Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • da støtte jeg på den første mer store komplikasjonen på kershaw chassiet! chassiet er jo selvsagt beregnet på den originale revoen og ikke den med caslte creation oppsettet det betyr at motoren ikke passer da demper festene er i veien! men jeg skal ikke grine, finner nok ALLTIDS en løsning på problemet skal man se

    BTW så e det 2650kv som monteres ( og ja den er like stor som 2200kv om noen skulle prøve å påpeke noe om at 2200 gjerne passer )

    " tilbake på mekke rommet for å leke macgyver "
    HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
    Futaba 4pk

    Comment


    • Originally posted by GrEmLiNgS View Post
      da støtte jeg på den første mer store komplikasjonen på kershaw chassiet! chassiet er jo selvsagt beregnet på den originale revoen og ikke den med caslte creation oppsettet det betyr at motoren ikke passer da demper festene er i veien! men jeg skal ikke grine, finner nok ALLTIDS en løsning på problemet skal man se

      BTW så e det 2650kv som monteres ( og ja den er like stor som 2200kv om noen skulle prøve å påpeke noe om at 2200 gjerne passer )

      " tilbake på mekke rommet for å leke macgyver "
      Da var 2650 montert i castern og den har gått sine første omdreininger... fin finjusteringer av styring, vinkel på dekk osv i morgen... så bør den være klar NICE!
      [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

      Comment


      • Originally posted by Golfie View Post
        Da var 2650 montert i castern og den har gått sine første omdreininger... fin finjusteringer av styring, vinkel på dekk osv i morgen... så bør den være klar NICE!
        Ahh nice

        jeg er omsider i mål med bilen! alt jeg må gjøre nå er å lage noen hull til esc og mottaker boksen! merkelig nok var det ikke huller til dette i chassiet hehe...

        brukt to hele lange kvelder på bilen og fingra er FULLE av vannblemmer
        har virkelig gått i detaljer denne gang med å skru fast alt med lock tight, vaske deler underveis osv osv...
        Om noen lurer på så kan jeg i alle fall sette sammen en revo! og tro meg, det var mer enn en gang jeg måtte demontere det ene eller det andre fordi jeg hadde glemt noe hehehee

        Bilen sviver, servoene er justert og 2650kv motoren brøler som et uvær gleder meg til å teste den imorgen etter at esc osv er montert

        her er er noen bilder av resultatet så langt:

        Click image for larger version

Name:	IMAG0299.jpg
Views:	1
Size:	28.2 KB
ID:	770333Click image for larger version

Name:	IMAG0298.jpg
Views:	1
Size:	58.1 KB
ID:	770332Click image for larger version

Name:	IMAG0296.jpg
Views:	1
Size:	45.7 KB
ID:	770331Click image for larger version

Name:	IMAG0295.jpg
Views:	1
Size:	39.9 KB
ID:	770330
        Last edited by GrEmLiNgS; 19 October 2010, 23:18.
        HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
        Futaba 4pk

        Comment


        • Eivind ! Har du aksling og låne meg på lørdag ??

          Min bak på venstre er gåen, Og rekker ikke og få tilsendt før lørdag Skaffer selv ny

          Skal sjekke butikker i nærheten her (birkemo, O-Sæland) og se om dem har liggende siden dem ikke har delelager på nettet.


          (Så at du brukte stål akslinger ser du... Hva kosta dem ?)
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • Originally posted by GrEmLiNgS View Post

            her er er noen bilder av resultatet så langt:
            Får du ikke trøbbel med spurdrevet når motoren står så skeivt i forhold til girkassen? Eller er det bildet som får det til å se skeivere ut enn det det er?
            |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

            Comment


            • Jeg har forresten tatt meg liten testtur med GoPro'en på S3'en, så hvis dere har et kvarter, sett dere ned og skru opp lyden

              Er litt mye vindstøy, men er en del kjekke lyder også
              Vet noen av dere forresten om et videoredigeringsprogram som kan fjerne vindstøyen fra lyden?


              Last edited by Zenox; 20 October 2010, 06:50.
              |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

              Comment


              • ja jeg vil også tro at det kan by til problemer, Btw... Hva spurdrev har dere på E-revoen ? Bruker 68 tanns på Summit'en som standard. Overraskende nok ser det ut som nytt enda
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • så langt ser det ut til at det skal gå fint men det vil jeg nok finne nærmere ut i dag når jeg skal kjøre litt med den. Det er ikke så galt mellom pinion og spur som det ser ut som da hele motoren står i en ny vinkel på selve chassiet også akkurat der.
                  Det er dessverre eneste måten å gjøre det på med mindre jeg finner opp en genial oppfinnelse med demperfestene.

                  Jeg tror jeg muligens kan ha en aksling ja, men vi kjører ikke lørdag da....
                  HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                  Futaba 4pk

                  Comment


                  • Nei, Men lørdag er siste postdag før søndag :P Så derfor vist jeg ikke får til lørdag :P Det er D nr: 5655, Dvs den korte versionen av dem, Skal se om jeg finner akslinger idag... har o-sæland og birkemo igjen og sjekke opp...( Seff de dyreste)
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • Da var Akslinger fikset både den skadde og alle andre i reserve (ingen hadde stål Akslinger inne)


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • fikk du tak i nye akslinger altså ?
                        jeg derimot har ødelagt min Mamba Monster esc...
                        løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                        Comment


                        • mhm, akslinger er fikset Så nå mangler bare esc...
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • Originally posted by martin1996 View Post
                            fikk du tak i nye akslinger altså ?
                            jeg derimot har ødelagt min Mamba Monster esc...
                            åhh? hvordan da?

                            Originally posted by xillianto View Post
                            mhm, akslinger er fikset Så nå mangler bare esc...
                            Har ikke du bestilt ny esc da? trodde du kjøpte både ny motor esc i bundle brukt?
                            HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                            Futaba 4pk

                            Comment


                            • jajo... ikkje vet jeg bare slutta og virke og døde helt. 0 liv. nei, har jo Orion esc og motor ifra Savage XL en da, men det tror jeg ikkje jeg gidder. tåler maks 4s og jeg har ikkje 2 2s lipoer. så måtte isåfall blitt 3s
                              ble foresten rå bra den Revoen din Eivind
                              løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                              Comment


                              • Min esc funker som gull, men tenkte på ang martin :P
                                | Spektrum DX8|
                                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X