Senking er oftest å sette på kortere fjærer. Så hvorfor ikke bare ta av fjærspacerene?
Oi, det var smart....at ikke jeg tenkte på det......!!!
Er andre her en deg og Sindre.
Når han spør om hva jeg har gjort, så svarte jeg på det. Er som regel det man gjør med ett direkte spørmål, er det ikke? :wink:
Og som du kanskje så, så hadde hvertfall han fått med seg at jeg hadde fjerna klipsa?
Korte fjærene mer uten å gjøre noe med støtdemperstengene er ingen god ide, da fjærene kan hoppe ut av spora sine i nedkant ved full utstrekk av demperene, som ved hopp og lignende. Ok? :wink:
Stemmer det.
Men slik som jeg forstår, har du har bygget om demperen slik at den ikke er så lang som tidligere? For å gjør at den skal holde fjæra igjen mye mere en den normalt skal gjøre, <trekke inn> bilen kortere. Ødelegger du ivertfall den normale vandringen til fjær og demper.
Senking er oftest å sette på kortere fjærer. Så hvorfor ikke bare ta av fjærspacerene?
Når han spør om hva jeg har gjort, så svarte jeg på det. Er som regel det man gjør med ett direkte spørmål, er det ikke? :wink:
Og som du kanskje så, så hadde hvertfall han fått med seg at jeg hadde fjerna klipsa?
Korte fjærene mer uten å gjøre noe med støtdemperstengene er ingen god ide, da fjærene kan hoppe ut av spora sine i nedkant ved full utstrekk av demperene, som ved hopp og lignende. Ok? :wink:
Stemmer det.
Men slik som jeg forstår, har du har bygget om demperen slik at den ikke er så lang som tidligere? For å gjør at den skal holde fjæra igjen mye mere en den normalt skal gjøre, <trekke inn> bilen kortere. Ødelegger du ivertfall den normale vandringen til fjær og demper.
Stemmer det.
Stemmer det.
Ja? Og det er jo hele poenget med senking!!
At demper og fjærvandingen ødelegges
Den normale vandringen ja. Kan ikke beholde "normal" vandring på fjærer, dempere, armer, OG senke ett kjøretøy. Det er rimelig innlysende! :wink:
Hvis jeg vlile beholde normal vandring, hadde jeg ikke tenkt på senking heller, slik tilfellet er med den andre X'n.
Mener ikke den orginale vandringen, det må du jo sjønne.
Slik du har gjort. Er å spenne fjærene enda mere en det som er normalt. Senking eller ikke.
Du trer runt en bit av en fuelslange eller lignende runt støtdemperstaget for å tvinge det til ikke å gå helt ut, å gjør det fordi du vil ha bilen lavere. Det er feil måte å gjøre det på.
Holder det ikke å ta av spaceren, må du heller kjøpe kortere eller kappe fjærene, istede for å spenne dem fastere. Du vet hvorfor...
Da er jo faren for fjærene vil komme ut av <fjærskålen>, som du har opplyst om.
Men det er da ikke vanskelig å bygge den fjærskålen bittelitt opp slik at fjæren ikke går ut av stilling. Som er for det første mye riktigere, og sikkert mye lettere og
Vel, etter mye bygging og banning så er da mitt lille beist ferdig.
Det hele begynte av et lite girkasse ras, så det ble handlet inn alu diff hus og tre trinns samt div. så raste drivverket og motoren så da kom det ny motor og drivverk. så raste div ting så jeg kjøpte like så godt inn LST2 dempere, skikkelig servoer osv. og vel her er lista over hva som er på bilen: 3 trinns, Alu diff hus, 13.5 kg digital futaba styre servo, Hitec 5996TG på gass og revers , LST2 dempere, wheelie bar, safety stop, MOAB 40 series dekk, 23 MM hex, alu tank fester, alu tank guard, MIP CVD rund baut og OS.30(modifisert av Duckson c/o i larvik) (sorry for slitent kaross men det andre tørka da jeg tok bildene.)
Jeg kaller bare Bilen Faenskap jeg...
Pics! Enjoy!
Sindre Dahl.1989 modell.Bor på LunnerFutaba 3PK Savage X SSHpi Savage 4.6SS - Baja 5B Revo 2.5Team Losi LST22 FG MT'er - FG MarderThunder Tiger MTA4
Comment