Announcement

Collapse
No announcement yet.

rc belysning??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Lodde ledningene direkte på batteripolene kan være en ide ihvertfall, enkel også..
    MorteN Stokke

    Comment


    • #17
      hvor kan man kjøpe de polene som du snakker om finner de ikke clasohlson?!
      Thor-Arne Øygarden 91mod
      Tamiya Drifter! TT-01 med div oppgraderinger

      Comment


      • #18
        Originally posted by zohappy
        Pris for mine lys, som dere ser over = 25kr.
        Kabler og resten fant jeg. Så var det bare å lodde sammen.

        Jeg bruker 3stk 1,5volts batteri med noen motstander og fire dioder koblet i serie. Fant heldigvis en slik mostandsgreie med bryter, men det er ikke vanskelig å lodde dette selv. Min kan ogsp settes på blinking De lyser forbausende godt i mørket. Er jo ellers umulig å kjøre fort om vinteren. Ser jo ikke hva som er bak og frem.....
        Blir Claes Olsson i dag
        Jeg har RC 18MT. 7,2 Volt.
        Kan jeg kjøpe 2 Blå, sterke og 2 røde dioder og lodde disse i serie og sette rett på batteriet, eller blir spenningsforskjellen for stor?
        Hva heter i tilfelle motstanden som skal kobles inn?

        Så dagens spørsmål som avslører elektronikk-kunskapene
        Skal i tilfelle "+ på batteri" til "+ diode 1", så "- diode 1" til "+ diode 2"
        osv?
        bjørn tore Mikrohelikopter: Walkera 5G6 2.4GHZ Metal Upgrade Edition
        1:18 bil: Team Associated RC18MT. 1:27 bil: Kyosho Mini-Z MR-02 Murcielago med Atomic RC 30

        Comment


        • #19
          Originally posted by truls160
          hvor kan man kjøpe de polene som du snakker om finner de ikke clasohlson?!
          Polene kjøper man ikke løst, det er rett og slett endene på batteriet. + og - :wink:

          + på batteri" til "+ diode 1", så "- diode 1" til "+ diode 2
          Tenk + - + - + - + - + - + - osv. Pluss skal på minus.

          Comment


          • #20
            Og om noen føler seg usikker så kan man jo bare kjøpe kjøpe et ferdig sett med fremlykter, baklykter og bremselys eller lyskastere til veltebøyla.




            Men ellers bra jobba gutter, hjemmesnekra er best
            Trond Nilsen
            Norsk Småsportslag RC 63

            Comment


            • #21
              Originally posted by Zizanie
              Og om noen føler seg usikker så kan man jo bare kjøpe kjøpe et ferdig sett med fremlykter, baklykter og bremselys eller lyskastere til veltebøyla.
              Makan til dårlig forslag :wink:
              Ingen utfordring i dette, og ettersom jeg har bil for å krasje ville ikke de til veltebøylen vart i 10 sekunder
              Når de er sagt - de var veldig kuule

              Jeg kjører RC18MTlink. Den veier 608 gram og er ca 22 cm lang. Da er diode riktig størrelse, og eget 9v batteri blir alt for tungt.
              bjørn tore Mikrohelikopter: Walkera 5G6 2.4GHZ Metal Upgrade Edition
              1:18 bil: Team Associated RC18MT. 1:27 bil: Kyosho Mini-Z MR-02 Murcielago med Atomic RC 30

              Comment


              • #22
                går det bra med batteriene om jeg lodder lednigene rett på batteriet??
                Thor-Arne Øygarden 91mod
                Tamiya Drifter! TT-01 med div oppgraderinger

                Comment


                • #23
                  Hvis du har høy effekt i loddebolten så skal det gå. 60watt er passe. Jeg kan ikke bruke min til det for den er bare 30W, derfor må jeg bruke pappa sin (60W) til å lodde på batterier.
                  Med høy effekt varmes tinnet og batteripolen fort opp til loddetemperatur, og når du er ferdig kan du kjøle den ned med en fuktig skumgummibit eller lignende.
                  Med lav effek blir batteriet sakte oppvarmet og det blir lett overopphetet.

