Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd og Tips!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ikke for å ødelegge tipset dit, men å stappe ned litt gammel eller ny startsnor i sylinderen gjennom plugghullet, så har du ei knallfin stempelstopper

    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

    Comment


    • #62
      Originally posted by tomso View Post
      Ikke for å ødelegge tipset dit, men å stappe ned litt gammel eller ny startsnor i sylinderen gjennom plugghullet, så har du ei knallfin stempelstopper

      Sent from my iPad using Tapatalk HD
      Har på forhånd lest om alt fra høytalerkabler til tau til tannbørster folk stapper nedi der. Har også lest om lett bøyde råder hvis du ikke passer på avstanden skikkelig. På denne måten belastet jeg kun boltene og ingenting annet, så føltes samtidig litt tryggere. Jeg gjør ganske god forskning på det meste før jeg gjør noe så var fullt klar over alternativer.

      Comment


      • #63
        Syntes foresten denne linken var fin for å lære mer om forgasserne som brukes på våre biler:


        Er i ferd med å filtrere lufthullet til øverste membran for å hindre sand å komme inn dit, og ville vite mer om hvordan membranene egentlig fungerer samtidig.

        Comment


        • #64
          "Mesh mod" til en billig penge. Handlet sil på biltema til 20kr og satte i gang. Nettingen er laget av sterk rustfri stål. Skulle bruke tec7 til å lime med, men hadde bare hvit farge liggende som ble litt for miami vice. Tror dette limet skal holde bra, tåler 160c og føles og høres ut som metall når du slår på det, samt har fin farge som går i stil med veivhuset. Kosta 79,- på Jula og det er masse igjen etterpå.

          For de som lurer på hva dette skal være godt for, så er det for å hindre at steiner kommer inn i veivhuset når du kjører i sand og spesielt grustak. Det tar KJAPT knekken (bokstavelig talt) på svinghjulet.

          Click image for larger version

Name:	meshmod1.jpg
Views:	1
Size:	27.8 KB
ID:	778069Click image for larger version

Name:	meshmod2.jpg
Views:	1
Size:	52.5 KB
ID:	778070Click image for larger version

Name:	meshmod3.jpg
Views:	1
Size:	38.5 KB
ID:	778071

          Hvis du er glad i outerwears selger også f.eks. elefun dette:


          Og DDM m.m. i USA selger et populært produkt som heter Slammer Damn:


          Men muligheten til å lage kreative løsninger er en stor del av hvorfor jeg liker denne hobbyen.
          Last edited by Corvinus; 6 August 2012, 08:37.

          Comment


          • #65
            Originally posted by Corvinus View Post
            "Mesh mod" til en billig penge. Handlet sil på biltema til 20kr og satte i gang. Nettingen er laget av sterk rustfri stål. Skulle bruke tec7 til å lime med, men hadde bare hvit farge liggende som ble litt for miami vice. Tror dette limet skal holde bra, tåler 160c og føles og høres ut som metall når du slår på det, samt har fin farge som går i stil med veivhuset. Kosta 79,- på Jula og det er masse igjen etterpå.

            For de som lurer på hva dette skal være godt for, så er det for å hindre at steiner kommer inn i veivhuset når du kjører i sand og spesielt grustak. Det tar KJAPT knekken (bokstavelig talt) på svinghjulet.

            [ATTACH=CONFIG]57590[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]57591[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]57592[/ATTACH]

            Hvis du er glad i outerwears selger også f.eks. elefun dette:


            Og DDM m.m. i USA selger et populært produkt som heter Slammer Damn:


            Men muligheten til å lage kreative løsninger er en stor del av hvorfor jeg liker denne hobbyen.
            Det der ble knallbra! Skal definitivt ut og kjøpe meg noe av det limet der, for jeg har festa min hønsenetting med strips :P Strips gjør forsåvidt jobben, men det klirrer en del når motoren går.
            HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X