Announcement

Collapse
No announcement yet.

3Racing Sakura Zero S klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Måtte jo prøve
    Handlet både 30* og 40* sensor timing unit Jeg har begge 2, da motoren er ødelagt, så hvis du vil teste så er det bare å skrike ut
    Men jeg skjønner ikke hvor jeg skal finne 0.8 sekunder på Sørli Jeg har nå prøvd alt jeg kan for at det skal gå fortere. Kjører 15.8 - 15.9 runder, men jeg får det ikke til å gå raskere :'(

    Originally posted by Arild View Post
    40*!? Har du handlet sånn sensor-sak med ekstra timing?

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • Da har jeg fått testet bilen såvidt og gikk så det suste
      Kjører på MOUNTED X-PATTERN TIRE D COMPOUND, men er det noen som har tips til bedre gummidekk på asfalt? Kun kjørt uten body, så har jo minimalt med grep foreløpig uansett
      men har en BMW body med HPI plassering av hullene som jeg tenkte å bruke imens..
      Er det noen tips/triks dere har for å være sikker på at jeg får lagd hullene på bodyen riktig?

      Utover det, kan noen forklare konseptet med timing på disse motorene? Hva gjør en endring av timing med motoren?

      Edit: By the way, alle anbefaler meg en Savox servo, men hvilken..?
      Last edited by Knutzor; 23 May 2012, 13:34. Reason: Servokommentar

      Comment


      • Er ganske sikker på at timing bestemmer om motoren skal være "aggresiv" eller "snill"
        Da kan man tilpasse litt bedre i forhold til kjørestil og til rundetider. For å få det siste ut av bilen.
        Man bytter bakplate på motoren for å få til en annen timing. Tror til og med noen motorer kan justere timing direkte på motoren.

        For å få lagd hull riktig, så bruker jeg alltid å lage hull før lakkering. Ellers får jeg det ikke i nærheten av riktig...

        Savox SC-1251MG burde holde

        Når det gjelder dekk.....
        Da trenger du mange dekk....for grepet varierer. fra 26-40 dekk så har du for alle anledninger. Er forresten ikke helt sikker på det men tror det ihvertfall.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Originally posted by Knutzor View Post
          Er det noen tips/triks dere har for å være sikker på at jeg får lagd hullene på bodyen riktig?
          • Bruk en sterk lommelykt/lampe underifra og marker der hvor "skyggen" av karroseripinnen stopper i karroseriet.
          • Eller ha på litt malig på toppen av karrosseripinnene og legg karroseriet på sånn ca, så får du markert hvor hullene skall.

          Beste er så klart å markere før man lakker, men jeg glemmer det alltid selv.
          LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

          Comment


          • Sweep dekk kanskje? Ja kanskje jeg kan teste 30* ..

            Originally posted by Thomaseh View Post
            Måtte jo prøve
            Handlet både 30* og 40* sensor timing unit Jeg har begge 2, da motoren er ødelagt, så hvis du vil teste så er det bare å skrike ut
            Men jeg skjønner ikke hvor jeg skal finne 0.8 sekunder på Sørli Jeg har nå prøvd alt jeg kan for at det skal gå fortere. Kjører 15.8 - 15.9 runder, men jeg får det ikke til å gå raskere :'(
            LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

            Comment


            • Ute kan du bruke 36, inne bruker du 28. Du mååååå ikke ha imellom, men det er hver sin smak
              Timing på motoren justerer turtallet. Lavere timing gir mer drag på bunn og lavere turtall. Høyere timing gir mindre drag på bunn, men høyere turtall. Sånn ca. rundt der

              Originally posted by NoBrainer View Post
              Når det gjelder dekk.....
              Da trenger du mange dekk....for grepet varierer. fra 26-40 dekk så har du for alle anledninger. Er forresten ikke helt sikker på det men tror det ihvertfall.

              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

              Comment


              • Send mail til musti så skaffer de deg sorex 32 og 36 vist du ønsker.. Mail adr: mustit_rc@me.com
                Ute kjører vi sorex 36 og 32 med b-medium eller gule innlegg det er det som sitter best nesten uansett hvor du er
                || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                Comment


                • Det Mustit har nå er Sorex 36SY, nytt innlegg og de funker som fy. Men serpent.no har ferdiglimte Sweep dekk (har ikke testet disse ennå) og prisen er meget hyggelig, kr 195,- pr runde. Mustit tar 269,- for runden.
                  Last edited by hanikol; 25 May 2012, 08:30.
                  Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                  Comment


                  • Hei på dere.

