Originally posted by karlito
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Savage bilder & film
Collapse
X
-
Originally posted by karlitohehe.. hvis du ser nøye inn vinduet på bilde nr 3, så ser du luftfilteret som sitter på bilen.. Luftfilteret på siste bildet satt bare på mens jeg jobbet med bilenTom N, 68, Larvik
Comment
-
Originally posted by TomnaessOriginally posted by karlitohehe.. hvis du ser nøye inn vinduet på bilde nr 3, så ser du luftfilteret som sitter på bilen.. Luftfilteret på siste bildet satt bare på mens jeg jobbet med bilen
Synes savagen funker bra med NX-76 motoren også, Nå har ikke jeg sett en savage med Truckzilla kittet eller lignende så jeg har ikke noe å sammenligne med, men i forhold til orginal savage 25 så er den i en helt annen klasse =)
det hjelper jo en god del at den har kit fra new era models og 40 series dekk =)- Team Losi Micro baja|Mugen MBX4|Mini z Formel -
sigpic
Comment
-
Originally posted by karlitoOriginally posted by TomnaessOriginally posted by karlitohehe.. hvis du ser nøye inn vinduet på bilde nr 3, så ser du luftfilteret som sitter på bilen.. Luftfilteret på siste bildet satt bare på mens jeg jobbet med bilen
Synes savagen funker bra med NX-76 motoren også, Nå har ikke jeg sett en savage med Truckzilla kittet eller lignende så jeg har ikke noe å sammenligne med, men i forhold til orginal savage 25 så er den i en helt annen klasse =)
det hjelper jo en god del at den har kit fra new era models og 40 series dekk =)
Ser at du også har den originale Genesis potta og new era settet, det hadde jeg også.
Kan det være at du har det settet som jeg solgte??
Her er bilde av det før jeg solgte det:
Tom N, 68, Larvik
Comment
-
Det er ganske sikkert det samme som jeg solgte. Potta kostet kr. 1250,-, motoren kr. 2500,- og konverteringssettet kr. 1600,-. Han fikk også med to motorer i deler og fire kjøletopper. To av dem var det knekt en ribbe på. Motoren sitter utsatt til når den sitter så høyt. Jeg kjørte bilen med 17/47 dreving og BigJoe dekk. Løftet på framhjula så fort en var nær gassen. Savage med denne motoren er rundt 2kg. lettere en den originale Genesis trucken.
Var motoren startet opp når du solgte den? NX76 motoren har også problemer med falsk luft som kommer mellom aluminium innsatsen og plast fra forgasseren. Tror at jeg fikset det på den motoren jeg solgte
Bilen var i allefall veldig artig å kjøre, bare lyden fra Genesis potta er gromTom N, 68, Larvik
Comment
-
Originally posted by TomnaessDet er ganske sikkert det samme som jeg solgte. Potta kostet kr. 1250,-, motoren kr. 2500,- og konverteringssettet kr. 1600,-. Han fikk også med to motorer i deler og fire kjøletopper. To av dem var det knekt en ribbe på. Motoren sitter utsatt til når den sitter så høyt. Jeg kjørte bilen med 17/47 dreving og BigJoe dekk. Løftet på framhjula så fort en var nær gassen. Savage med denne motoren er rundt 2kg. lettere en den originale Genesis trucken.
Var motoren startet opp når du solgte den? NX76 motoren har også problemer med falsk luft som kommer mellom aluminium innsatsen og plast fra forgasseren. Tror at jeg fikset det på den motoren jeg solgte
Bilen var i allefall veldig artig å kjøre, bare lyden fra Genesis potta er grom
Har heller ikke merket noe til falsk luft (enda)
Jeg kjører nå med 18/52 dreving, har planer om å prøve litt forskjellig etterhvert.. Men wheelies er iallefall ikke noe problem
Jeg må nesten høre med han jeg kjøpte dette av om han fortsatt har noen reservedeler også.. Tok ikke veldig lang tid før kjøletoppen knakk,
og det blir sikkert ikke den siste- Team Losi Micro baja|Mugen MBX4|Mini z Formel -
sigpic
Comment
-
-
Savage med modifisert OS 30VG, 19/47 dreving og Fantom potte:
Litt for lett på bakhjulet selv med høy dreving :?
Tom N, 68, Larvik
Comment
-
Det er en EB moddifisert OS 30VG. EB Mods modifiserer kun utgaven uten roto/snorstart. Har tatt veiva fra min andre OS 30 og laget den lik som EB utgaven, tatt bakplate fra den samme motoren og satt in et Boca lager i denne, skiftet ut bakre og fremre lager med Boca high speed lager, I tilleg til det som syntes på bildene så er råden lettet med et langsgående spor på den siden som vender bakover.
Ble nok litt i overkant med krefter, men bilen holder bra den.
Her er bilder av det som er gjort:
Veiv er pollert etter at bilder ble tatt.
Tom N, 68, Larvik
Comment
-
Hummer H1 Short weelbase
hallo! tenkte jeg skulle vise fram siste prosjektet
donor bil er en rc leke som jeg bytta til meg
måtte kappe karosseri 10cm for å få aksel avstand til å stemme
har så vidt begynt har kappa karosseri og limt det
sparkling og lakk gjenstår
Det ble en veldig kort hummer
Moondog....
Alle ser vel att det er en savage underRonny Carlsen-1964mod
Savage 25/FG beetle/++++
Comment
-
Ligna mer på en Jeep enn en Hummer bakfra ihvertfall.... :P
FabizSmallsize Hobbyland A/S
Team Losi : Spektrum
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Comment