Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det er mest spurdrev som ryker, pga idiotisk konstruksjon ved slipperclutchen. Kommer sand og grus inn der. Prøver å tette, men det hjelper lite. Stikker innom Sæland på vei hjem og tar med et par ekstra. Kanskej jeg skulle hatt et batteri til også.... LiPo 3S 30C er DYRT over disk, da...
    Atle Dreier, Sandnes, 1974
    Tamiya TT-01 RX-7
    Traxxas Slash 4x4

    Comment


    • Originally posted by atledreier View Post
      Det er mest spurdrev som ryker, pga idiotisk konstruksjon ved slipperclutchen. Kommer sand og grus inn der. Prøver å tette, men det hjelper lite. Stikker innom Sæland på vei hjem og tar med et par ekstra. Kanskej jeg skulle hatt et batteri til også.... LiPo 3S 30C er DYRT over disk, da...
      Kjøper mine fra hobbyking.com og betaler slikk og ingenting, under 500 for 2 stk 3s 5000 mah, 40C batterier, venter faktiskt batteri inn nå, og skal bestille flere om ett par dager greit og ha noen batterier i "baklomma"

      Kan ikke helt forstå det med spurdrev... tok ikke knekken på ett jeg... selv etter masse herjing og kjøring så var mitt like fint, og det enda til den motor comboen... sikker på at du stiller motoren rett ? samt at jeg nesten låste spurdrev da, men det gjorde ikke at jeg slet med akslingene heller...
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • Originally posted by atledreier View Post
        Det er mest spurdrev som ryker, pga idiotisk konstruksjon ved slipperclutchen. Kommer sand og grus inn der. Prøver å tette, men det hjelper lite. Stikker innom Sæland på vei hjem og tar med et par ekstra. Kanskej jeg skulle hatt et batteri til også.... LiPo 3S 30C er DYRT over disk, da...
        btw, er glad jeg ikke kjøper over disk, bruker 2 batterier i serie på mine biler...

        buggy bruker 2 x 2s 5000 mah 30c og min summit bruker 2 x 3s 5000 mah 40C
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • Stiller motoren som beskrevet i manualen. Forøvrig så er det sand i drevet som knuser tennene. Det er alltid litt småstein i clutchhuset...
          Atle Dreier, Sandnes, 1974
          Tamiya TT-01 RX-7
          Traxxas Slash 4x4

          Comment


          • Originally posted by atledreier View Post
            Stiller motoren som beskrevet i manualen. Forøvrig så er det sand i drevet som knuser tennene. Det er alltid litt småstein i clutchhuset...
            prøvd og tette det litt til med liquid tape ? Brukes blandt anna til og gjøre servoer/esc osv osv vanntett.

            2wd du har btw ?
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • 4x4.

              Lurer på å stikke innom å kjøpe http://www.globy.no/productview/20236127/ Dyrt, men da får jeg det i dag. Kan lades på 5C... Hørtes litt risky ut, men man bør i alle fall kunne kjøre på litt uten å sprenge huset...
              Atle Dreier, Sandnes, 1974
              Tamiya TT-01 RX-7
              Traxxas Slash 4x4

              Comment


              • Mye enklere me fuel, slipper å tenke på batterier, bare å fylle og kjøre.....

                Comment


                • Originally posted by atledreier View Post
                  4x4.

                  Lurer på å stikke innom å kjøpe http://www.globy.no/productview/20236127/ Dyrt, men da får jeg det i dag. Kan lades på 5C... Hørtes litt risky ut, men man bør i alle fall kunne kjøre på litt uten å sprenge huset...
                  hvor ofte finner du 20A ladere.... ikke ofte...

                  Men 10A er jo lettere og finne da, og de fleste lipoer takler 2C, Selv lader jeg mine 4000mah batterier på 5A
                  | Spektrum DX8|
                  | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                  Comment


                  • Originally posted by christian View Post
                    Mye enklere me fuel, slipper å tenke på batterier, bare å fylle og kjøre.....
                    Hehe, litt enig.. forruten tuning osv da, Ikke så lenge siden jeg selv kjørte fuel... og faktiskt skjeldent jeg hadde feil på min Losi 8ight 2.0 Funka både på bane og til bashing
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • Originally posted by christian View Post
                      Mye enklere me fuel, slipper å tenke på batterier, bare å fylle og kjøre.....
                      Yaaaaay.
                      € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
                      € Team Sjølsponsa2012 €

                      Comment


                      • Hadde fuel før, men det ble for mye styr. Garantert brukerfeil, men dog...

                        Har hatt en Tamiya TT-01 i ÅREVIS uten en eneste del som har røket. Fikk Slash'en, og har nesten ikke kjørt pga delebestilling. Ikke spesielt mye bashing heller, bare 'vanlig' uorganisert kjøring.

                        Har brukt vanlig gaffatape til å tette hullet ved slipperclutchen. Blir ikke tett, men bedre enn et stort gapende hull i alle fall. Ser mange bruker en skumbit, skal prøve det i dag og se om det kan bli litt kjøring.
                        Atle Dreier, Sandnes, 1974
                        Tamiya TT-01 RX-7
                        Traxxas Slash 4x4

                        Comment


                        • Originally posted by atledreier View Post
                          Hadde fuel før, men det ble for mye styr. Garantert brukerfeil, men dog...

                          Har hatt en Tamiya TT-01 i ÅREVIS uten en eneste del som har røket. Fikk Slash'en, og har nesten ikke kjørt pga delebestilling. Ikke spesielt mye bashing heller, bare 'vanlig' uorganisert kjøring.

                          Har brukt vanlig gaffatape til å tette hullet ved slipperclutchen. Blir ikke tett, men bedre enn et stort gapende hull i alle fall. Ser mange bruker en skumbit, skal prøve det i dag og se om det kan bli litt kjøring.
                          Vil annbefale liquid tape, Dette blir som en silikon pakning og er også isolerende. Sjekk det ut
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • Kjører du en bra motor, ikke Kyosho RTR motor og til dels HPI og traxxas sine RTR motorer (de er bedre en Kyosho) så slipper du 90% av justeringene..
                            Litt i starten av en treningsdag så er det bare å kjøre.
                            Kjører jo 45-60mintter finaler med fuel motorer og da er det lite tid til justeringer midt i..
                            Når jeg kjører buggy eller on-road så finner man en bra justering på starten av en dag så er det bare snakk om minutter ut eller inn i løpet av dagen for å få maks ut av motoren, trengs ikke for yter alikevell 90% men må jo tyne det...

                            Comment


                            • Kult! hvor får man tak i det? (liquid tape)
                              Atle Dreier, Sandnes, 1974
                              Tamiya TT-01 RX-7
                              Traxxas Slash 4x4

                              Comment


                              • Sjekk ut Jama Marine på hillevåg (ligger ved felleskjøpet) Dem skal ha det liggende, Bruker den sorte selv... men det er jo bare smak og behag for farge
                                | Spektrum DX8|
                                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X