                  Lykke til til dere som skal ha lys, det er stilig :wink:

                  Comment


                  • #24
                    bruker du ett nivolts batteri så får du kjøpt den biten som du bare klikker på. eventuellt kan du kjøpe en billig røykvarsler eller noe, og bruke et feste inni der. enklere å bytte batteri når det går tomt for strøm, i 2008 :P
                    '78 . Ronny Søberg | Uten REVO for første gang på to år... | HPI Sprint2 Stage D | RC18T | PiccoZ | Twister Bell 47 .

                    Comment


                    • #25
                      Jeg bruker sånn klips greie til 9v batteri, funker bra. Da kan man lett koble av batteriet når man ikke skal ha lys

                      Comment


                      • #26
                        jan jo også lodde på en litten bryter, så er det lettere å legge ledninger fint under karossen. liten vippebryter limt fast under panseret fex. Fortsatt like overrasket hver gang jeg bruker locktite, så jeg limer så mye jeg kan konge lim assa

                        Garm: "Kan jeg kjøpe 2 Blå, sterke og 2 røde dioder og lodde disse i serie og sette rett på batteriet, eller blir spenningsforskjellen for stor?
                        Hva heter i tilfelle motstanden som skal kobles inn?"

                        Se hvor mange volt hver av de suger, også kobler du bare inn så det holder. hvis du har ett ni volts batteri og 3 dioder på 3 volt så er det bare å klaske de i serie +-+-+-. hvis du har for eksempel 3 dioder på 3 volt og to på 1.5 så kan du kjøre 1 3volt og de 2 1.5 volt i en serie, og de to siste 3voltene kobler du paralellt innomellom der ett sted, paralell koblet blir halv mottand, så da har du 1 3volt, så de to 1.5voltene, da er du oppe i 6, og så 2 3volts som blir 3 volt til sammen når de paralell kobles... tror jeg.. dæven meg lenge siden jeg har hatt elektro gitt.

                        Hvis diodene er varme som faan når du tar på de så bare sleng på en til hehe ta det på feelingen. Men de blir varme fort, og de smeller innen få sekunder hvis de får for mye strøm.

                        De fleste lysdioder er 1.7 og 2.2. jeg bytta bare ut til 1.5 og 3 fordi matte kunskapene mine er godt under middels
                        '78 . Ronny Søberg | Uten REVO for første gang på to år... | HPI Sprint2 Stage D | RC18T | PiccoZ | Twister Bell 47 .

                        Comment


                        • #27
                          jeg satt inn kjørelys bak og forran på min savage21..ble ikke helt som forventet men...diodene er kjøpt på biltema og kostet 15,-stk tror jeg.
                          Jeg la inn en bryter som jeg festet på utsiden...det er den dere ser med det grønne lyset..
                          Disse skal gå på 12 volt,men jeg seriekoplet 2 9V batteri...jeg trodde dette ville gi et kraftig lys,men den gang ei...disse diodene egner seg ikke som lys til RC!Så da har jeg testet det for de som evt ville prøve.
                          Uansett så er alle fire lysene koplet i serie(fra +polen til bryter til diode så til -pol)
                          Tror jeg skal prøve de på clas ohlson i håp om bedre resultat!
                          Her er et bilde av hvordan det ser ut bakfra...
                          Mats Gregersen
                          Kragerø
                          1985
                          www.Kragero-rc.no

                          Comment


                          • #28
                            Eller om du vil ha helt ferdige dioder, kan du bestille fra www.dioder.no , er ganske dyrt da.
                            Jommen sa jeg smør.

                            Comment


                            • #29
                              Mener de hadde veldig bra lys på micromonsters.. 6 pærer eller noe sånt. 2 var rød. Viss de er der ennå så annbefaler jeg de...
                              Twin Force Nothing beats the beast ...

                              Comment


                              • #30
                                Tenkte å kjøpe blå pærer å lage neon lys under bilen min. Er det til å anbefale på en nitro bil?
                                Jommen sa jeg smør.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X