Announcement

Collapse
No announcement yet.

rc belysning??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Fabiz

    venter på disse selv etter fabiz sine anbefalinger :P
    Ole Larsen MY84
    |Pajero MTW|Blizzard EP|TT-01R/D|
    www.banzaicarclub.net

    Comment


    • #92
      Traxxas T-Maxx m/lys

      Bruker Varad sin "pakke"... Funker som bare det!!!
      Stian Jensen (76mod)
      Bil park: HoBao Hyper SCRT10 Sender: Spectrum DX3S.

      Comment


      • #93
        Karosseri med lys

        Slenger meg med her jeg også. Åtte dager tok det fra de var bestilt til de lå i postkassa her Mitt aller første utenlands-nettkjøp... Legger ved bilder av karosseriet.



        Savage X 4.6 - FG Monster Beetle - Pro Boat Stiletto 29 - Spektrum DX3S

        Comment


        • #94
          Mange som har Varad nå da?
          Veldig bra kvalitet, og batteriet varer jo i 40 år.. :P

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • #95
            Kjøpte 10mm ultra white lysdioder hos Clas Ohlson.




            Slik ble det:

            Comment


            • #96
              Originally posted by zohappy
              Pris for mine lys, som dere ser over = 25kr.
              Kabler og resten fant jeg. Så var det bare å lodde sammen.

              Jeg bruker 3stk 1,5volts batteri med noen motstander og fire dioder koblet i serie. Fant heldigvis en slik mostandsgreie med bryter, men det er ikke vanskelig å lodde dette selv. Min kan ogsp settes på blinking De lyser forbausende godt i mørket. Er jo ellers umulig å kjøre fort om vinteren. Ser jo ikke hva som er bak og frem.....

              Tips fra smallsize i Oslo for å gjøre bilen vannsikker. Dypp servoer og mottaker i "PlastiDip" som fåes kjøpt på Clas Ohlson. Da kan du godt kjøre i elven.... det er helt tett

              hva mer en plastidip heter det stoffet har søkt på det på c.o menfinner nada
              Jason Aksnes 1974mod.
              TRAXXAS REVO OS18TM og 2,5R
              INFERNO MP 7,5 med optionsparts,1 stk
              elfly lever enda

              Comment


              • #97
                Hadde vært utrolig kult å koble lyset til mottakeren ell no, sånn at bak lyset lyste når du bremset!
                Team Smallsize

                Comment


                • #98
                  Originally posted by sabben
                  Hadde vært utrolig kult å koble lyset til mottakeren ell no, sånn at bak lyset lyste når du bremset!
                  På biler med sevostyrte bremser kan man lage en slags kontakt som gjør at lysene lyser da en setter servoen i bremsefunktion. :wink:
                  Dette skal jeg prøve på etterhvert.

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by sabben
                    Hadde vært utrolig kult å koble lyset til mottakeren ell no, sånn at bak lyset lyste når du bremset!
                    Hei!

                    Jeg har dette på min bil.
                    Lyssettet lodder du på + og - ledningen, så når du ikke gir gass er bremselysene på...

                    Fabiz
                    Smallsize Hobbyland A/S
                    Team Losi : Spektrum

                    Comment


                    • Originally posted by Fabiz
                      Originally posted by sabben
                      Hadde vært utrolig kult å koble lyset til mottakeren ell no, sånn at bak lyset lyste når du bremset!
                      Hei!

                      Jeg har dette på min bil.
                      Lyssettet lodder du på + og - ledningen, så når du ikke gir gass er bremselysene på...

                      Fabiz
                      + og - ledningen på batteriet? Da vil jo lysene lyse konstant
                      Men hvis mener på esc, hvor på den da lissom?
                      Mener du servoledningen, må jeg si at jeg er skeptisk til å begynne å lodde på extra som drar strøm der.

                      Mottakeren får vel problemer med å få tilstrekkelig med strøm da du ikke gir gass da du lodder lysene via strømforsyninga dens?

                      Comment


                      • Originally posted by Marder Beetle
                        Originally posted by Fabiz
                        Originally posted by sabben
                        Hadde vært utrolig kult å koble lyset til mottakeren ell no, sånn at bak lyset lyste når du bremset!
                        Hei!

                        Jeg har dette på min bil.
                        Lyssettet lodder du på + og - ledningen, så når du ikke gir gass er bremselysene på...

                        Fabiz
                        + og - ledningen på batteriet? Da vil jo lysene lyse konstant
                        Men hvis mener på esc, hvor på den da lissom?
                        Mener du servoledningen, må jeg si at jeg er skeptisk til å begynne å lodde på extra som drar strøm der.

                        Mottakeren får vel problemer med å få tilstrekkelig med strøm da du ikke gir gass da du lodder lysene via strømforsyninga dens?
                        Hei!

                        Jeg lodder på motoren..
                        Kjører El. Bil jeg vettu...
                        Funker som F*** og drar nesten ikke strøm...

