Announcement

Collapse
No announcement yet.

Formel 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det ikke greit å bare tillate en type motor? Speed Passion Competition Motor Ver.3 (21.5R)
    John Henning Østbye
    Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

    Comment


    • Originally posted by scrucky View Post
      Er det ikke greit å bare tillate en type motor? Speed Passion Competition Motor Ver.3 (21.5R)
      Hadde vi bodd i et land med 100 førere +++, så hadde det vært mulig med enhetsmotor og regulator. Men om man går utifra BRCA approved motor og ESC så vil man ikke få forskjeller på motor

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • Originally posted by Crypton View Post
        Regler:

        [ATTACH=CONFIG]63752[/ATTACH]

        På tide å finne ut av reglene for løp.


        Motor: 21.5t
        ESC:blinky Regulator BRCA Approved
        Dekk. Ride R1 Ferdig limte (Flere dekkprodusenter tilgjengelig så dette kan endres)

        Løp oppsett:
        Kval x1 På 20min hvor bestetid teller.(kan gjøre forandringer på bilen under kval)
        Finale x1 På 15min

        Får man til en serie så er det også åpent for Lag med 2 førere/biler
        hvor det blir beste fører og beste lag.


        Åpen for forslag..







        Løp oppsett:
        Kval x1 På 20min hvor bestetid teller.(kan gjøre forandringer på bilen under kval)
        Finale x1 På 15min

        Blir ikke dagen litt kort med dette oppsettet........?
        2 kval a 20 min kanskje?

        Comment


        • Jeg vil isåfall være enig i 2 kval a 15 min og 1 finale a 20 min?

          Originally posted by Tore View Post
          Løp oppsett:
          Kval x1 På 20min hvor bestetid teller.(kan gjøre forandringer på bilen under kval)
          Finale x1 På 15min

          Blir ikke dagen litt kort med dette oppsettet........?
          2 kval a 20 min kanskje?

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • Ok, hva med 2 kval på 12-15 min? (føler 20 blir litt mye skal vi ha 2)


            Originally posted by Thomaseh View Post
            Jeg vil isåfall være enig i 2 kval a 15 min og 1 finale a 20 min?

            Comment


            • Kval på 2 x 15 og en finale på 20 høres greit ut.

              Skal vi gå for Ride enhetsdekk? Eller finnes det bedre enhets dekk vi kan bruke?
              John Henning Østbye
              Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

              Comment


              • Originally posted by scrucky View Post
                Kval på 2 x 15 og en finale på 20 høres greit ut.

                Skal vi gå for Ride enhetsdekk? Eller finnes det bedre enhets dekk vi kan bruke?
                Problemet med dekk er at det finnes mye forskjellig. Ride dekkene fungerer helt greit både inne og ute. Pit Shimizu lager dekk som du må lime selv, Magnus har funnet Shimizu dekk som funker supert inne, men var veldig dårlige ute. Sweep har dekk som man må lime selv, som er uprøvd akkurat nå. Derfor mener jeg at man burde gå for Ride hjul, for å holde kostnader nede.

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • Vi kan også gå for 3 kval
                  15min/10Min/5min

                  Comment


                  • Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk 21365980093.103940.jpg
Views:	1
Size:	18.1 KB
ID:	780519

                    Nærmer seg nå......

                    Comment


                    • Den ble bra
                      PS, dekka må slites inn. fungerer dårlig i starten.

                      Originally posted by Tore View Post
                      [ATTACH]63852[/ATTACH]

                      Nærmer seg nå......

                      Comment


                      • Originally posted by Crypton View Post
                        Vi kan også gå for 3 kval
                        15min/10Min/5min
                        Hva med 3x10 min, så kan man rekke å gjøre litt endringer på bilen mellom kvala, men det var kanskje det du tenkte på?

                        Alternativt 5min + 5min + 20 min – 2 første kvalene for å finjustere oppsett , og ett siste langt kval for å få til en bra rundetid.
                        LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

                        Comment


                        • Originally posted by Tore View Post
                          [ATTACH]63852[/ATTACH]

                          Nærmer seg nå......
                          Nice!

                          Hm, må få ferdig min snart også..
                          LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

                          Comment


                          • Originally posted by Arild View Post
                            Hva med 3x10 min, så kan man rekke å gjøre litt endringer på bilen mellom kvala, men det var kanskje det du tenkte på?

                            Alternativt 5min + 5min + 20 min – 2 første kvalene for å finjustere oppsett , og ett siste langt kval for å få til en bra rundetid.
                            15 - 10 - 5 er tatt ut fra 1:1 F1, derfor mener jeg at dette er mest korrekt

                            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                            Comment


                            • Q1: All 22 cars may run laps at any time during the first 20 minutes of the hour. At the end of the first 20 minutes, the six slowest cars drop out and fill the final six grid places. However, any driver whose best Q1 lap time exceeds 107 percent of the fastest time set during that session will not be allowed to take part in the race.

                              (Under exceptional circumstances, which could include setting a suitable lap time in a practice session, the stewards may allow the driver to start the race. Should there be more than one driver accepted in this manner, the grid order will be determined by the stewards.)

                              Q2: After a seven-minute break, the times will be reset and the 16 remaining cars then will then run in a 15-minute session - again they may complete as many laps as they want at any time during that period. At the end of the 15 minutes, the six slowest cars drop out and fill places 11 to 16 on the grid.

                              Q3: After a further eight-minute break, the times are reset and a final 10-minute session will feature a shootout between the remaining 10 cars to decide pole position and the starting order for the top 10 grid places. Again, these cars may run as many laps as they wish.

                              Don't miss a Formula 1 moment – with the latest news, videos, standings and results. Go behind the scenes and get analysis straight from the paddock.

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • Blir det bygging til helga

                                Click image for larger version

Name:	59739_10151575568755325_44610359_n.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	780527
                                John Henning Østbye
                                Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X