Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by tomso View Post
    Tror faktisk det et swaybar som standard på 5t'n.. Det er i allefall det på min, men det kan ha vært ettermotert da jeg kjøpte den brukt..

    Hadde ikke gjort noe om de er med ihvertfall, blir jo desto mer stabil og kjøre da.....
    Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
    Spectrum dx3s

    Comment


    • På min 5T var det med swaybars.

      Comment


      • Sjekka HPI sine sider nå.. det er standard med swaybars på 5t'n..
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

        Comment


        • Noen som har et bilde eller to av innfestningen til en sidemontert propipe på en baja 5b????
          Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
          Spectrum dx3s

          Comment


          • har ikke noe bilde her og nå men jeg har bare skrudd den fast i buret, gjennom det hølet der lyset sitter vøtt.. man må bare ha en avstands hylse på rundt en cm.. litt dumt at det ikke følger med egentlig
            1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

            Comment


            • De "kobber hylsene/tettningene" i ss demperne er fine som avstandshylse
              Det var en gang en Baja SS

              Comment


              • Takker, tror jeg må lage meg en brakett så den står skrudd fast i chassiet.
                Litt dumt og måtte ha ut den skruen når en skal av med buret.....
                Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                Spectrum dx3s

                Comment


                • Originally posted by ps71 View Post
                  Takker, tror jeg må lage meg en brakett så den står skrudd fast i chassiet.
                  Litt dumt og måtte ha ut den skruen når en skal av med buret.....
                  Det akkurat det jeg og har gjort Det funker det

                  Comment


                  • Originally posted by Torsen View Post
                    Selv var jeg veldig fristet til å gå for 5t. Men jeg så at 5b er mere praktisk. Lavere tyngdepunkt samt litt lettere bil. Karossen koster vel ikke mer enn 3-400kr. Det blir som Tosmo sier, krossen tar det meste av støten på 5t og det koster litt ekstra.
                    Regner med det er flere deler til 5b som er billigere enn til 5t da, er iværtfall noe som får meg til å vurdere 5b da pris på deler har mye å si:P men er det noen som har ca mål på høydeforsjell på 5b å 5t? regner med bilen blir mest brukt om vinteren
                    Eier av Hpi HB lightning og Traxxas revo 3.3

                    Comment


                    • Det er nok ikke mange millimetere forskjell... 5 kanskje.. hjula på 5T er litt større..10 mm forskjell i diameteren, og det er vel det..
                      Ellers så er det de samme delene som ryker på 5b og 5t, så "driftsutgiftene" blir vel de samme...
                      Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                      Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                      enRoute Berg JXR003
                      Losi 5ive - BZM Super 50

                      Comment


                      • Da er det kanskje bedre å gå for 5b først da å evt avansere til 5t etterhvert?
                        så vis jeg kjøper 5t dekk så har di igrunn samme bakkeklaring?
                        Eier av Hpi HB lightning og Traxxas revo 3.3

                        Comment


                        • Ja.. hvorfor ikke... men husk at 5t har en annen utveksling i gearkassa pga hjuldiameteren... men det er ikke noe problem å bruke 5t hjul på 5b.. men det funker mer enn greit nok med orginalhjula på 5b... kjøp f.eks Hostile MX dekk, og kjør inn cold cutter pigger i knottene.. så får du knall hjull med kjempe feste på vinter underlag...
                          Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                          Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                          enRoute Berg JXR003
                          Losi 5ive - BZM Super 50

                          Comment


                          • Originally posted by Defektor View Post
                            Da er det kanskje bedre å gå for 5b først da å evt avansere til 5t etterhvert?
                            så vis jeg kjøper 5t dekk så har di igrunn samme bakkeklaring?
                            Kjøpr en 5B å hold deg til den, dekka funker om hverandre, men 5T er satt op med lik dimm foran og bak men 5B har ulike, for å få frem bedre "Røyskatt" ekenskaper som Motrhead kaller det
                            Flere og dyrere deler å ødelegge på 5T er det og, er en ute etter en scala rett bil, bør en kjøpe det i 1:10 size, myye billigere ødelegge

                            Skrivefeil og evt fornermelser i teksten skyldes inntak av promille
                            Last edited by john_erlingbakke; 11 December 2010, 21:17. Reason: Fylleleif
                            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                            Comment


                            • Originally posted by tomso View Post
                              Ja.. hvorfor ikke... men husk at 5t har en annen utveksling i gearkassa pga hjuldiameteren... men det er ikke noe problem å bruke 5t hjul på 5b.. men det funker mer enn greit nok med orginalhjula på 5b... kjøp f.eks Hostile MX dekk, og kjør inn cold cutter pigger i knottene.. så får du knall hjull med kjempe feste på vinter underlag...
                              hva koster det me pigger å di dekka du anbefaler?
                              har sett noen videoer hvordan man lager kjetting til rc dekk å så ganske enkelt ut.
                              tengte å prøve å lage noe sånt til buggyen jeg har liggende me blanke utslitte dekk
                              Eier av Hpi HB lightning og Traxxas revo 3.3

                              Comment


                              • Detter er skruene du er på jakt etter
                                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X