Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe tanks (M41A3) fra Netthandelen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe tanks (M41A3) fra Netthandelen?

    Vurderer å skaffe meg en rimelig tanks. Har sett litt på denne som de selger på Netthandelen. Har saumfart forumet her nå på jakt etter informasjon, og slik jeg forstår så er de modellene Netthandelen selger (eller ihvertfall solgte tidligere) de simplestene versjonene? Men hvor mye tåler disse, både med tanke på fuktighet og ellers?

    Er ikke interessert i å betale så mye, helst litt mindre enn tusenlappen. Er heller ikke interessert i å ha det som en hardcore hobby, selv om det er moro å pusle litt inniblant.

    Finnes det noen andre (norske) butikker som selger rimelige tanks som tåler litt vær og vind, som er bedre?

    Takker for svar!


    NB: Endret tittel på tråden etter at trådens utgangspunkt har forandret seg.
    Last edited by >Jonas<; 15 June 2009, 23:16.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

  • #2
    Heisann,

    elefun selger disse:


    Men ossen de er hvet jeg ikke
    450heli - Ds 410M - Quark, Ome At-40, Futaba 7c, Mi4 Drifter, TT EB4. ++

    Comment


    • #3
      Den de hadde som så interessant ut var jo utsolgt da, typisk. Den virka da en del mindre enn de andre til å være 1/16. Noen som har noe å si på kvaliteten på denne kontra den overnfor og den jeg linker til nedenfor?

      Hvordan er disse som ikke har trinnløs styring kontra de som har det? Er de veldig mye bedre i navigeringa? Og hvordan er Tiger tanken som de også selger på Netthandelen i forhold til den jeg har nevnt lenger oppe?
      Last edited by >Jonas<; 8 June 2009, 00:00.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #4
        Den største forskjellen på tanksene fra netthandelen og dyrere modeller er elektronikken. De fra netthandelen har i praksis en fart forover, altså gassen av og på. En dyrere tanks har bedre elektronikk som gir trinnløs variabel fart og sving. Man kan altså kjøre og svinge saaakte. De fra netthandelen har plastikkgir. Dvs. alle tannhjul inni er av plast. Det sier seg selv at de går i stykker.
        Kjøper du en fra rctank.de får du metallgir, bedre elektronikk osv.
        F.eks denne http://www.rctank.de/product_info.ph...roducts_id=529 eller http://www.rctank.de/product_info.ph...roducts_id=221

        120 euro minus tysk moms = ca 100 euro + frakt= ca 1000 kr.

        Da har du en håndmalt tanks med topp elektronikk, metallgir, osv
        Last edited by Droid; 8 June 2009, 11:59.
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

        Comment


        • #5
          Den Bulldog'n med det utstyret er en kjempegreie.
          Ville hatt den eller Tiger'n.

          Metallgir og metallbelter er utrolig kjekt synes jeg ihvertfall....
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Jeg kjøpte den M41A3 Bulldog'en fra netthandelen.no for noen uker siden nå.. Tanksen er grei nok den, men jeg plages nå med at de plastbeltene sporer av nesten hele tiden.. (Jobber litt med beltestrammer idèer for øyeblikket)
            Så nå har jeg bestilt metallbelter og metall drivhjul fra rctank.de sammen med en ny Tiger
            sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

            Comment


            • #7
              Da får du en rå tanks, med alt i metall. Det blir noe helt annet en den fra Netthandelen ja! Du må skrive litt om den og ta noen bilder når du får den. Tøft med rekyl på kanonrøret. Har vurdert å bygge min om til det, men mister jo skytinga da. (Men skyter nesten aldri!)
              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

              Comment


              • #8
                Skal vel klare å legge ut et par bilder av den Tiger'n ja når den kommer...

                Når det gjelder Bulldogen, så skal jeg montere inn battle system på den. Som du sier, å skyte med tanksen er jo noe som sjeldent skjer.. Har også et par planer om å bygge ny undervogn til Bulldogen i metall, men det får bli vinterprosjekt.. Vintrene i nord-norge er lange, så det kan være godt å ha noe å fordrive tia med
                sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

                Comment


                • #9
                  Lurt med batlesystem ja. Har bygd min Tiger om med metallunderstell (Aluchassis). Det ble stor forskjell. Du får jo med det på den nye Tigern.

