Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Tanks late Tiger I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    • Ta av beltene.
    • 2 skruer under "skjørtet", 1 midt på og 1 i front som må skrues av for å ta av upper hull.
    • Skru av ringen med tannhjul som roterer tårnet.
    • 5 skruer under selve tårnet som løsner siste rest.

    Ikke værre enn det, men litt kjipt.

    De skruene som er helt bakerst under "skjørtet" på hver side er for å løsne den bakre plata som eksosrørene sitter på. Trengs ikke å tas av før du skal sette på beltestrammere.

    De 3 skruene som sitter på høyre side bakra under "skjørtet" er til høyttaleren og trengs ikke å tas av.

    Enkelt og greit.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #32
      og da komer jo det neste spm, hvordan tar man av beltene uten å ødelegge de? drar ut en pinne, eller drar de av skrått over fremre hjul.?
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • #33
        Jeg pleier å dra ut en pinne.
        Det å dra de av er ikke nødvendigvis smertefritt hvis du har uflaks.

        Pinnen burde sitte med den "glatte" enden inn mot lowr hull og den "ruglete" enden ut.
        Ergo så burde det være lettest å dytte innenfra og ut. Pleier ofte å være et hel***
        Men se etter en som kanskje har begynt å løsne litt eller som de ikke har festet ordentlig.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #34
          Pokker...

          Har nå loddet og ordnet i lower hull, slik at den skulle bli kjørbar. Men så viser det seg at høyre motor kun går bakover.

          Noen som har noen ideer?
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #35
            Prøv å bytt om på høyre og venstre motor på rx18 (går ut i fra at du har det) å se hva som skjer. Hvis det samme skjer med høyre motor, mener jeg å ha lest at rx18 kortet må byttes.
            sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

            Comment


            • #36
              Ja, det mener jeg også. Jeg hadde samme med mitt RX18 og spurte, Mener en svarte at da var det ett trinn på rx18 som hadde gått.
              Kjipt.

              BB
              Geir Sand-Strand, 1968.

              Comment


              • #37
                Fikk plutslig "smoke" igjen. Så nå har jeg fått bekreftet at enheten er DØD!!

                Noen som har recoil enheten og som kan si meg hvordan den skal kobles?
                Har en hvit og en blå ledning som jeg tror skal til bryteren for å skru av eller på "soft gun", stemmer dette?

                Samt hvor skal løpet festes til recoil enheten? min havnet av en eller annen grunn langt nede, slik at løpet peker veldig oppover. Tror egentlig at jeg burde fått sentrert løpet slik at den blei skrudd fast midt på.

                Ser for meg ut som at jeg har minimalt med bevegelse på løpet.

                Kan noen vise meg et bilde?
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #38
                  Hei NoBrainer.
                  Håper du får noe ut av disse bildene. Tatt nettopp "on your request"

                  Den motstanden som vises på bilde tilhører det røde varsellyset som skal stå ved siden av løpet. Det har jeg fjernet, så derfor kan det se litt rart ut at motstanden står å peker ut i lufta.
                  Attached Files
                  sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

                  Comment


                  • #39
                    Perfekt!!

                    Ser ut som mine antagelser er korrekte.
                    Har loddet sammen blå og hvit, mens du har de koblet til bryteren. Jeg vil alltid ha på recoil...da jeg alltid vil at main gun skal fungere.

                    Ser også at løpet ditt er MYE mere sentrert på recoil enheten enn det min er, så der må jeg gjøre et eller annet.

                    Tror dette blir bra jeg. Skal låne sandstrand sin RX-18 for å se om alt da fungerer som det skal. Men det blir vel ikke før mandag kveld.

                    Har begynt å sett på litt detaljer også da...

                    Noen som har kjøpt eller har på sin modell, de ekstra link holderene som er på tårnet til en "Late" versjon?
                    Har funnet en masse bilder av de som er rette, men disse er bøyde. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal sette dem på.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #40
                      Begynner å bli litt bedre...

                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #41
                        Bra dette da?
                        Attached Files
                        sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by NoBrainer View Post
                          Begynner å bli litt bedre...


                          Hvor har du kjøpt den arbeids plata du har der. Har vært på utkikk etter en slik, men har ikke funnet det enda?
                          sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

                          Comment


                          • #43
                            Den kjøpte jeg i en lokal hobbybutikk.

                            Men det er an A3 jeg har, da A4 blir for smått til 1:10 og 1:16 modeller.

                            her får du kjøpt:
                            We couldn't find that page, but let's get you back on track.

                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by M41A3 View Post
                              Bra dette da?
                              Er det denne du kjøpte slik eller har du gjort dette selv?

                              For de nedre festene sitter egentlig feil i følge referansebilder.
                              Men ser at mine øvre fester har en tapp som jeg trodde skulle festes i beltet, men de skal nok heller bare støtte på baksiden av beltet.

                              Jo takk, det hjalp en god del.
                              Greit å ha andre som kan vise vei!

                              Tusen takk for hjelpen
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by NoBrainer View Post
                                Den kjøpte jeg i en lokal hobbybutikk.

                                Men det er an A3 jeg har, da A4 blir for smått til 1:10 og 1:16 modeller.

                                her får du kjøpt:
                                We couldn't find that page, but let's get you back on track.

                                http://www.hobbylinc.com/htm/tam/tam74076.htm
                                Tror jeg også vil kjøpe en sånn matte.
                                Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X