn> bilen kortere. Ødelegger du ivertfall den normale vandringen til fjær og demper.
                Ja? Og det er jo hele poenget med senking!!

                Comment


                • Originally posted by Tom71
                  Originally posted by jornbr
                  Originally posted by Tom71
                  Originally posted by jornbr
                  Originally posted by Tom71
                  Originally posted by jornbr
                  Senking er oftest å sette på kortere fjærer. Så hvorfor ikke bare ta av fjærspacerene?
                  Oi, det var smart....at ikke jeg tenkte på det......!!!
                  Er andre her en deg og Sindre.
                  Når han spør om hva jeg har gjort, så svarte jeg på det. Er som regel det man gjør med ett direkte spørmål, er det ikke? :wink:
                  Og som du kanskje så, så hadde hvertfall han fått med seg at jeg hadde fjerna klipsa?
                  Korte fjærene mer uten å gjøre noe med støtdemperstengene er ingen god ide, da fjærene kan hoppe ut av spora sine i nedkant ved full utstrekk av demperene, som ved hopp og lignende. Ok? :wink:
                  Stemmer det.

                  Men slik som jeg forstår, har du har bygget om demperen slik at den ikke er så lang som tidligere? For å gjør at den skal holde fjæra igjen mye mere en den normalt skal gjøre, <trekke inn> bilen kortere. Ødelegger du ivertfall den normale vandringen til fjær og demper.
                  Ja? Og det er jo hele poenget med senking!!
                  At demper og fjærvandingen ødelegges
                  Savage SS4.6 Rush Evo Hitec Aggressor CRX. 40.775mhz.
                  Jørn Birkeland. 74.Modell
                  http://www.bountyhunter4x4.com/

                  Comment


                  • Her mine små venner ^^
                    Stian Holmberg - Still playing whit: Hellfire - Hyper 8 Pro/9 - 5x ST Pro - Jato/4Tec - Savage X - Rockbull2 - FlexiStick - 3x RealStick - 4x Nylint Jeep

                    Comment


                    • Originally posted by jornbr
                      Originally posted by Tom71
                      Originally posted by jornbr
                      Originally posted by Tom71
                      Originally posted by jornbr
                      Originally posted by Tom71
                      Originally posted by jornbr
                      Senking er oftest å sette på kortere fjærer. Så hvorfor ikke bare ta av fjærspacerene?
                      Oi, det var smart....at ikke jeg tenkte på det......!!!
                      Er andre her en deg og Sindre.
                      Når han spør om hva jeg har gjort, så svarte jeg på det. Er som regel det man gjør med ett direkte spørmål, er det ikke? :wink:
                      Og som du kanskje så, så hadde hvertfall han fått med seg at jeg hadde fjerna klipsa?
                      Korte fjærene mer uten å gjøre noe med støtdemperstengene er ingen god ide, da fjærene kan hoppe ut av spora sine i nedkant ved full utstrekk av demperene, som ved hopp og lignende. Ok? :wink:
                      Stemmer det.

                      Men slik som jeg forstår, har du har bygget om demperen slik at den ikke er så lang som tidligere? For å gjør at den skal holde fjæra igjen mye mere en den normalt skal gjøre, <trekke inn> bilen kortere. Ødelegger du ivertfall den normale vandringen til fjær og demper.
                      Ja? Og det er jo hele poenget med senking!!
                      At demper og fjærvandingen ødelegges
                      Den normale vandringen ja. Kan ikke beholde "normal" vandring på fjærer, dempere, armer, OG senke ett kjøretøy. Det er rimelig innlysende! :wink:
                      Hvis jeg vlile beholde normal vandring, hadde jeg ikke tenkt på senking heller, slik tilfellet er med den andre X'n.

                      Comment


                      • Mener ikke den orginale vandringen, det må du jo sjønne.

                        Slik du har gjort. Er å spenne fjærene enda mere en det som er normalt. Senking eller ikke.
                        Du trer runt en bit av en fuelslange eller lignende runt støtdemperstaget for å tvinge det til ikke å gå helt ut, å gjør det fordi du vil ha bilen lavere. Det er feil måte å gjøre det på.

                        Holder det ikke å ta av spaceren, må du heller kjøpe kortere eller kappe fjærene, istede for å spenne dem fastere. Du vet hvorfor...

                        Da er jo faren for fjærene vil komme ut av <fjærskålen>, som du har opplyst om.
                        Men det er da ikke vanskelig å bygge den fjærskålen bittelitt opp slik at fjæren ikke går ut av stilling. Som er for det første mye riktigere, og sikkert mye lettere og
                        Savage SS4.6 Rush Evo Hitec Aggressor CRX. 40.775mhz.
                        Jørn Birkeland. 74.Modell
                        http://www.bountyhunter4x4.com/

                        Comment


                        • Prøv mykere fjerer , når du senker med fuelslange. Ellers får du liten utvandring ,og bilen går og spretter.
                          Savage 4.6
                          mt 2
                          X-mod 6 celler awd
                          F350 hilift
                          Twister medevac
                          K E Furuseth
                          + 4 billig biler

                          Comment


                          • Mye little beast

                            Vel, etter mye bygging og banning så er da mitt lille beist ferdig.

                            Det hele begynte av et lite girkasse ras, så det ble handlet inn alu diff hus og tre trinns samt div. så raste drivverket og motoren så da kom det ny motor og drivverk. så raste div ting så jeg kjøpte like så godt inn LST2 dempere, skikkelig servoer osv. og vel her er lista over hva som er på bilen: 3 trinns, Alu diff hus, 13.5 kg digital futaba styre servo, Hitec 5996TG på gass og revers , LST2 dempere, wheelie bar, safety stop, MOAB 40 series dekk, 23 MM hex, alu tank fester, alu tank guard, MIP CVD rund baut og OS.30(modifisert av Duckson c/o i larvik) (sorry for slitent kaross men det andre tørka da jeg tok bildene.)

                            Jeg kaller bare Bilen Faenskap jeg...

                            Pics! Enjoy!













                            Sindre Dahl.1989 modell.Bor på Lunner Futaba 3PK
                            Savage X SS Hpi Savage 4.6SS - Baja 5B
                            Revo 2.5 Team Losi LST2 2 FG MT'er - FG Marder Thunder Tiger MTA4

                            Comment


                            • Tøff bil Sindre.

                              Liker ikke de dekka der, men ellers ser bilen kul ut :wink:
                              Jørgen | Savage X

                              Comment


                              • vel jeg liker ikke deg joda, helt greit om du ikke liker dekka. hehe... thx m8 btw! :P
                                Sindre Dahl.1989 modell.Bor på Lunner Futaba 3PK
                                Savage X SS Hpi Savage 4.6SS - Baja 5B
                                Revo 2.5 Team Losi LST2 2 FG MT'er - FG Marder Thunder Tiger MTA4

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X