Announcement

Collapse
No announcement yet.

rc belysning??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rc belysning??

    er det noen som har forslag til "lykter" på en monster truck??
    Kristoffer g. 90 mod.
    (stolt) eier av mega force og mad force.

  • #2
    kjøp enkle dioder på Clas Ohlson eller dra på Thorsov bilrekvisita. der kjøpte jeg blå runde dioder. Funker fint med 9 v batteri. Stilig effekt! Desverre har jeg ikke bilder for jeg solgte savagen min. Bare møl med den.

    Mvh Nikolai
    YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

    Comment


    • #3
      HVis du vil ha noe du kan bruke, så ta to magliter, de mellomstore typene, da får du så mye lys at du kan kjøre om natta med de.

      Comment


      • #4
        Jeg kjøpte noen "ultrablå" lysdioder på Clas Ohlson. De lyser opp ett helt rom i møktet. Jeg hadde tre i serie på 9v.
        Det rare var at den ene sprengte. Poff sa det og så kom det masse røyk. Men det var fortsatt kontakt over den.

        Comment


        • #5
          Jeg kjøpte noen "ultrablå" lysdioder på Clas Ohlson. De lyser opp ett helt rom i møktet. Jeg hadde tre i serie på 9v.
          Det rare var at den ene sprengte. Poff sa det og så kom det masse røyk. Men det var fortsatt kontakt over den
          Tålte ikke 9volts batteri da....
          MorteN Stokke

          Comment


          • #6
            var det ikke disse diodene som bruker 2.2 volt?
            3 dioder som bruker 2.2 volt.
            3x2.2=6.6 volt
            han burde satt på en diode til for å ikke sprenge en av den
            4x2.2=8.8 volt! :wink:
            Henrik O
            MR02
            OVERLAND

            Comment


            • #7
              Originally posted by mortenSH
              Jeg kjøpte noen "ultrablå" lysdioder på Clas Ohlson. De lyser opp ett helt rom i møktet. Jeg hadde tre i serie på 9v.
              Det rare var at den ene sprengte. Poff sa det og så kom det masse røyk. Men det var fortsatt kontakt over den
              Tålte ikke 9volts batteri da....
              Hei.
              Ca hva koster slike dioder?
              Finnes de i rødt også - tenkte på baklys

              Drar dioder mye strøm? Har lyst til å koble rett på 1200 mAh batteripakken parallelt med motoren.
              bjørn tore Mikrohelikopter: Walkera 5G6 2.4GHZ Metal Upgrade Edition
              1:18 bil: Team Associated RC18MT. 1:27 bil: Kyosho Mini-Z MR-02 Murcielago med Atomic RC 30

              Comment


              • #8
                Originally posted by Garm
                Hei.
                Ca hva koster slike dioder?
                Finnes de i rødt også - tenkte på baklys

                Drar dioder mye strøm? Har lyst til å koble rett på 1200 mAh batteripakken parallelt med motoren.
                Lysdioder brukar mykje mindre straum enn lyspærer.
                Dei fleste går på 2,1 volt slik at du må seriekople dei eller bruke motstandar for å bruke høgare spenningar (f.eks. 7,2v).
                Ein får vel berre kvite/blå med sterkt lys, men det fins grøne, gule og raude med svakare lys.

                Knut Arne Nygård
                http://www.rc-sunnmore.info

                Comment


                • #9
                  baklys pleier å være svakere enn forlys..de skal jo ikke lyse opp..bare for å bli sett de...
                  mvh Øystein teiglsnd

                  Comment


                  • #10
                    min bil med lys

                    Jeg lagde lys på bilen med dioder, funker helt kanon!!
                    Og går ikke i stykker med et par hundre smell...
                    EA Jacobsen
                    - HPI Sprint 2, Kyosho TR15 Monster Touring, Traxxas Stampede, Kyosho Mini-Z AWD, Traxxas 1/16 e-revo VXL, Blade 450 3D, Blade 120 SR, Blade Msr

                    Comment


                    • #11
                      Den bilen var rå

                      Skjønner at dette er noe jeg må prøve.
                      bjørn tore Mikrohelikopter: Walkera 5G6 2.4GHZ Metal Upgrade Edition
                      1:18 bil: Team Associated RC18MT. 1:27 bil: Kyosho Mini-Z MR-02 Murcielago med Atomic RC 30

                      Comment


                      • #12
                        Tror det koster 17 kr for fem dioder på clas ohlson. Ikke så dyrt egentlig. Og de trekker nesten ikke noe strøm.

                        Tålte ikke 9volts batteri da....
                        Disse LED'ene tåler 3,3V i følge etiketten og katalogen. Det varierer fra 1,8v til 5v.
                        3,3*3=9,9 så det skulle ikke være for mye med 9v.
                        Slik jeg har det på flyet så har jeg tre på hver vingetipp og fire på undersiden. Jeg kobler diodene i vingetippene tre og tre i serie så det blir tre i serie og to paraleller. Og to paraleller til med to og to lys fra undersiden i serie.
                        *forvirret*

                        Comment


                        • #13
                          Du må kjøpe strobe dioder vøtt får tak i de på elfa eller hvor det var. innebygget litten krets som gjør at den blinker. Perfekt på fly. eller så kan du bruke en av kanalene på senderen til å lage blinklys på bilen det hadde vært kult.. utrolig unyttig, men kult. er stilig om du herper noe på bilen da, setter på alle blinklysa, nødblink. men da må du nesten lage varseltrekant og.. :P
                          '78 . Ronny Søberg | Uten REVO for første gang på to år... | HPI Sprint2 Stage D | RC18T | PiccoZ | Twister Bell 47 .

                          Comment


                          • #14
                            Pris for mine lys, som dere ser over = 25kr.
                            Kabler og resten fant jeg. Så var det bare å lodde sammen.

                            Jeg bruker 3stk 1,5volts batteri med noen motstander og fire dioder koblet i serie. Fant heldigvis en slik mostandsgreie med bryter, men det er ikke vanskelig å lodde dette selv. Min kan ogsp settes på blinking De lyser forbausende godt i mørket. Er jo ellers umulig å kjøre fort om vinteren. Ser jo ikke hva som er bak og frem.....

                            Tips fra smallsize i Oslo for å gjøre bilen vannsikker. Dypp servoer og mottaker i "PlastiDip" som fåes kjøpt på Clas Ohlson. Da kan du godt kjøre i elven.... det er helt tett
                            EA Jacobsen
                            - HPI Sprint 2, Kyosho TR15 Monster Touring, Traxxas Stampede, Kyosho Mini-Z AWD, Traxxas 1/16 e-revo VXL, Blade 450 3D, Blade 120 SR, Blade Msr

                            Comment


                            • #15
                              jeg kanskje kjøpe en savage 25 har noen en ide om hvordan man kobler til de baterine til diodene??vær så snill å svar!håper må flest mulig svar!!!!
                              Thor-Arne Øygarden 91mod
                              Tamiya Drifter! TT-01 med div oppgraderinger

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X