Announcement

Collapse
No announcement yet.

3Racing Sakura Zero S klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Thomaseh View Post
    Din bil må veie 1600+
    Det er vel 1350 som er grensen, min veide 1460
    Min veide 1490 på NC1 .. må nok innom og kjøpe litt edlere stål på RC-land i dag tror jeg.
    LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

    Comment


    • Første raritet. Har kommet så langt ---> http://imgur.com/nnzhM

      Men diffene virker *veldig* tunge og rotere på. Samme med å rett og slett dra litt i beltet. Veldig mye motstand..

      Noen som kan tenke seg hva det er? Beltet er veldig stramt, og diffene er tunge hver for seg, samt hele beltedriften er tung.

      Comment


      • Følg Thomas sitt råd og tilpass antall skiver som skal inn i diffene.
        Jeg måtte fjerne 1 skive på den ene siden av den ene diffen. for at ting skulle gli lettere.
        Kan kanskje ha for mye olje i diffene?
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Originally posted by NoBrainer View Post
          Følg Thomas sitt råd og tilpass antall skiver som skal inn i diffene.
          Jeg måtte fjerne 1 skive på den ene siden av den ene diffen. for at ting skulle gli lettere.
          Kan kanskje ha for mye olje i diffene?
          Hva mener du med thomas sitt råd? Finner intet..
          Du tenker på de 3 store skivene som er lagt inni?

          Comment


          • Denne: http://os.3racing.hk/articles.php?articles_key=133

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • Originally posted by Thomaseh View Post
              Step 5 i den artikkelen.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • hmm. Disse ringene har jeg ikke, men er det viktig? (Heller ikke i manualen til Sakura'n at det skal noen der)

                Skal demontere diffene og fjerne 1 av disse ringene for å se om det blir bedre gli iløpet av morgendagen da
                (Hvis jeg ikke _må_ ha 1 eller flere ringene nevnt først.)

                Comment


                • Originally posted by Thomaseh View Post
                  Enten leke med lysene, eller fikse deg en program box Eller komme bort til meg når jeg er på Sørli å låne min
                  Har en Cirtix Stock Club Race ESC selv som jeg nettopp har kjøpt. Etter hva jeg har forstått så må man enten ha den nye programmeringsboksen eller usb-adapter for å stille brems og drag brake, stemmer det? Hvis det går an å stille den med setup-knappen hadde jeg satt stor pris på instruksjoner

                  Comment


                  • Originally posted by Knutzor View Post
                    hmm. Disse ringene har jeg ikke, men er det viktig? (Heller ikke i manualen til Sakura'n at det skal noen der)

                    Skal demontere diffene og fjerne 1 av disse ringene for å se om det blir bedre gli iløpet av morgendagen da
                    (Hvis jeg ikke _må_ ha 1 eller flere ringene nevnt først.)
                    Nei, jeg har ordnet på skivene innvendig i diffen og kjent at den blir løsere.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • Jeg vet ikke dessverre, antok at det gikk ann. Jeg har selv ikke en slik ESC.

                      Originally posted by ØTN View Post
                      Har en Cirtix Stock Club Race ESC selv som jeg nettopp har kjøpt. Etter hva jeg har forstått så må man enten ha den nye programmeringsboksen eller usb-adapter for å stille brems og drag brake, stemmer det? Hvis det går an å stille den med setup-knappen hadde jeg satt stor pris på instruksjoner

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • Tenker å skru litt på Sørli i dag dersom været holder seg utover.

                        Kanskje jeg kan lure noen av dere mer erfarne til å sjekke om vi finner problemet med diffene? Noen som skal bort i dag?

                        Comment


                        • Skal til å bestille med en sakura, men så lurer eg på om det er 180 eller 190mm body som passer på denne??
                          Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                          Comment


                          • Originally posted by Crypton View Post
                            Bilen er 190mm så skal du bruke 200mm karosseri må du bruke offset spacer/felger.
                            Side 7 i denne tråden

                            Comment


                            • Jeg demonterte den diffen som virket hardest. Tok ut 1 ring på hver siden, og tannhjulene fikk ikke kontakt med hverandre lenger. Måtte legge tilbake begge ringene for at de skulle få kontakt... Nå sliter jeg dog med at diffen jeg tok fra hverandre ikke er tett lenger.. Noen som har noen flere tanker?

                              Originally posted by Knutzor View Post
                              hmm. Disse ringene har jeg ikke, men er det viktig? (Heller ikke i manualen til Sakura'n at det skal noen der)

                              Skal demontere diffene og fjerne 1 av disse ringene for å se om det blir bedre gli iløpet av morgendagen da
                              (Hvis jeg ikke _må_ ha 1 eller flere ringene nevnt først.)

                              Comment


                              • Har du satt o-ringene på? Veldig rart at de ikke får kontakt, da jeg har bygget sammen en slik diff uten shims i det hele tatt.

                                Originally posted by Knutzor View Post
                                Jeg demonterte den diffen som virket hardest. Tok ut 1 ring på hver siden, og tannhjulene fikk ikke kontakt med hverandre lenger. Måtte legge tilbake begge ringene for at de skulle få kontakt... Nå sliter jeg dog med at diffen jeg tok fra hverandre ikke er tett lenger.. Noen som har noen flere tanker?

                                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X