                        Fabiz
                        Smallsize Hobbyland A/S
                        Team Losi : Spektrum

                        Comment


                        • Ja da forsto jeg mer hva du mente.
                          Altså...Når du ikke kjører, tar bremselysene mye strøm. Og når du da kjører, tar motoren nesten all strømmen så bremselysene ikke lyser fullt så sterkt?
                          Smart! :wink:

                          Comment


                          • Originally posted by Marder Beetle
                            Ja da forsto jeg mer hva du mente.
                            Altså...Når du ikke kjører, tar bremselysene mye strøm. Og når du da kjører, tar motoren nesten all strømmen så bremselysene ikke lyser fullt så sterkt?
                            Smart! :wink:
                            Ja, jeg vet det... Blir som om motoren er på hele tiden.. Så når motoren ikke bruker strøm, så tar diodene strømmen.

                            Fabiz
                            Smallsize Hobbyland A/S
                            Team Losi : Spektrum

                            Comment


                            • Hei!

                              Da har jeg vært ute og prøvd mitt nye lyssystem på Lunchboxen. Funka fin-fint! Laga lysa litt tidligere idag-GØRRENKELT!! Det jeg brukte var 5mm ultrahvite led fra clas. 9v batt og en 100ohm motstand. Ledninger og krympestrømpe hadde jeg fra før. Kan godt forklare åssen jeg kobla det for de som vil vite det.

                              Jeg begynte med å klippe av litt av beina på led pærene for de er litt lange. Pass på og husk hva som er pluss og minus. Langt ben er pluss og kort minus. Så tok jeg og klippet til 4 stk 0.14mm2 ledninger (tynn ca 1mm utvendig) og loddet på en ledning på hvert av bena på led pærene. Jeg brukte rød for pluss og svart for minus for det er greiest å huske. Når ledningene var loddet på pærene, så tvinnet jeg sammen de to pluss ledningene og de to minus ledningene sammen. Så tok jeg den 9v batteri kontakten jeg skulle bruke m ledninger og loddet på den 100ohm motstanden på pluss ledningen. Og til slutt loddet jeg sammen motstanden til pluss ledningene som går til pærene. Da er det bare å lodde minus kablen på kontakten til minus ledningen som går til pærene så er du ferdig. Husk for hvert steg du gjør så smelt på litt krymestrømpe. Jeg bruker ikke en av på bryter for jeg har festet 9v batteriet til chassiet m borrelås. Hvis du vil så kan du lodde inn en bryter og det er ett fett hvor du kobler den inn...

                              Jeg brukte denne kalkulatoren for den er grei å bruke

                              Der er det bare og sette inn batt spenningen (9v i mitt tilfelle) og batterispenningen som pærene er beregnet for-3,5v for clas sine og strømforbruk-disse bruker 30mA og evt antall.

                              Lysstyrke på led pærer skrives i mcd og jo hvor mer den viser hvor sterkere er den. Clas sine 5mm ultrahvite har 7000mcd men kunne gjerne vært litt mer. Fra hong kong kan du skaffe hvite 5mm opp til 40000 og de lysewr noe sinnsykt!!!!!!! Her hjemme har jeg "bare" funnet noen med 18000mcd men de er DYRE-75kr stk!

                              Ang baklys m bremselys-tower selger slike

                              Denne fungere slik at med vanlg baklys så får den kun strøm fra batteriet og når du bremser eller rygger så får motoren strøm den andre veien og dermed lyser bremselyset. Den har innebygget en en-veisdiode slik at pæra ikke får strøm når du kjører framover. Lysdiode er oxo en en veisdiode men den ville ha blåst om ikke den andre en-veisdiden var der for da hadde det blitt for mye strømstyrke. Det er oxo lodda inn motstand mellom motor og pære og batteri og pære sånn at den får riktig strøm.
                              Har tenkt å lage et sånt bremselys sett selv senere i sommer....

                              Kan oxo nevne at reflektoren fra de nest minste maglite'ene passer perfekt i HPI sitt bronco karosseri. :wink: Reflektorene kan bestilles seperat hos forhandler som selger maglite. Hulla i disse er for små men den kan du bare borre opp eller bruke karosserihull verktøyet til å gjøre den til 5mm og da passer 5mm led perfekt.

                              En liten tut uten bilder....... Bilder neste gang jeg skal bygge litt lys.
                              Masse Tamiya...... DX3.0
                              http://www.norcc.com/

                              Comment


                              • har fikksa bremse lys som slår seg på når jeg bremser, neon lys og front lys på min savage x kan sikkert ta et bilde og vise. jeg kjøpte 1 pakke røde dioder, 1 pakke ultra blå dioder, 1 pakke ultra hvite dioder, 1 fjer belastet microbryter og en vanlig bryter jeg kjøpte alt på clas ohlson.
                                og jeg bruker bare 3 volt på det og jeg brukte 3mm dioder :wink:

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X