                  Sommeren er vel også kort der, så da er det vel bare å begynne....
                  Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                  Comment


                  • #10
                    LOL

                    Joda, sommer'n er kort, men ikke så kort.. Må nesten ta meg av kone og barn og hus og jobb og og og og og... (også skal jeg jo ha tid til å kjøre litt innimellom)

                    Tiger'n som jeg har bestilt har jo det meste i metall.. Men den gamle Bulldogen må vel få litt metall den også.. Så jeg får bruke sommer'n på planlegging, og vinter'n til bygging...
                    sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Droid View Post
                      Kjøper du en fra rctank.de får du metallgir, bedre elektronikk osv.
                      F.eks denne http://www.rctank.de/product_info.ph...roducts_id=529 eller http://www.rctank.de/product_info.ph...roducts_id=221

                      120 euro minus tysk moms = ca 100 euro + frakt= ca 1000 kr.

                      Da har du en håndmalt tanks med topp elektronikk, metallgir, osv
                      Er det noe utenom utseendet som skiller disse? Begge er Heng Long? Frister litt å kjøpe disse, men med min flaks blir jeg sikkert plukka ut og får påregna norsk moms. Disse veier vel ikke mer enn 5 kg så fraktprisen blir 31,90 EUR? Noen som har erfaring med å kjøpe fra RCTank.de og kan si noe om leveringstid og sånt?

                      Ellers, hvor mye fukt tåler disse? Tenker på f.eks. snøkjøring og andre fuktige steder. Og er det mulig å få disse til å kjøre på vannet uten store modifikasjoner? Får nok ta med en tur ned på den lokale hobbysjappa i morra og høre hva de kan skaffe. Lett å bli hekta etter noen timer på Youtube.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • #12
                        Syntes den Bulldogen var så fin, så jeg har bestilt den selv. Den er med nyeste elektronikk og metallbelter, såvidt jeg forstår.

                        Begge er Heng Long. Jeg har aldri fått moms på det jeg har kjøpt fra rctank. Har stort sett fått varene fra rctank innen 10 dager. Noen ganger raskere.

                        Mange av de videoene på youtube er Tamiyatanks. Tror de er tettere, når det gjelder fukt. Har kjørt Tigern min i snø uten problemer. Men vann over navet på drivakselen er nok ikke lurt. Men det er mange som finner på smarte løsninger når det gjelder å tette mot vann. Sjekk de forskjellige forumene rundt om. F.eks. http://www.hobbyhavoc.com/forum/index.php?board=15.0 og http://www.rcuniverse.com/forum/m_5760954/tm.htm
                        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by M41A3 View Post


                          Tiger'n som jeg har bestilt har jo det meste i metall.. Men den gamle Bulldogen må vel få litt metall den også.. Så jeg får bruke sommer'n på planlegging, og vinter'n til bygging...
                          Det første nye bør kanskje være http://www.rctank.de/product_info.ph...roducts_id=564 ?
                          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                          Comment


                          • #14
                            Den pakka med Bulldogen er på under 5kg så fraktprisen blir 31,90 EUR? Er det 7-kanals radio på denne? Er det noe annet som det kan være lurt å bestille med samtidig av deler/ekstrautstyr? Og hvor lang er kjøretida med standardbatteriet?
                            Team RC Companiet - Minicupen.no
                            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                            Comment


                            • #15
                              Fikk bekreftelsen fra rctank.de nå. Frakt ble 36.89 euro. ( inntil 6 kg. )

                              Tror det er 6 kanals radio men ikke sikker. Kjedelig svar men: Kjøretida varierer etter temp, bruk av tårn, kanon osv. samtidig med at man kjører.
                              Det du får med er 7.2V 2000 mah. Jeg har kjøpt i Norge et på 4500 mah.
                              Da kjører man lenge. Syntes i grunnen at batteriene varer ganske lenge.
                              Noen kjøper eller har mer avangserte ladere enn den som følger med. Da kan man lade på + - 1 time. Og kjøre like lenge.
                              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X