Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det tilkommer vanligvis et tollbehandligsgebyr. Tror dette er ca 150kr
    Som nevnt. Småtteri altså.
    Uansett verdt å huske hvis det du bestiller fra utlandet passerer verdien for fortolling.
    200NOK inkl. frakt.
    I teorien så kan altså en vare som koster 170kr + frakt på 40kr bli kostende 412,50 når alle har fått sitt.
    Bygger O-35 båt.
    Ellers seriøst ute av tellinga.

    Comment


    • Originally posted by Anbjørn View Post
      Uansett verdt å huske hvis det du bestiller fra utlandet passerer verdien for fortolling.
      200NOK inkl. frakt.
      I teorien så kan altså en vare som koster 170kr + frakt på 40kr bli kostende 412,50 når alle har fått sitt.
      Det er faktisk ikke helt riktig gitt:

      "Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrie
      Sendinger fra utlandet med vareverdi inntil 200 kroner er toll- og avgiftsfrie med visse unntak. Frakt for varen kan komme i tillegg. Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto trenger du ikke betale toll og avgifter for DVDen. "

      "Varer fra 200 kroner må fortolles
      Innførsel av varer med vareverdi fra og med 200 kroner må fortolles. Da må du betale merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen. Toll og avgifter regnes ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader. Kjøper du for eksempel en CD til 210 kroner og det koster 40 kroner i porto må du betale 63 kroner i merverdiavgift. Det er ikke toll på CDer."

      Dirty Harry Crawler Team
      http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

      Comment


      • Frakt er desverre en vare det og i tollernes øyne.

        Comment


        • Originally posted by The Bajanic View Post
          Det er mulig det kommer ettollgebyr i tillegg(småtteri)

          Det raskeste jeg har fått pakka fra DDM er 5dg fra jeg bekreftet orderen.
          Når du har fått mailen med "package shipped to you" skall den være på posten 5-7dg etter. 3dg(virkedager) etter du har fått mailen kan du jo bruke sporingskoden som fulgte med og gå inn på "Posten.no" Da ser du hvor den er, om den er i tollen på Gardermoen osv, osv(da begynnr ppulsen å stige):razz::razz::razz:
          Såpass ja.. Forventet 2 uker eller værstefall 1 mnd.. Men får håpe det går fort så jeg blir en av gutta.. =P

          Pulsen er snart på maks allerede før jeg har bestilt.. Burde ta beroliggende når jeg skal henta pakka..

          Var i kontakt med DDM, og spurte hva som ville gå kjappest til Norge, da ble det International - Rest of World - Express sa dem..

          Bestiller imårra, så jeg gleder meg MAKS!!!

          Dette med dette tollgebyret, er det på maks 200 kr?? Stod mye forskjellig over her.. =)
          Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

          Comment


          • Originally posted by Muztang289 View Post
            Dette med dette tollgebyret, er det på maks 200 kr?? Stod mye forskjellig over her.. =)
            Sjekk med posten, hvilke satser de går etter.
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

            Comment


            • Originally posted by type0 View Post
              Sjekk med posten, hvilke satser de går etter.
              Er det da posten som skal ha det? Er det ikke toll folka?
              Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

              Comment


              • Originally posted by Muztang289 View Post
                Er det da posten som skal ha det? Er det ikke toll folka?
                Posten har fått godkjent av tollvesenet en ordning der de tollklarerer varene. De tar et gebyr for det som kalles forenklet tollgebyr.
                sigpic
                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                Comment


                • Originally posted by type0 View Post
                  Posten har fått godkjent av tollvesenet en ordning der de tollklarerer varene. De tar et gebyr for det som kalles forenklet tollgebyr.
                  Okey, håper den totale summen holder seg under 8000;- da =)
                  Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                  Comment


                  • Originally posted by Muztang289 View Post
                    Er det da posten som skal ha det? Er det ikke toll folka?
                    Posten tar, hvis det er posten du sender med, 97,- i fortolling der verdien på pakka er mellom 200,- og 1000,- kr. Hvis verdien er mer enn 1000,- tar posten 196,- i fortollingsgebyr.

                    Staten skal ha eventuell mva av verdien av pakka, og da inkludert frakt.

                    Det står ganske greit forklart her: http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO

                    Priser på Posten:



                    Hvis du fortoller selv, noe som er vanskelig med pakker med verdi under 1000,., så tar posten 97,- for å håndtere pakka for deg(Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad). Men da må du selv flylle ut skjemaer for fortolling.

                    Hvis du sender pakke med posten og har mulighet å velge EMS frakt, så er denne inkludert fortollingsgebyret til posten.
                    Dirty Harry Crawler Team
                    http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

                    Comment


                    • Originally posted by jgroneng View Post
                      Posten tar, hvis det er posten du sender med, 97,- i fortolling der verdien på pakka er mellom 200,- og 1000,- kr. Hvis verdien er mer enn 1000,- tar posten 196,- i fortollingsgebyr.

                      Staten skal ha eventuell mva av verdien av pakka, og da inkludert frakt.

                      Det står ganske greit forklart her: http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO

                      Priser på Posten:



                      Hvis du fortoller selv, noe som er vanskelig med pakker med verdi under 1000,., så tar posten 97,- for å håndtere pakka for deg(Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad). Men da må du selv flylle ut skjemaer for fortolling.

                      Hvis du sender pakke med posten og har mulighet å velge EMS frakt, så er denne inkludert fortollingsgebyret til posten.

                      Okey, så prisen posten skal ha i tollgebyret er 196;- og da slipper jeg å gjøre noe som helst selv..?

                      Vil bare at pakka skal komme så fort som mulig til postkontoret! Og 200 kr mindre eller mer gjør meg ikke noe..
                      Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                      Comment


                      • Originally posted by Muztang289 View Post
                        Okey, så prisen posten skal ha i tollgebyret er 196;- og da slipper jeg å gjøre noe som helst selv..?

                        Jepp, med mindre pakka er sendt med EMS, da er fortollingsgebyret er inkludert i frakten.
                        Dirty Harry Crawler Team
                        http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

                        Comment


                        • Originally posted by jgroneng View Post
                          Jepp, med mindre pakka er sendt med EMS, da er fortollingsgebyret er inkludert i frakten.
                          Okey, da er jeg med vettø

                          Takker for fabelaktige svar..!
                          Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                          Comment


                          • det hender du får et brev i fra posten når du importere varer i fra utlandet.
                            det de da ønsker er en tollfullmakt. med denen tollfullmakten kan de åpne og fortolle pakka de å du får den rett hjem i posten.
                            siden du bor i Oslo kan du stikke opp på tollterminalen på alfaset å tolel pakka selv.
                            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                            alt under 1200 cc er en startmotor.
                            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                            Comment


                            • Ingen som kan vise til en film av MCD med denne syke motoren dere alle snakker om da?
                              Gjerne en film som viser både farten og bra med lyd.
                              Er jo også ett stort pluss om den er med RN, så man får en viss følelse av den også.
                              Det jeg har sett av MCD på filmer sålangt, har heller vært skuffende.

                              Jeg må jo bli overbevist om jeg skal dra på meg MCD

                              Comment


                              • Hei folkens.

                                Nylig ankommet nytt medlem.

                                Det er 10 år siden jeg tok i en bil, men nå er tiden INNE kjenner jeg. Var og tittet på en FG Beetle i butikk. Helt avsindig artig sak. Vurderer å skaffe denne. Noen som kjenner bilen godt, kan komme med evt arg for eller imot, da med et annet alternativ?
                                Hermann Flatval 74

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X