Announcement

Collapse
No announcement yet.

rc belysning??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kan noen hjelpe meg jeg skjønner ikke hvordan jeg skal sette på diodene ?? hvilket bateri skal jeg bruke?? HJELP!
    Kristan Dregan
    Kyosho Team Norway8-) 92 mod!
    :mrgreen: Kyosho Inferno 7,5 sport, force 26:mrgreen:

    Comment


    • Originally posted by Tequila BEAR View Post
      kan noen hjelpe meg jeg skjønner ikke hvordan jeg skal sette på diodene ?? hvilket bateri skal jeg bruke?? HJELP!
      Står vel på pakken hvor mye volt de trekker

      Nikko=)
      YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

      Comment


      • Det kommer an på hvor mange dioder og hvor mye de trekker (som regel 2-3V)

        Du trenger også loddebolt og loddetinn (fås hos Clas Ohlson!)

        Comment


        • Får poste et bilde av mitt seneste lys prosjekt. 22 dioder, derav 10 superleds. Har brukt minimalt med motstander så jeg fyrer ikke for kråka og bruker unødvendig energi på det.


          bygge-bygge-bygge-bygge-testkjøre-bygge-bygge-bygge-bygge

          Comment


          • Imporende arbeid

            Comment


            • steike tøft..........
              O.A.Sandaker-79 mod...
              Lst2/OFNA Jammin X1 CRT/FG MT PRO/Savage X

              Comment


              • http://www.hobbyogfritid.com/led-lig...873-77792.htmlfant noe lys her.... kansje til hjelp

                Comment


                • Originally posted by ford racing View Post
                  http://www.hobbyogfritid.com/led-lig...873-77792.htmlfant noe lys her.... kansje til hjelp
                  Det er er ikke lys. Det er bare en enhet som man kobler på TLU-01 enheten til Tamiya.

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • Har kjøpt meg ledlys til min lastebil, har dere noen tips til hvordan jeg kan slå de av/på fra fjernkontrollen? Er det noen måte en kan blende med lysene? (fult/blend)
                    Scania R620, Liberherr 574 Hjullaster
                    Savage 4.6ss, Artattack snøscooter

                    Comment


                    • kjøpte ein gong ein gammal nikko bil, så nå har eg kløpt det te så det passe tr15`n min:mrgreen: kløøør i fingrane ete å setta lys i hehe
                      Traxxas Slash 4x4, hpi E-Firestorm 10T, Team Loosi Micro-Desert-truck, Twister Bell 47

                      Comment


                      • Originally posted by jostein81 View Post
                        Har kjøpt meg ledlys til min lastebil, har dere noen tips til hvordan jeg kan slå de av/på fra fjernkontrollen? Er det noen måte en kan blende med lysene? (fult/blend)
                        Du kan slå av og på lys fra radioen ved bruk av en elektronisk bryter, som du kobler til en ledig kanal på mottakeren.
                        Jeg har en slik bryter som jeg skal bruke på røykmodulene, når jeg finner noen som ikke behøver så mye volt for å fungere.

                        Vet ikke om noen annen mulighet for fult/blend på lysene enn Tamiya's MFU for lastebiler desverre.

                        Vet ikke om disse kan brukes som bryter, men det kan hende.
                        Finner ikke igjen den jeg kjøpte.
                        Last edited by Pete359; 5 June 2007, 20:06.

                        Comment


                        • Originally posted by jostein81 View Post
                          Har kjøpt meg ledlys til min lastebil, har dere noen tips til hvordan jeg kan slå de av/på fra fjernkontrollen? Er det noen måte en kan blende med lysene? (fult/blend)
                          Hei. Alt er mulig. Men blir bare fryktelig avansert.

                          Om du skal skru av/på lysene med fjernkontrollen vil enkleste måte være å kjøp en rele-enhet man putter i en ledig kanal på motageren. Jeg vet dette finnes men husker ikke hvor dette blir solgt i farten.

                          Angående dimming av lysene er dette mulig til en viss grad med led lys. Enkleste måte er å bruke en vridbar motstand, et såkalt potensiometer som du kobler i serie med lyskretsen din som allerede fungerer bra med sterkt lys. Et potensiometer 0-1000ohm (1kohm) vil fungere bra i de aller fleste tilfeller.
                          bygge-bygge-bygge-bygge-testkjøre-bygge-bygge-bygge-bygge

                          Comment


                          • Noe jeg kom til å tenke på i farten... hva med å bruke en liten fartsregulator til lysstyring?? Da dimmer den på "lav gass" og lyser sterkt på "høy gass". Esc'en vil aldri levere mer spenning ut enn hva den blir foret med så da bare regner man ut motstander/led'er etter foringspenningen...
                            bygge-bygge-bygge-bygge-testkjøre-bygge-bygge-bygge-bygge

                            Comment


                            • Takker for tips, så får vi se hva jeg ender opp med...
                              Scania R620, Liberherr 574 Hjullaster
                              Savage 4.6ss, Artattack snøscooter

                              Comment


                              • Heisann. Har vært ganske stille fra meg på en stund, har hatt mye å holde på med for tiden.

                                Uansett... har oppdatert lysdiodeprosjektet mitt..

                                Måtte ha video, for bilder duger ikke på dette
                                .wmv av lysdiodetest

                                Vil påpeke at dette ikke er et ferdig resultat, men en liten snutt...
                                Fuel: HPI - Savage 21 (Oppgradert til 4.6)
                                El: E-Sky Twister FP

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X