                    Vi har fått inn på lager Sweep Racing’s original ‘R’ series, og 1 runde koster kr. 195,-. ferdig limte.
                    Kjøper du 4 runder koster hver runde kr. 176,-



                    Nye EXP dekker er også nå bestilt fra Sweep, og kommer snart på lager. Her er dekker både til teppe og asfalt.

                    For info se www.serpent.no

                    Vh
                    Pitstop Motorsport
                    Ole Henrik Liabø

                    www.serpent.no


                    Mobil: 90 18 62 87
                    The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
                    www.serpentnorge.no

                    Comment


                    • Originally posted by Fjeld View Post
                      Send mail til musti så skaffer de deg sorex 32 og 36 vist du ønsker.. Mail adr: mustit_rc@me.com
                      Ute kjører vi sorex 36 og 32 med b-medium eller gule innlegg det er det som sitter best nesten uansett hvor du er
                      Gule innleggene er utgått, er erstattet av nye røde som er bla WM dekkene

                      Comment


                      • Siden jeg er supernerd å syntes det er morsomt å se fremgang av og til :P

                        Et Excel ark hvor jeg har plotta inn dato, runder og tid. 19 runder på 05:03 er beste hittil. Målet mitt er jo selvfølgelig 20 runder. Jeg gjør dette for å ikke se såååå mye på hver enkelt rundetid å heller på helheten

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • Så var det meg igjen da..

                          Merker at styringen går i klinsj med en fysisk hindring. Kan ikke skjønne hvorfor disse er nær hverandre.
                          Bilde 1
                          Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

                          Bilde 2
                          Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


                          Den går borti festebracketen til diffen. Virker som om "styretingen som vrir på seg" (Føler meg smart nå!) er en halv millimeter for høy eller noe lignende, men kan ikke skjønne at det skal være en så kraftig høydefeil noe sted når manualen er fulgt til punkt & prikke.... Noen andre opplevd det?

                          Btw: Temp body, http://imgur.com/KJQtc

                          Comment


                          • Du har superkonsistente rundetider og det er vel det viktigste ja.
                            Grafen har en tydelig trend, så det er bare å fortsette i samme retning

                            Originally posted by Thomaseh View Post
                            Siden jeg er supernerd å syntes det er morsomt å se fremgang av og til :P

                            Et Excel ark hvor jeg har plotta inn dato, runder og tid. 19 runder på 05:03 er beste hittil. Målet mitt er jo selvfølgelig 20 runder. Jeg gjør dette for å ikke se såååå mye på hver enkelt rundetid å heller på helheten
                            Last edited by Arild; 25 May 2012, 08:47. Reason: skriveleif
                            LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

                            Comment


                            • Det var merkelig, men mener at det er minimal klaring der på min også.
                              Sjekk at du har skrudd den skikkelig ned i bunnplata, evt kan du file av en halv milimeter i underkant av den braketten som sitter i bunnplata og "shimse" opp tilsvarende på toppen under top-plata.. bare en tanke.

                              Originally posted by Knutzor View Post
                              Så var det meg igjen da..

                              Merker at styringen går i klinsj med en fysisk hindring. Kan ikke skjønne hvorfor disse er nær hverandre.
                              Bilde 1
                              Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

                              Bilde 2
                              Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


                              Den går borti festebracketen til diffen. Virker som om "styretingen som vrir på seg" (Føler meg smart nå!) er en halv millimeter for høy eller noe lignende, men kan ikke skjønne at det skal være en så kraftig høydefeil noe sted når manualen er fulgt til punkt & prikke.... Noen andre opplevd det?

                              Btw: Temp body, http://imgur.com/KJQtc
                              LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

                              Comment


                              • har du fått kulelageret helt inn i styrearmen? ser ut som den er for høy. dette skal ikke skje nei

                                Originally posted by Knutzor View Post
                                Så var det meg igjen da..

                                Merker at styringen går i klinsj med en fysisk hindring. Kan ikke skjønne hvorfor disse er nær hverandre.
                                Bilde 1
                                Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

                                Bilde 2
                                Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


                                Den går borti festebracketen til diffen. Virker som om "styretingen som vrir på seg" (Føler meg smart nå!) er en halv millimeter for høy eller noe lignende, men kan ikke skjønne at det skal være en så kraftig høydefeil noe sted når manualen er fulgt til punkt & prikke.... Noen andre opplevd det?

                                Btw: Temp body, http://imgur.com/KJQtc

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X