Announcement

Collapse
No announcement yet.

3Racing Sakura Zero S klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Arild View Post


    Satser på å kjøre litt i morgen kveld
    Jeg slutter så ufattelig seint på jobb om dagen, så jeg er skeptisk, men fra helgen ser været BÆRRE lækkert ut!

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • Da er det bare å melde seg på løp i skien alle som har en 13.5 kombo bør jo absolutt melde seg på kan jo kjøre med fun lisens og det koster 50 eller 100 kroner og kan løses ut på løpet... løp å kjør
      Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
      BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
      Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
      -
      Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


      Comment


      • ok....
        er det samme type motor / esc kombo som F1? Bortsett fra 13.5T altså.
        Hva slags giring?
        Hva slags differ?
        Hva slags dempere?
        Gi meg noen detaljer her da er dere snille....

        Jeg vil også kjøre



        EDIT:
        3Racing Sakura Zero S - 1298,-
        Cirtix Stock Club Race ESC - 749,-
        1/10 Competition MMM series 13.5R Brushless Motor - 865,-
        Savöx SC-1251MG - 599,-
        Rear Stabilizer Set For 3racing Sakura Zero - 65,-
        Front Stabilizer Set For 3racing Sakura Zero - 65,-
        Stabilizer Mount Set For 3racing Sakura Zero - 99,-
        Mazda Speed 6 Clear Body Regular 190mm - 199,-
        Aluminium Oil Damper Set For 3racing Sakura Zero - 349,-

        Totalt = 4586,-

        Da mangler jeg spur og pinion, samt dekk og felger.
        Noe annet som "må"handles inn?
        Noe som man "må" ha i reserve?

        Bruker da CRC ShortyPack 2S LiPo (599,-) hvis det er mulig.
        Trenger forsåvidt en til av den så.
        Last edited by NoBrainer; 3 May 2012, 17:20.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Karosseri skal være et touring karosseri, de har det på RC Land, men ikke i webshopen. Vi kjører med Touring karosseri fordi det er det 13.5T Stock klassen kjøres med nå.
          Ellers ser det veldig kjekt ut! Du måååå ikke ha stabstag heller, og da må du isåfall ha stabstag kitet også i tillegg til de 2 du allerede har.
          Jeg kjører 75/34, men vil ikke anbefale å starte der
          Du kan fint kjøre med gear diff som følger med bilen, 100k olje forran og 500-2k olje bak.
          Standard dempere fungerer bra, men vil anbefale å kjøpe alu dempere pga. justering.

          Originally posted by NoBrainer View Post
          ok....
          er det samme type motor / esc kombo som F1? Bortsett fra 13.5T altså.
          Hva slags giring?
          Hva slags differ?
          Hva slags dempere?
          Gi meg noen detaljer her da er dere snille....

          Jeg vil også kjøre



          EDIT:
          3Racing Sakura Zero S - 1298,-
          Cirtix Stock Club Race ESC - 749,-
          1/10 Competition MMM series 13.5R Brushless Motor - 865,-
          Savöx SC-1251MG - 599,-
          Rear Stabilizer Set For 3racing Sakura Zero - 65,-
          Front Stabilizer Set For 3racing Sakura Zero - 65,-
          HONDA NSX GT BODY - 298,-

          Totalt = 3939,-

          Da mangler jeg spur og pinion, samt dekk og felger.
          Noe annet som "må"handles inn?
          Noe som man "må" ha i reserve?

          Bruker da CRC ShortyPack 2 S LiPo hvis det er mulig.
          Trenger forsåvidt en til av den så.

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • Takker

            Men så at dette blei dyrt, så jeg må tenke på denne.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Originally posted by Thomaseh View Post
              Karosseri skal være et touring karosseri, de har det på RC Land, men ikke i webshopen. Vi kjører med Touring karosseri fordi det er det 13.5T Stock klassen kjøres med nå.
              Apropos stock - må det være en ROAR-godkjent 13.5T Spec motor + non-timing ESC, eller står man mer fritt til å velge?

              Comment


              • Faktisk et veldig godt spørsmål, såvidt jeg har forstått det så er det ingen regel på ROAR-godkjent 13.5T Spec motor. Jeg har per dags dato en Thunder Power 13.5T Etter å ha kjørt min Speed Passion MMM 13.5T i regnvær litt for mye

                Originally posted by bakoo View Post
                Apropos stock - må det være en ROAR-godkjent 13.5T Spec motor + non-timing ESC, eller står man mer fritt til å velge?

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • ok, så dere bruker ikke Stock Club ESC'n nei eller fastsatt timing på motoren.
                  Da bruker dere vel foam dekk også da?

                  Hva skal man egentlig kjøpe inn for å kunne kjøre med dere da?
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Jeg bruker regulatoren jeg har tilgjengelig Akkurat nå en LRP SXX Competition V2 ESC. Denne har blinky mode. Altså ingen timing osv. Timing på motor er lov. Og gummidekk!
                    Utifra lista du lagde mangler du bare batteri, da shortypacken kanskje blir for liten.

