Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kommer det mer batteri-krangler i denne tråden nå, så sletter jeg *alt* som har med dette å gjøre (burde strengt tatt gjort det uansett, men la g&#229.

    Hold dere til topic fom. NÅ.
    Last edited by xilian; 2 February 2008, 00:22.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • Sorry Tom, bare et lite ot spørsmål.

      Hvilke batterier bør man kjøpe nå for nm? De jeg har er litt slappe, så hadde nok vært greit med et par nye...

      Er jo litt kjipt å kjøpe nye nå, og siden kaste de siden de ikke er lovlige etter at Efra reglene slår inn.

      Vil f. eks EP 4600 gå bra?
      Team Smallsize

      Comment


      • Andreas: Kjøp noen av de som står på EFRAs 2008-liste. Finner listen på www.motorsportforbundet.no/rc under nyhet om batterier. Om du velger noen fra 2007-listen, vil de være lov å bruke kommende utesesongen. 2008-listen og 2007-listen er tillatt fra dd og fra innesesongen 08/09 vil kun siste listen til EFRA være lov.

        Hvilket merke du skal velge blant dem, er noe andre sikkert kan svare bedre på. Mulig helgens NC i Sarpsborg gir en del erfaringer som noen vil publisere etter løpet

        TIA og andre moderatorere.. håper dere ser mellom fingrene på å gi svar til en 1:12-fører på ett konkret spørsmål om batterier siden dette også gjelder 1:12

        Comment


        • Thomas h,.......
          På EM gjelder 2007 lista,.... så ikke tenk på 2008 lista før til høsten.
          Tor Arne Nicolaisen GMBK

          Lei av å knuse motstandere!

          Comment


          • Originally posted by Bent View Post
            Andreas: Kjøp noen av de som står på EFRAs 2008-liste. Finner listen på www.motorsportforbundet.no/rc under nyhet om batterier. Om du velger noen fra 2007-listen, vil de være lov å bruke kommende utesesongen. 2008-listen og 2007-listen er tillatt fra dd og fra innesesongen 08/09 vil kun siste listen til EFRA være lov.
            Så 2007 lista gjelder under utesesongen også? Så flott!

            Men er vel ganske umulig å få tak i batterier fra 2008 lista i dag?
            Team Smallsize

            Comment


            • Originally posted by sabben View Post
              Så 2007 lista gjelder under utesesongen også? Så flott!

              Men er vel ganske umulig å få tak i batterier fra 2008 lista i dag?
              Jeg er da påmeldt for et comeback for 7. gang eller noe... Hvordan blei det egentlig nå? Kan noen stusselige 4 cells IB fra 2006 brukes?
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • hmm ikke dårlig med påmelding så lenge før nm



                08.03.2008 - NM 1:12 Track

                Torbjørn Jørgensen, LSRC
                Eskild Tinholt, Gmb
                Erik Fink, Grenland MBK
                Thomas Hofstedt, Lsrc
                Tor Arne Nicolaisen, Grenland MBK
                Marius Nicolaisen, Grenland MBK
                Kai Rønning, Røyken Rc Klubb
                Kenneth Sandodden, GMBK
                Øistein Mo, Grenland MBK
                Svein Harald Ytternes, OMK
                Joakim Waale Løken, LSRC
                Per-tore Pettersen, GMBK
                Rolf Dahl, Oslo Modellbilklubb
                Erik Arntzen, Lmbk
                Bjørn Dahl, Oslo MBK
                Gunnar Andersen, LMBK
                Andreas Daving, OMK
                Adrian Berntsen, BMRK
                Pål Tennefoss Andersen,
                Helge Johannessen, Lmbk
                Ole Bro, Ombk
                Alf Skaar, LMBK
                Martin Sørlie, Kommer
                Antall påmeldte: 23
                Associated - HB - aka - LRP

                Comment


                • Dette blir jo knall!

                  Hvordan er banen?

                  Blir det ny layout før NM? Kan man trene der fredagen?

