Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Torsen View Post
    Men en ting ville jeg tatt i betrakning hvis jeg skulle kjøpt bil en gang til. Det er å se på hva som følger med i option-deler. Det blir fort dyrt når ny potte, diff, akslinger, drev og nye dempere må på plass. Jeg ville helt klart gå for en SS med litt option i stedet for en helt original 5t.

    Hvis 5t har disse elendige plast-demperne og plast-diff originalt, så kan du fort slenge på 2 tusen i prisen.
    km 5t kan vel ikke komme me plast diff?
    Og du skriver ny potte, tenker du automatisk at man vil trimme etterhvert eller er det noe som ryker ettervert?
    Eier av Hpi HB lightning og Traxxas revo 3.3

    Comment


    • Hvis ikke 5t kommer i SS utgave, så mener jeg det innerste diffhuset er i plast. Du får kjøpt oppgraderings sett til rundt 300,- mener jeg det er. Selve innmaten er i stål. En del skruing for å bytte dette.

      Trimpotte gir motoren en helt annen karakter. Blir mye livligere og sprekere. Ingen av de originale pottene holder mål. Regn med 1000 til 1800,- for en ny en. SS har en trimpotte. Men det er vel bare utseendemessig.

      Noe vil så klart gå i stykker etterhvert, men har selvsagt med kjørestil å gjøre.

      Kremt, ja trimming kommer heelt av seg selv etterhvert
      Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
      Multiplex FunCub 3s

      Comment


      • Mulig jeg tar feil, men 5t har alle oppgraderingene som ss utgaven,dempere, og diff, men bortsett ifra grisehalen som ikke gjør noe annet en å bråke noe helt forferdelig..
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

        Comment


        • Ok, mulig du har rett. I så fall så ville jeg sett etter den. Kanskje det er KM som ikke har denne i SS utgave....
          Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
          Multiplex FunCub 3s

          Comment


          • Ja trimming er vel noe man blir fristet til når man har hatt bilen en stund antar jeg evt at man blir mye frakjørt
            Hva er førstevalget deres mellom 5B å 5T da?
            5t ser jo ikke så stødi ut men ser ut til å ha høyere bakkeklaring eller er det bare kroppen som gjør dette?
            Eier av Hpi HB lightning og Traxxas revo 3.3

            Comment


            • Bilene er i utgangspunktet identiske... Karosseriet gjør nok sitt for at bilen virker høyere.. Men karosseriet blir fort i filler, og koster endel fremfor 5b. En grei tunepipe gjør mye med orginal motoren, så start med den hvis du ønsker å få litt mere fres i motoren... den behøver ikke å koste all verden.. Det ligger endel brukte tilsalgs her på forumet.
              Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
              Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
              enRoute Berg JXR003
              Losi 5ive - BZM Super 50

              Comment


              • Originally posted by tomso View Post
                Men karosseriet blir fort i filler.
                tåler da mindre juling eller?
                Eier av Hpi HB lightning og Traxxas revo 3.3

                Comment


                • Det får vel endel juling ja... og det er særlig bakenden som ryker først. Har sett det har kommet et nytt bur til 5t som støtter opp karosseriet både forann og bak. Har ikke sett noen pris på den enda, men et nytt karosseri koster vel i overkant av 1000 Kr, så det kan kansje være en lønnsom innvestering. En 5b velter rundt på spoileren, og den koster ikke mange pengene å få bytta.. samtidig som bilen er noe lettere enn en 5t.
                  Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                  Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                  enRoute Berg JXR003
                  Losi 5ive - BZM Super 50

                  Comment


                  • Selv var jeg veldig fristet til å gå for 5t. Men jeg så at 5b er mere praktisk. Lavere tyngdepunkt samt litt lettere bil. Karossen koster vel ikke mer enn 3-400kr. Det blir som Tosmo sier, krossen tar det meste av støten på 5t og det koster litt ekstra.
                    Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
                    Multiplex FunCub 3s

                    Comment


                    • det er som tomso sier.. dempere og diff og alt som man kaller oppgradert på ss utgaven av 5b'n er standard på 5t'n

                      når dere snakker om karrosseri tror jeg 5b'n sitt koster 250 og 5t'n sitt koster 1200 eller lignende..

                      blir liksom smak og behag hvem av dem man skal kjøpe, personlig syns jeg 5b'n er tøffere men det er nok fordi jeg liker buggy'ene det er ellers bare dekk størrelse og vekt som er den største forskjellen.. (og karosseri da seff)
                      1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                      Comment


                      • Også er det ikke swaybars med til 5t vel.....
                        Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                        Spectrum dx3s

                        Comment


                        • Originally posted by Vforce jr View Post
                          stilig ørjan.. alltid artig når det kommer ny doning på markedet

                          og du som er så aktiv på youtube må si ifra når du finner en film av den i action
                          Her har du filmen Ivers
                          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                          Comment


                          • Originally posted by ps71 View Post
                            Også er det ikke swaybars med til 5t vel.....
                            Tror faktisk det et swaybar som standard på 5t'n.. Det er i allefall det på min, men det kan ha vært ettermotert da jeg kjøpte den brukt..
                            Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                            Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                            enRoute Berg JXR003
                            Losi 5ive - BZM Super 50

                            Comment


                            • Originally posted by RCislife View Post
                              Her har du filmen Ivers
                              takker ørjan det blir satt pris på
                              1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                              Comment


                              • Jeg bestilte SS sway bars på ebay nå. 22 usd + frakt for bak/front. Ikke gal pris det. Dempere og swaybar er det en del av på ebay da de sikkert velger å bruke noe dyrere options.
                                Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
                                Multiplex FunCub 3s

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X