                    Originally posted by NoBrainer View Post
                    ok, så dere bruker ikke Stock Club ESC'n nei eller fastsatt timing på motoren.
                    Da bruker dere vel foam dekk også da?

                    Hva skal man egentlig kjøpe inn for å kunne kjøre med dere da?

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • ok
                      Da manglet jeg "stabilisator puslebit settet" ihvertfall.
                      Så noe ala "Mazda Speed 6 Clear Body Regular 190mm"? eller er det også feil karosseri?
                      Så snakket du om dempere, er det disse -> Aluminium Oil Damper Set For 3racing Sakura Zero?


                      så dere kjører med den spur som følger med?
                      og hva slags pinion skal man kjøre?

                      ser at Crypton nevner 81T / 32T
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • For at jeg skal få meg bil, så blir det godt over 5000,- uten dekk og felg.
                        Har ikke spesielt lyst til å rulle rolig bak dere andre da.
                        Så hvis jeg skal investere i dette, så burde bilen kunne konkurrere såfremt sjåføren er den rette.
                        Vil ikke at bilen skal være begrensningen. Bedre når det er min kjøring som er for dårlig enn at det er bilen som ikke går.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Alt ettersom hvor mye penger du legger i det, du kan kjøpe en Sakura XI f.eks. hvor du får alle upgrades ferdig, ingen hop-ups, men bilen koster jo mer rett ut av esken. Det var forsåvidt denne bilen Helge kjørte i NM og gjorde det godt med

                          Men alle linkene dine er korrekte Du måååå ikke ha demperene, stabstag er ikke nødvendig før du merker at DET må jeg ha.
                          Et veldig godt eksempel på at denne bilen funker bra rett ut av esken er vår kjære eminente Espen F. Aldri kjørt 13.5T før. Dytta bilen ut med meg, Magnus og Tommy. Og konkurrerte helt fint med oss! Han satt beste tid på 16.1! Etter første dagen!
                          Du kan fint kjøre med det originale spur gearet, men det er anbefalt med 70 til 75 spur gear, istedenfor 80 som er originalt for å kjøre ute. Pinion er alt fra 28 - 34. Jeg kjører 75 - 34.

                          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                          Comment


                          • Er ikke helt sikker på om du er helt med på hva jeg spør om.
                            Tross alt så er neste modell 1692,- dyrere og neste modell igjen 2192,- dyrere.
                            Begge disse må også ha en del utstyr, som f.eks. esc/motor, servo, dekk, karosseri. Selv om de ikke trenger optionparts.

                            Altså er utgangspunktet mitt at jeg ikke kan bruke for mye penger, men er villig til å legg i litt.
                            Jeg vil ha en bil som Crypton eller du kunne kjørt med og satt nogenlunde samme tider med som de bilene dere selv har.

                            Jeg trenger ikke all blingen som finnes med en gang. Men jeg "må" ha det som gjør bilen konkurransedyktig. Slik at det er min kjøring som blir utfordringen og ikke bilen.
                            Nå er det jo gjerne motor, esc og servo som gjør det store innhugget i budsjettet.
                            Derfor vil jeg ikke velge feil når det gjelder dette.

                            Så vil jeg gjerne bare ha den drevingen som faktisk fungerer og som kan brukes fra start av.


                            Men forsåvidt, du sier jo "bare" at den er god nok som det jeg har skrevet.
                            Det blir jo ikke nevnt noe om at ESC ikke holder følge og at motor er for treg, så antagligvis trenger jeg bare å vurdere om jeg skal ha bilen eller ikke.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Hva som trengs for å få en bil til å gå fort er erfaring med bilen
                              Cirtix ESC'en fungerer like bra som LRP regulatoren min, det sies faktisk at den fungerer bedre! Blinky mode er blinky mode, altså skal ikke regulator ha noe å si. Selvfølgelig vil det være forskjell på de, men det er så minimalt og vi kjører for morroskyld.
                              Av motor så er det forskjeller her også, men alle motorene er 13.5T. Du kjenner vel til forskjellen på sølvkannene til Tamiya, forskjellene er her på 13.5T, men de er langt ifra like store! SpeedPassion 13.5T MMM er motoren jeg vil anbefale alle å starte med, da den tåler mye hardere giring enn f.eks. min Thunder Power.

                              Du sier du vil ha den drevingen som faktisk fungerer og som kan brukes fra start av. Det er ingen fasit svar på dette. Her kommer lengde på bane osv. inn, men på Sørli har 4.2 i FDR fungert fint, med 75-34 giring og 20T pulleys.

                              Jeg forstår at du ønsker en konkurransedyktig bil, men det finnes ingen fasit svar på det. Jeg klarer nok ikke kjøre like fort med Crypton sin bil som jeg kjører med min egen bil og omvendt. Alle har forskjellige preferanser!

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • Hvis det står på pengene, så ville jeg anbefalt citrix club race den koster bare 620kr å har de funksjonene du trenger.
                                Bruk heller litt ekstra på motor, det er her du merker forskjell.

                                Du kan også greie deg fint med standard bil, helge satt bestetid på rcland med standard sakura og gens motor.
                                Denne tiden står enda.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X