Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har en R5 stående og lekte med tanken på å kjøre 1:12 i vinter....
    Lurer bare på et par ting...
    Hva slags motor, regulator, batteri og dekk er det som brukes?

    Er det det evige problem med varmgang og kjøretid ennå, selv med lipo?

    På forhånd takk for seriøse og "ærlige" svar....
    Last edited by Roger L; 3 September 2011, 23:53.
    Roger Larsen 67.... Valdres
    Meritter: Svømmeknappen i 1977

    Comment


    • Hva finnes av ECS`er som er til 1 cell lipo, leverer nok strøm til servo uten ekstern "booster", og ikke koster veeeeldig mye? Finnes det noe brukt å få tak i ?
      Ole Christian Solli
      www.gmbk.no

      Comment


      • Originally posted by Ole C View Post
        Hva finnes av ECS`er som er til 1 cell lipo, leverer nok strøm til servo uten ekstern "booster", og ikke koster veeeeldig mye? Finnes det noe brukt å få tak i ?
        Lrp sxx v2(evt Nosram versjonen) funker uten booster.
        AE RC8 - RC10B4.1 - 12R5.1 inline

        Comment


        • Den koster litt, så da er spørsmålet om det er noen sånne brukte å få tak i?
          Ole Christian Solli
          www.gmbk.no

          Comment


          • toyota tom's

            Vet ikke om dette er riktig sted å poste men prøver. Er den noen som vet når tamiya slipper den nye toyota tom's ut på markedet?

            Comment


            • Originally posted by Roger L View Post
              Har en R5 stående og lekte med tanken på å kjøre 1:12 i vinter....
              Lurer bare på et par ting...
              Hva slags motor, regulator, batteri og dekk er det som brukes?

              Er det det evige problem med varmgang og kjøretid ennå, selv med lipo?

              På forhånd takk for seriøse og "ærlige" svar....
              Hallo Roger !

              Reg. for 1 celle: Nosram Pearl Evolution (V2) funker toppers. Ellers har jo SP en også en topp reg., noe rimeligere enn Nosram.
              Motor: Kjører selv Nosram X12 4,5T, kjørte tidligere SP 5,5 - funker topp begge deler.
              Batt: Thunderpower topper vel, men dyre. Har kjørt IP lenge nå, de duger ok.

              Varme ... +/-45 gr. på motor og reg. Iår kun kjørt på RC-land som er en liten bane iforhold der hall-løpene går.

              Gleder meg til å måle krefter med deg igjen Roger, denne gang i 12'r
              Trygve Bull Freng/58
              www.lmbk.no
              XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

              Comment


              • Glemte dekk Roger:
                Innertier er CRC magenta foran og bak. Funker garantert på CRC-teppe, teppet deres og Spydebergs.
                Jaco, pink (bak) dobbelpink (foran) meget bra.
                Har prøvd Sheperd's gule (bak) og grå(foran), men skuffet litt, ikke like fast bak etter 5-6 minutters kjøring.
                Sikkert flere merker som også funker, men med kombinasjonen pink/dobbelpink kommer du langt (tilsvarer i hårdhet 30 sh/35sh, men gummibandingen kan variere fra merke til merke, så litt forskjellig kan dekkene oppleves og slites).

                Dette er slik jeg har erfart.
                Trygve Bull Freng/58
                www.lmbk.no
                XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                Comment


                • Hva kjøres av løp i vinter i 1:12?
                  Jeg har den nye X12'en på veg fra Antrade, og har fått tak i en Novak Kinetic regulator som jeg håper skal gjøre en ok jobb. Så har jeg en Novak Ballistic 5,5 liggende, og litt ymse hjul fra her og der.
                  Bare bilen kommer nå, så er det å bygge og komme seg opp på Skotfoss å trene litt
                  Hadde vært moro å bli med på et par løp i vinter da
                  Ole Christian Solli
                  www.gmbk.no

                  Comment


                  • Terminlisten for resten av sesongen er ikke klar ennå, men første løpet kjøres på Fagernes 3. Desember.
                    (klubbløp lørdag & norgescup søndag)
                    Påmelding gjør du på www.myrcm.ch
                    Roger Larsen 67.... Valdres
                    Meritter: Svømmeknappen i 1977

                    Comment


                    • Noen som har en mottakerpakke til 1/12 liggende? Trenger en til Novaken viser det seg... Holder det med 120 mAh?
                      Ole Christian Solli
                      www.gmbk.no

                      Comment


                      • Jeg har en ny Muchmore 200 mah lipo 7.4v som jeg ikke trenger.

                        Bjørn

                        Comment


                        • Hvorfor i allverden vil du ikke bruke en booster i steden?

                          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                          www.minicar-racing.no

                          Comment


                          • Jeg bestilte først en booster, men fikk beskjed om at den ikke ville fungere på Novak regulatoren jeg har. Tenkte å bytte til Team Orion R10 regulatoren når den kommer for 1-2s. Den har innebygget booster-krets, så da kan jeg leve med en mottakerpakke så lenge.

                            Hvor er det folk kjøper 1/12 hjul?

                            Edit: har fått tak i en lipo pakke lokalt. Men takk for tilbudet Bjørn.
                            Ole Christian Solli
                            www.gmbk.no

                            Comment


                            • Var på Skotfoss og testet bilen i går. Super stabil og lettkjørt!

                              Har så langt ingentig å utsette på utstyret, alt fungerte helt utmerket (Bil: Xray X12, ESC: Novak Kinetic 1S, servo: Savox 1258, motor: Novak Ballistic 5,5T).

                              Det eneste problemet jeg hadde i går var bakdekk som revnet hvis jeg skled over en kopp e.l. Tror jeg må dreie litt mer skråkant på bakhjulene, og evt lime kanten?
                              Jeg har dreiet hjulene til 45mm bak og 43mm front.

                              Det skal også sies at jeg kjørte veldig myke dekk (Parma white/Serpent Yellow). Så det burde bli bedre med litt hardere dekk skulle jeg tro.
                              Kjørte med GRP Pink, Parma Magenta og Parma Black front, uten å merke stort forskjell på dem.

                              Personlig bestetid på Skotfoss med 12'er er nå 8,409

                              Testet også kjøretid med de to batteriene jeg har.
                              ca 10.30 med LRP 5600 mAh
                              ca 9.30 med IP 5400 mAh

                              Det er vel omtrent der det burde være tror jeg. Så er det litt å gå på i forhold til å skulle kjøre på større baner, og evt da med litt mer motor.

                              Moro var det i hvert fall!
                              Ole Christian Solli
                              www.gmbk.no

                              Comment


                              • Deler til team associated R5.1

                                Har kjøpt meg en team associated 12R5.1, noen som har tipps til hvor man bør kjøpe deler til denne og dekk

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X