Announcement

Collapse
No announcement yet.

3Racing Sakura Zero S klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Hoi. Hvis man har en 1000 og ønsker maks fart på denne bilen burdre jeg da kjøre 3 celler lipo på lavere kv motor eller 2 celler på høyere kv.

    Vil ikke at batteriene skal være for tunge så svaret hellere mot 2 celler.

    Noen som har forslag på et bra børsteløst system i prisklassen over som gir bra fart.

    Trond
    Trond Eylertsen

    Comment


    • #62
      Originally posted by webtrond View Post
      Hoi. Hvis man har en 1000 og ønsker maks fart på denne bilen burdre jeg da kjøre 3 celler lipo på lavere kv motor eller 2 celler på høyere kv.

      Vil ikke at batteriene skal være for tunge så svaret hellere mot 2 celler.
      Det er generelt ikke noe forskjell på vekten om du velger 2 eller 3 cellers batteri med samme energimengde.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #63
        Tror ikke de orginale geardiffene tåler slik bruk, isåfal trenger du Heavy duty eller låst front/one-way.

        Comment


        • #64
          åja, sweep dekkene får du på RC-Land

          Comment


          • #65
            Torsdag kommer skal det komme inn ny dose med Sakura Zero S på RC-Land.
            Det blir også en cup som skal annonseres snart.

            + Muligens en 24timers

            (så det er bare å starte å planlegge)

            Comment


            • #66
              I morgen starter vi trening til sakura cup`n.

              Vi prøver å holde av mandager til 1:10 touring
              Så det er bare å komme!

              Comment


              • #67
                Noen som har brukt bilen utendørs? Eller vil belte bli spist fort?

                Er det 190 eller 200 karosser dere bruker? Mulig å sette opp bilen for drifting også?

                Comment


                • #68
                  Vi kjører de inn på Rc-Land.
                  Ingen har byttet belte på bilen enda, så det trenger du ikke å trenke på.

                  Bilen er 190mm så skal du bruke 200mm karosseri må du bruke offset spacer/felger.

                  Siden Sakura zero S kommer med olje differ så er det ikke verre en å legge i tykk olje bak så er jo diffen så godt som låst.
                  Så den kan fint brukes til drift.

                  M

                  Comment


                  • #69
                    Flott. Da er den kanskje et bedre valg en tt01.

                    Men jeg må kunne bruke den på tørr asfalt utendørs da det er litt langt å kjøre til Oslo vær gang jeg skal kjøre. innendørsbanen i Trondheim er vist best for 1:12. Så spørsmålet er da om beltet ryker om man bruker den utendørs....

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by tdipower View Post
                      innendørsbanen i Trondheim er vist best for 1:12. Så spørsmålet er da om beltet ryker om man bruker den utendørs....
                      På Nordset kjører vi 1:12, 1:10, drift og M-Chassis - hender det lenger seg på en med buggy eller short course også. Vi stenger ingen ute, så du er hjertelig velkommen. Åpent onsdag fra ca 18 - 21, og søndag fra 12 - 18 ( eller når folk går hjem ) mer info på www.trcbk.no
                      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                      Comment


                      • #71
                        Ja, har sett dere har en bane og har tenkt meg opp men ikke kommet så langt. Leste litt på forumet deres og da var det 1:12 biler som var anbefalt og at det kunne bli trangt med 1:10. Men får ta turen og se.

                        Men fremdeles, vil jeg slite reima om jeg kjører den på veien utenfor huset?

                        Comment


                        • #72
                          Hei!
                          En sånn cup virker jo veldig kult. Var tilfeldigvis innom forumet her i forbindelse med julegavehandling.
                          Jeg kjørte litt 1/10 fuel touring på sørlihavna for 5-6 år siden men la hobbyen på hylla etter et par år. Har vurdert flere ganger om jeg skal starte litt opp igjen.
                          Kanskje denne cup-en er en mulighet for å prøve seg litt igjen for en billig penge.

                          Jeg har ikke døyten peiling på elektrobiler, og har heller ikke fulgt med på hva som har skjedd de siste årene.
                          Altså; Hvis jeg kjøper denne cup-pakka fra RC-Land: http://www.rcland.no/index.php?dispa...oduct_id=46374, da trenger jeg i tillegg batteri (lipo?), batterilader og karosseri. Kan jeg bruke sender og servoen min fra "gamledager" i en ny elektrobil?

                          Takker for svar
                          LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

                          Comment


                          • #73
                            Hei,
                            Det går fint å bruke en eldere servo og sender, selv om 2,4ghz radio og en litt rask servo er å anbefale

                            Det du trenger er:

                            -servo
                            -radio/mottaker
                            -pinion dev til motor
                            -karosseri
                            -lipo Batteri/lader.


                            Mandag(05.12) er det et test løp.
                            Så bare å møte opp.
                            Det blir ingen påmeldings-kostnad på test løpet.

                            Comment


                            • #74
                              Nå er jeg sånn passe klar! Ikke det at jeg tror jeg tørr å bruke karosseriet, men men



                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • #75
                                Veldig kul
                                Men etter et batteri er det over....

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X