Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • The MaxAmps 6500mAh 3s2p 11.1v LiPo (Lithium-Polymer) battery is assembled in the USA for drones, UAV, VTOL, aerospace, and robotics applications. Includes fast delivery.


    Er dette dyrt for 3S 6500mAh 60C?
    |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

    Comment


    • Dem sier jo at Maxamp er veldig gode batterier ! Du kan sikkert sette punch til high med 2 slike batterier

      Men dyre er dem jo... selv betaler jeg 30$ for 3s 5000 mah 40C som er gode nok for mitt bruk

      Men sjekk størrelsen ! At dem passer inn...
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • Ja, dem passer...

        Du har kjøpt fra Hobbyking eller? Jeg vil ha noen med enda litt mer futt i Hvor finner jeg feks billigere pris på tilsvarende batteri jeg spurte om?
        Og hva er ulempe med billigbatterier? blir de fortere ødelagte eller gir dem ikke den strømmen som er oppgitt feks?
        |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

        Comment


        • er jo litt forskjell fra 40C til 60C da, Tror også du kan lade Max amp batteriene fortere uten og ta skade (tror og huske opp til 5C eller mer) samt dem garanterer jo 300 cyclinger...

          6200 mah vil jo også gi en del kjøretid da.. men for prisen så har jeg mer kjøretid på mine batterier i forhold :P får jo 10 sett for prisen av 2 Maxamp batterier :P

          Og med 2 x 3s 5000 mah 40C så tror jeg du har nok av krefter :P Blir bare og ryke akslinger om du slenger den ALT for kraftig....
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • Originally posted by Zenox View Post
            Og hva er ulempe med billigbatterier? blir de fortere ødelagte eller gir dem ikke den strømmen som er oppgitt feks?
            Det er så mange faktorer som spiller inn på lipo batterier, som f,eks hvor mye strøm du får inn på dem, hvor mye spenning de har under belastning, c-ratinga såklart, og den igjen er jo ikke alltid like riktig.... Poenget er i alle fall at "billigbatterier" som du kaller det, godt kan være gode på de tingene som er viktig for deg, f.eks hvor mye strøm du klarer å putte i dem, og derfor får lang kjøretid, men så er de dårlig på toppfart, og kanskje ikke det da er så viktig for deg om du får toppfart på 72 eller 78 km/t på bilen din, men mer viktig med 35 minutter kjøretid istedet for 25....
            I tillegg så er det ikke sikkert du får like lang levetid på et billig batteri, som på et dyrt. Maxamps gir jo f.eks en garanti på antall ladinger som den skal klare, og at de tør det, sier jo også litt om hvorfor ikke de billige batteriene har slikt.
            Bare så det er sagt, jeg har selv brukt noen hobbyking batterier, ikke noe voldsomt, og på en liten bil riktignok, men jeg synes de er helt supre til mitt bruk. Ikke har jeg bruk for mer fart, for det klarer jeg ikke kontrollere, og strømmengden de har er akkurat som det står på pakka at de skal ha.
            Men jeg vil tro at om du skal bruke batterier på en litt mer brutal bil, gjerne en 1/8 eller en monstertruck, så vil de dyre batteriene ha flere gode egenskaper totalt sett enn noen billigere batterier.

            Se http://www.bigsquidrc.com/ på venstresiden der er det noe de kaller for "lipo shootout", som er en test av ulike lipo-batterier, dyre og billige. Test 2 er den mest informative, med en konklusjon på slutten.

            Her fant jeg forresten en veldig informativ samlepost på et forum, masse nyttig info:
            RC Groups - the most active Radio Control model community: electric and fuel rc airplanes,rc helis,rc boats and rc cars. Features discussion forums, blogs, videos and classifieds.
            HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

            Comment


            • faen der e liga lide nitro lyd her så på banen på tau :/
              € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
              € Team Sjølsponsa2012 €

              Comment


              • Originally posted by Zenox View Post
                Ja, dem passer...

                Du har kjøpt fra Hobbyking eller? Jeg vil ha noen med enda litt mer futt i Hvor finner jeg feks billigere pris på tilsvarende batteri jeg spurte om?
                Og hva er ulempe med billigbatterier? blir de fortere ødelagte eller gir dem ikke den strømmen som er oppgitt feks?


                jeg kjøpte 4x av disse som jeg er MEGET fornøyd med så langt 1200,- for 4stk kan en ikke akkurat klage på hehe...

                http://hobbyking.com/hobbyking/store..._(DE_Warehouse)

                Og om dem er dårligere kan jeg bruke mange slike billig batterier før jeg kommer opp i samme pris som noen dyrere, så for meg er det fint å starte med i alle fall


                60c batterier fra maxamp skal nok testes en dag men prisen der betaler jeg ikke før en eller annen arv kommer inn på konto hehe
                HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                Futaba 4pk

                Comment


                • Supert! Takk for info

                  Det som er viktig for meg er jo i grunn kjøretid. Selvfølgelig må det jo flytte på seg også, men om det er 85km/t eller 89km/t merker jeg nok fint lite av anyway!

