Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hmm

    Originally posted by bd View Post
    Ja jeg har med eksotisk verktøy til spy på søndag
    Ot men få bror til å ta med minnebrikka si, så det blir rundemålinger på dere
    sigpic
    http://www.kyosho.no/

    Comment


    • NM Hva slags kval system?

      Ifjor ble det kjørt round by round også i 1/12 i NM. Hadde en lang diskusjon med langemann rundt dette temaet ifjor, da jeg mener at 1/12 ikke skal kjøres etter dette systemet - men at det er beste tid som gjelder.

      Det ble sagt at reglene tilsier at det skal være round by round også i 1/12, men da er det merkelig at det BARE er i Norge det er sånn. I alle andre 1/12 løp i hele verden (såvidt jeg vet) kjøres det beste tid.

      Hva blir det iår? Hvis det er bestemt at det blir round by round ber jeg om at noen som er mer bevandret enn meg i reglene forklare hvorfor det er sånn i Norge - og hvorfor det IKKE er sånn alle andre steder (eks EM i Sverige ble kjørt beste tid bare noen uker etter EM).

      Bare en liten digresjon - det at det var round by round ifjor favoriserte meg veldig i forhold til de andre fordi jeg hadde dekk som funka også når grepet var dårlig - noe som gjorde at jeg lett vant de første 3 kvalene. Når grepet kom, vant jeg ingen kval....men da var det for sent for de andre.

      Noen som vet om det blir trening på fredagen? Hvis det er mulig å få til - er det en stor fordel for alle - også for de som IKKE kan trene på fredag. De første rundene blir mest sannsynlig nødvendig for å få opp grepet. Hvis vi har mest mulig grep til lørdag morgen er dette det mest rettferdige uansett etter min mening.

      Comment


      • Helt enig med erik her. kom som et lite sjokk på meg ifjor, at det ble kjørt round-by-round... Husker vi endret dette i spydeberg da svenskene ikke godtok dette oppsette. Kan gmbk\forbundet bekrefte hva som skal kjøres? Siden det ikke står i informasjonen rundt nm..
        ja alle andre internasjonale løp med efra status kjøres med best tellende,
        Associated - HB - aka - LRP

        Comment


        • Enig at det er rart å følge dette systemet dersom vi er de eneste...

          Men kan noen gi en litt utdypende forklaring på forskjellene mellom round-by-round og beste tid systemet? Er det sånn at ved round-by-round så er det den sammenlagte tiden av samtlige kval som agjører, og ved beste tid så er det kun det ene gode kvalet?
          Team Smallsize

          Comment


          • Ja, hva er egentlig forskjellen?? d har jeg egentlig ikke skjønt??
            Tenker spesielt på siste nordisk utendørs på Geiteryggen der Lara ble skyvd ned til B - finale pga dette........ tror jeg?
            Tor Arne Nicolaisen GMBK

            Lei av å knuse motstandere!

            Comment


            • Uansett så ble dette vedtatt for alle elektroklassene(track/toruing) for et par år siden. Skal dette endres må det sendes inn forslag til endring til neste MSK.

              Dette er jo det siste NM på en stund, da det på siste MSK ble vedtatt NM runder for Elektro track/touring.
              Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

              Comment


              • jaja..

                round-by-round: Nm blir 3 av 5 kval som er tellende. Det vil si at man får poeng etter hvor på listen du er av samtlige pr kval omgang og 3 beste poengene er tellende. Du kan stryke de 2 dårligste poengene.

                Dvs hvis du vinner får du eks 150p, siste får 80p, misser du 4 kval og får bare kjørt et med supertid, så havner du i siste finalen.

                Har du tekniske problemer i 3 og kjører 2 knall bra tider (best av alle) så kan du også havne i siste kval....

                du trenger ikke å bekymre deg til em der er det best tid

                vanlig prosedyre i 12`r: beste tiden din som teller.. Du kan kjøre 1 knall kval og komme som Tq

                rett meg hvis det er feil
                Last edited by Thomas Hofstedt; 20 January 2008, 19:03.
                Associated - HB - aka - LRP

                Comment


                • Originally posted by Thomas Hofstedt View Post
                  jaja..

                  round-by-round: Nm blir 3 av 5 kval som er tellende. Det vil si at man får poeng etter hvor på listen du er av samtlige pr kval omgang og 3 beste poengene er tellende. Du kan stryke de 2 dårligste poengene.

                  Dvs hvis du vinner får du eks 150p, siste får 80p, misser du 4 kval og får bare kjørt et med supertid, så havner du i siste finalen.

                  Har du tekniske problemer i 3 og kjører 2 knall bra tider (best av alle) så kan du også havne i siste kval....

                  du trenger ikke å bekymre deg til em der er det best tid

                  vanlig prosedyre i 12`r: beste tiden din som teller.. Du kan kjøre 1 knall kval og komme som Tq

                  rett meg hvis det er feil
                  Takker Thomas! Dersom vi hadde fulgt den vanlige prosedyren så er det altså ikke noen mening å kjøre mer enn et kval da
                  Team Smallsize

                  Comment


                  • Hele poenget med 5kval og 1 tellende, er at det er lettere å komme seg i a finalen, da man har 5kval= 5 forsøk.

                    Med round-by-round er det letter å komme seg til finalen hvis man kjøre stabil og ikke så fort som alle i a-finalen... dvs, lettere å komme til en a-finale ved å kjøre stabilt, eneste minuset er at faktisk noen som kjører fort ikke kommer i finalen grunnet andre tilfeller.. for eksempel hvis noen skal være uheldig og bryte pga en annen sjafør ødelegger bilen din..............
                    Associated - HB - aka - LRP

                    Comment


                    • Nå kommer jeg og tar dere.......
                      Helge Johannessen
                      1975 modell
                      Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                      Comment


                      • Visste det....

                        Bare kult at flere innser at dette er den morsomste klassen inne. Kom igjen du Helge.

                        Synes imidlertid du er feig hvis du trener........

                        Comment


                        • mimre til gamle dager da du hadde hår på hode og ikke alle andre steder?

                          kult

                          proto av en Xray?
                          Attached Files
                          Associated - HB - aka - LRP

                          Comment


                          • Originally posted by Finken View Post
                            Hei

                            Sjekk her, de har alle typer lagre du trenger til din CRC

                            http://stores.ebay.com/WalawalaStore
                            Noen som vet hva er målene er på "1386 flanged bearing" til CRC? (thrustlager)

                            Gjerne også målene på hjullagerne!
                            Life's too short to go slow! www.ymr.no

                            Besøk mitt showroom

                            Comment


                            • Trene er for puddinger.....

                              Her er det 3,5 turn og bånn spiker som gjelder.

                              Kanskje en prototype fra x-ray?
                              Ligner ihvertfall no jævlig på en CRC......hehe......

                              Appropos hår på hodet- Tegn på innteligens kaller jeg det. Tidlig ute i evulosjonen.
                              Det blir varmere i verden vet du, og kroppen min er forberedt på all forurensingen. Blir kaldere i toppen vet du......
                              Helge Johannessen
                              1975 modell
                              Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                              Comment


                              • Helga,... blir du med til EM oxo ?
                                Tor Arne Nicolaisen GMBK

                                Lei av å knuse motstandere!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X