og så er det old school å kjøre med antenne, så man er sikker på at bilen blir liggende opp ned og påsetter må hive seg utpå....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
1:12 Track-tråden
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no
-
Stille før NM i år... Vi var 27 i fjor, så vi må vel klare å bli litt flere enn 14 som er påmeldt nå?Ser det står i innbydelsen at det må være minimum 15, men jeg regner med dette er feil for det er vel ikke satt opp kongepokal i klassene?
Team RC Companiet - Minicupen.no
VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank
Comment
-
Originally posted by >Jonas< View PostStille før NM i år... Vi var 27 i fjor, så vi må vel klare å bli litt flere enn 14 som er påmeldt nå?Ser det står i innbydelsen at det må være minimum 15, men jeg regner med dette er feil for det er vel ikke satt opp kongepokal i klassene?
, er visst vanskelig med disse reglene
Comment
-
Ja, det er minimum 10 førere, skriveleif i invitasjonen
Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz
Comment
-
Hehe, ikke rare kontrollen der nei. Påmeldingsavgifta er jo også høyere enn det som står i regelverket, uten at de 50 kronene egentlig spiller noen stor rolle..Team RC Companiet - Minicupen.no
VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank
Comment
-
Folk får melde seg på! Mangler maaaangeYokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
www.minicar-racing.no
Comment
-
Lurer litt på Stock klassen i 12er som ble kjørt i EM. Var det "blinky" mode med 10.5 ?. Hvilken dreving blir brukt. Noe for oss i Norge ?Ole Morten Finnset 1969 -> Ko Propo Helios EX-10, Team Losi xxx4 G+, TRL 22 mid, TRL 22 rear, Corally sp12sl, Xray T3-2012, Tamiya M-05 Pro
Comment
-
Det siste vi trenger er ennå en klasse som krever deltagere fra et allerede snevert miljö. Vi har nå M-chassis, F1, world GT, 1:10 modified, 1:10 stock og 1:12 modified.
Det jeg föler mangler er bedre profilering og mere"hype" om hobbyen generelt. Vi er altfor lite flinke til å selge oss og promotere det vi driver med... Se på England, se på ETS og DHI de er positivt aggressive för, under og etter löp, noe som skaper positive assosiasjoner og en vilje til å finne ut av hva dette er....
Sorry, der sporet jeg av..No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
Comment
-
Liker ikke alle klassene jeg heller. Men vi heller ha stock i 12er enn andre klasser som F1, world GT og M-chassi. Da er det jo bare motor som bestemmer om du skal kjøre stock eller mod. Kan kjøre 2 klasser med samme bil. Starte i stock, kjøre mod når tiden er inne. Ser man utenfor landegrensen er stock racing mye større enn mod racing. Var egenlig bare uten ett en liten oppskrift for stock i 12er, da det så ut som det gikk fort nok i EM.Ole Morten Finnset 1969 -> Ko Propo Helios EX-10, Team Losi xxx4 G+, TRL 22 mid, TRL 22 rear, Corally sp12sl, Xray T3-2012, Tamiya M-05 Pro
Comment
-
Kanskje det er en tnke å skjele litt til hva de driver med i Europa og justere miljöet mot dette. I ETS er det 1:10 touring og F1, dette er en serie som får mye oppmerksomhet på media som red.rc etc. Det selges biler og deler over disk i Norge og klassene som kjöres er hastighetsmessig greit graderte og bilene tåler noe förerfeil pluss at det kjöres på gummihjul som ikke krever dreiing etc.
1:12 er pr i dag litt for smal klasse og for de som kan å ratte slik det er nå. Klassen er for marginal og bilene tåler lite förerfeil för det blir forholdsvis mye konsekvenser og skruing., på toppen kommer det å dreie dekk, hå forskjellige shore for forskjellige baner og underlag. Skal vi vokse som hobby må vi selge oss og skape et marked ved å bli mer synlige. Dette gjelder uansett klasse og gren, vi er for innadvendte og satser på at "folk veit om" baner, åpningstider og löp.