                  PS. Thomas, du må ikke la deg lure av at det står 4600 på de nye cellene. Hold deg til 4200 du...
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • Gmbk skal leie en hall, tror dem skal bruke teppet til Borg. Det teppet har MYE grep. Superlim er et must forran. :S

                    Layout skal vel testes på Gmbk sin permanente banen, for så å bygge den i stor skala i hallen. Trening burde det være på fredag. Det kjøres round-by-round og da SUGER det når grepet ikke er på topp. Etter mine øyne blir det da alt for mye forskjell! Latterlig hvis dem ikke kjører opp grepet på Fredagen. Blir en liten protest hvis det blir slik at dem første i 1\12 får dårlig grep og dem beste får "bra" grep. Vanskelig å få god sum da? ......

                    mm tenkte samme tanken. De nyeste 4200 cellene er sikker 4600 med annen plast. så Tor Arne kjørte med advanced cellene i helgen, funket bra det
                    Last edited by Thomas Hofstedt; 4 February 2008, 11:00.
                    Associated - HB - aka - LRP

                    Comment


                    • OK, så det er det samme teppet som vi kjørte på i fjor vel? Og der var det først glattis, så klisterføre! :mrgreen: Om det er mulig med mye trening på fredag da så er teppet godt "innkjørt" før kvalene! Er tidsplan satt opp?

                      Det blir 3/4 tellende kval da? Var det EFRA som innførte round-by-round også for track? Trodde dette mest hadde noe for seg for buggy? (fordi banen forandrer seg)

                      Det med 4200 vs. 4600 var mest for å få en liten edge Satser på at de faktisk har mer kjøretid. Jeg testet noen "Hi-Energy" 4500 celler i fjor, de var helt verdiløse. Null punch!

                      Ellers da - kommer du med bilen i deler i en bærepose i år også? Og lakker karrosseri på banen? Eller er du blitt serrriøs nå? :mrgreen: Må si fjorårets NM-vinner er litt i kontrast med Eirik "Professoren" Andreassen som renset alle lagre etter hver pakke kjørt... er det forresten ingen som greier å få lurt han med? Hadde vært sjovt!!!
                      Last edited by SHY; 4 February 2008, 11:22.
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • kjøres vel 3\5 tellende. Var et forslag som ble vedtatt på MSK 2006, står "utfyllende" i referatet. Fenomenet kommer vel fra El-fuel buggy, der fungerer det. Har motsatt funksjon hos oss i 1\12 der faktisk skum hjul ikke holder når sporet ikke er kjørt inn... blir jo til at dem som er dårligst seedet har enda dårligere tjangs for å gjøre det bra...... morsomt hvis vi hadde gjort det motsatt. Dem beste kjøre først tenk folk hadde reagert!

                        Joakim har bestilt seg noen 4600 pakker, får se hvordan dette fungerer for han. Blir litt vanskelig målestokk da han aldri dumper...

                        Tror jeg har en tendens til å surre bort alt når jeg faktisk forbereder meg..... men skal teste bilen før nm har 1 mål og det er han Arntzen.... Hvis noen skal ha tjangs for nm tittel burde ikke Eirik komme............... Tror alle titlene hans har gjort noe med erfaringen
                        Associated - HB - aka - LRP

                        Comment


                        • OK, så det går best når du ser på deg selv som en "useriøs outsider"? :mrgreen: Har opplevd det litt sånn selv, når man satset 100% ble det bare tull... mens når man bare skulle "være med og kjøre et par løp"... da gikk det glimrende...

                          "Gamlefar" Arntzen må vi for all del ikke la vinne nei! Han har mer enn nok selvtillit fra før! :mrgreen: Husker du når han fikk litt å drikke den kvelden i Sverige? :mrgreen:

                          Eirik ja, den mannen leker ikke butikk... husker fortsatt jeg så han og Andreas Myrberg i heftig duell under Nordisk 1:12 på Furuset 1996 - det var heeelt rått! Fighting om mm i 3x8 minutter uten en eneste feil! (Eirik vant)

                          Har du kjørt Nordisk de siste årene? (har det vært hvert år?)
                          Life's too short to go slow! www.ymr.no

                          Besøk mitt showroom

                          Comment


                          • hehe arti med slike turer ut med litt drikke... 4 sjafører med litt for mye selvtillit vil jeg si hehe..

                            Nordisk er et merkelig fenomen, svenskene kjører kun når det er i finland eller sverige :S nivået er jo greit, ahonnemi brothers, myrberg, andersson, hagberg samt fler.. Vil da si at det er god trening
                            Associated - HB - aka - LRP

                            Comment


                            • Trening før NM

                              Det står vel ikke noe om at det er trening på fredag før NM kan ikke si jeg har
                              les det i inbydelsen .
                              Det er i så fall merkelig om det skulle bli det.

                              Comment


                              • @Thomas: hvor er det i år? Nordisk burde vel ha gått i Eskil hvert eneste år! Det hadde vært noe!?

                                @ Bjørn: da blir det vel bambi på isen på fritreninga på lørdag igjen da... :mrgreen:

                                Hvor lang tid tar det å kjøre fra Tønsberg til Skien forresten?
                                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                                Besøk mitt showroom

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X