                  Hvor godt vil man merke feks. 30C kontra 60C (sett at mAh er lik)? Og hva merker man i grunnen?
                  |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                  Comment


                  • Originally posted by GrEmLiNgS View Post
                    jeg kjøpte 4x av disse som jeg er MEGET fornøyd med så langt 1200,- for 4stk kan en ikke akkurat klage på hehe...

                    http://hobbyking.com/hobbyking/store..._(DE_Warehouse)

                    Og om dem er dårligere kan jeg bruke mange slike billig batterier før jeg kommer opp i samme pris som noen dyrere, så for meg er det fint å starte med i alle fall


                    60c batterier fra maxamp skal nok testes en dag men prisen der betaler jeg ikke før en eller annen arv kommer inn på konto hehe
                    Ja, det blir nok noen billigere batterier denne gang... Har kjøpt meg GoPro cameraet nå
                    |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                    Comment


                    • Originally posted by Zenox View Post
                      Supert! Takk for info

                      Det som er viktig for meg er jo i grunn kjøretid. Selvfølgelig må det jo flytte på seg også, men om det er 85km/t eller 89km/t merker jeg nok fint lite av anyway!

                      Hvor godt vil man merke feks. 30C kontra 60C (sett at mAh er lik)? Og hva merker man i grunnen?
                      89kmt???? den går fortere enn som så!!! godt over 100 her i gården ikke at jeg har målt men SAFT Å SUSE så det går på asfalten når jeg testet hehe...

                      Originally posted by Zenox View Post
                      Ja, det blir nok noen billigere batterier denne gang... Har kjøpt meg GoPro cameraet nå
                      ahh fett!!! fått testet det noe da?
                      HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                      Futaba 4pk

                      Comment


                      • test den på f.eks en fotball bane osv, da får du se fart (får ikke samme aks pga grepet, men du burde nå ca samme fart etter hvert)

                        Jeg har brukt banen oppe ved meg perfekt pga dobbel bane i 1 så det blir litt lengde.
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • Originally posted by GrEmLiNgS View Post
                          89kmt???? den går fortere enn som så!!! godt over 100 her i gården ikke at jeg har målt men SAFT Å SUSE så det går på asfalten når jeg testet hehe...
                          Det var ment som et eksempel kun Eivind


                          Originally posted by GrEmLiNgS View Post
                          ahh fett!!! fått testet det noe da?
                          Nei, må handle meg et minnekort først, så skal jeg få testet det
                          Tenkte å kjøpe et minnekort med litt fart i, noe alla dette: http://www.lefdal.com/product/foto-v...sdhc-minnekort
                          Finner jeg det billigere noen plass her i Norge?


                          EDIT: Fant det litt billigere her: http://www.pckiosken.no/PartDetail.a...477722;c:36126
                          Men her var det syk pris! http://www.sandisk.com/products/imag...me-sdhc-cards-
                          Last edited by Zenox; 5 October 2010, 17:38.
                          |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                          Comment


                          • Originally posted by Zenox View Post
                            Det var ment som et eksempel kun Eivind




                            Nei, må handle meg et minnekort først, så skal jeg få testet det
                            Tenkte å kjøpe et minnekort med litt fart i, noe alla dette: http://www.lefdal.com/product/foto-v...sdhc-minnekort
                            Finner jeg det billigere noen plass her i Norge?
                            Sjekk først hva kameraet takler... ikke alle som takler 32GB, ofte takler dem ikke mer enn 8 GB... Men ja... Klasse 10 kort SDHC er ypperlig... Bruker samme i kameraet vårt pga HD filming.
                            | Spektrum DX8|
                            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                            Comment


                            • Originally posted by K-man View Post
                              faen der e liga lide nitro lyd her så på banen på tau :/
                              Var nå ute å lagde litt lyd i dag jeg... Mye bedre me litt bråk en det elektro styret....

                              Comment


                              • Originally posted by christian View Post
                                Var nå ute å lagde litt lyd i dag jeg... Mye bedre me litt bråk en det elektro styret....
                                Syntes jeg også... men jaggu sitter jeg med kun BL nå :P
                                | Spektrum DX8|
                                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X