Personlig mener jeg at vi må begynne med å selge inn r/c bil som en artig, sosial og ufarlig sport, og når vi er mange nok begynne å se på hvilke klasser som det satses på.No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
Comment
-
Jeg syne vi burde få inn en klasse i 1:12 som gjør det lettere for nye å komme i gang. 10.5/13.5 blinky vil gjøre det lettere for nye og komme i gang, samt få en følse av hvordan bilene fungerer. Ser på innebanen i Trondheim så er det maks 2-3 førere som klarer å holde i 8 minutter uten å gjøre feil med 4.5t. Hadde vi blitt enige om å kjøre med 10.5t i trondheim, hadde vi fått maaange fler til å kjøre 12'er fordi bilene er mer hånterbare og da blir det til syvende og sist mer morsomt. Det er nok du enig i.
Det at man trenger mange forskjellige typer shore er bare tull. Hadde de som spør turt å høre på de som har kjørt dette lenge så hadde det ikke vært noe problem. Jeg kjørte hele NM på samme type shore foran, prøvde to forskjellige bak, men kunne fint kjørt på samme type bak også.Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
www.minicar-racing.no
Comment
-
I grunn enig, men da bör noe annet vike til fordel for 12 stock. enten M eller world GT. Jeg er ikke negativ til 12 stock, kun til at nye klasser introduseres i tillegg til de som allerede finnes uten at det er en langsiktig og helhetlig plan bak.No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
Comment
-
M-chassis syns jeg man bør beholde. Det er for mange det første møtet med RC-racing, og det er biler som er enkle å kjøre uten å forske mye på setup, billig i innkjøp og de bilene som tåler mest, så man ikke risikerer å gå fort lei fordi bilen ryker hele tida. Krever lite vedlikehold og kan kjøres på relativt små og trange baner. Å starte rett i 12er vil nok være ganske skremmende og frustrerende for mange ferskinger, og bruker man for lang tid på å mestre bilen/klassen kan man fort gå lei og gi seg med hele hobbyen.
Fremfor å opprette en ny klasse, kunne jeg ønske at vi var mange nok til å fylle (minst) to finaler først. Desto færre vi er, desto større nivåforskjeller er det, og det er lite fristende for nye å hive seg med når de må kjøre med noen som er veldig mye bedre enn seg. Så innendørs syns jeg det holder med Touring Modified/Stock, 1:12 Modified og M-chassis. Utendørs er det bare TM av elektro som er en NC-klasse, så her kunne man vel evnt sett på en annen klasse, men man sliter vel med deltakerantallet der også? Hadde klubbene vært flinkere til å drive med rekruttering og få kastet lys over sporten kunne det vel vært langt mer aktuelt å tenke på flere klasser. Enkelte steder i landet er det jo et veldig stort potensiale for nye medlemmer. Hadde man klart å rekruttere ei kvart promille bare av millionen som bor i Oslo-området kunne man jo vært langt på vei til flere klasser.Team RC Companiet - Minicupen.no
Comment
-
M-chassis er en fin rekrutteringsklass og bør bestå som en enkel inngangsport i hobbyen, støtter den tanken. 1:10 touring stock og mod bør "justeres" slik Thomaseh foreslo ved at Stock er for nybegynnere og garva sjåfører får heller ofre bærearmene i Mod fremfor å sanke blikk i Stock. At 1:12 får en tilsvarende stock klasse med f.eks 13.5t og nontimet ( som på DHI ) endbell og blinky ESC er genialt for å rekruttere inn i klassen. Nå går tolverne skremmende fort og er tett på håpløs selv for de som kan det.
Men jeg gir meg ikke på det at vi må bli flinkere til å rapportere fra løp, skape blest om hobbyen og trekke folk. hvor er reportasje og info fra NM? ( kaster litt stein glasshus her - da jeg ennå ikke er klar etter DHI som lovet ) Satser vi utelukkende på at folk finner oss på ren tilfeldighet blir det lite vekst.
Cred til Mustit som satser - men de er også avhengige av vekst ...No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Comment