Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe tanks (M41A3) fra Netthandelen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Psycho-look View Post
    HTML Code:
    selv om det står at ladekapasiteten er på 1,2-3 Ah? Veit du om det har noen praktisk betydning? Eller kan jeg eventuelt bruke den til timeren slår av ladingen etter 1,5 timer og bytte over til den medfølgende laderen?
    ok andre gang jeg svarer på dette nå!

    Du trenger ikke bytt lader. den lader på 1 2 eller 3 amper
    det vil si at et batteri på 6 A tar ca 2 timer og lade på 3 A og 6 timer på 1 A. Du kan lade batterier med så mange ampere du bare vill med denne laderen!!!! f.eks 95 ampere.

    Psycho-look
    Nå var det ikke hvor mange ampere (A) den ladet med jeg lurte på, siden det står at den lader med 3 A, men om det har noen praktisk betydning at ladekapasiteten på batterier er oppgitt til 1,2 Ah (1200 mAh) til 3 Ah (3000 mAh), siden batteriet jeg tenker på å kjøpe er på 5 Ah. Det er vel en grunn til at de fleste ladere er oppgitt til å kunne lade en viss batteristørrelse? Som f.eks. er bilbatteriladeren jeg har oppgitt til 1,2 til 120 Ah. En annen ting, siden laderen har n 90 minutters timer. Burde jeg da bare nappe ut kontakten for så å sette den inn igjen å lade videre?

    Noen som har målene på batterikassa som er i Bulldogen? Trodde det var en standardstørrelse på batteriene jeg, men det er kanskje ikke det?
    Last edited by >Jonas<; 15 June 2009, 21:31.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #47
      Code:
       
      siden batteriet jeg tenker på å kjøpe er på 5 Ah. Det er vel en grunn til at de fleste ladere er oppgitt til å kunne lade en viss batteristørrelse?
      Beklager dårlig formulering.

      Men at laderen står på 1 2 eller 3 ampere vil ikke si at den takler batterier fra 1-3 ampere men at den kan lade med denne strømmen. så vis laderen står på 3 A så vil den kunne ladet dit batteri på 5 A helt fult. Du nevener at laderen har 90 min timer noe som passer vis du ønsker å ladet ditt 5 A batteri, vis jeg forsto deg rett
      450heli - Ds 410M - Quark, Ome At-40, Futaba 7c, Mi4 Drifter, TT EB4. ++

      Comment


      • #48
        Hehe, jeg tror ikke vi snakker helt samme språk enda? :P Laderen er oppgitt (capacity range) til å takle batterier som har en kapasitet fra 1,2 amperetimer til 3 amperetimer. Dermed lurer jeg på om det vil bli problematisk å lade et batteri med større kapasitet? Jeg vil jo tro det er en grunn til at ladere er oppgitt til et kapasitetsområde hva batterier angår? Eller er det ment som en anbefaling med tanke på ladetid og varmeutvikling over tid?
        Last edited by >Jonas<; 15 June 2009, 22:02.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #49
          Hoy.

          Da beklager jeg , trodde laderen kunne lade enten på 1 2 eller 3 ampere .

          Men uansett kan jeg nesten garatere at det vil gå.

          Psycho-look
          450heli - Ds 410M - Quark, Ome At-40, Futaba 7c, Mi4 Drifter, TT EB4. ++

          Comment


          • #50
            Okey, over til tanks igjen. Min bror har også blitt bitt av basillen () og vurderer å kjøpe en. Hvilke anbefaler dere? Kravene er at det ikke skal være Bulldogen (siden jeg snart har denne), at det skal være metallgirkasse, ikke veldig plastikkaktig utseende, dreibart tårn og helst ikke over 110 EUR.

            Ser at Torro er en del billigere på noen tankser. Noen som veit om disse er de samme, med den nyeste elektronikken og sånt? Disse er de som er mest interessante:
            Snow Leopard
            Tiger 3
            Tiger 1
            KV1
            Stug 3 (unntak) - Hvordan er det egentlig uten dreibart tårn?
            Panzer - Er dette en Heng Long modell, og er det bare laser og ikke BB-skyter?

            Og angående krystallene. Har man tre kanaler slik at man kan kjøre inntil 3 samtidig som det står på Netthandelen, eller må man ha forskjellige krystaller? Og er krystallene som brukes av Heng Long av den vanlige typen, så jeg kan plukke ut et sett fra en av RC-bilene jeg har her?
            Last edited by >Jonas<; 15 June 2009, 23:18.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #51
              Her var det mye å ta tak i. Kjøpte min første tank fra Torro. Fin den. Tok 16 dager. Maila noen spørsmål, har aldri fått svar.

              Rctank.de tester alle tankser før de selges. De svarer raskt.

              Da Tyskland begynte å lage tanks etter 1. verdenskrig lagde de først panzer 1, så panzer 2 osv.
              Panzer 5 fikk navnet Panther, panzer 6 navnet Tiger. Det finnes altså ikke Tiger 3. Den du viser til er panzer 3. Ganske liten men fin tanks.

              Jeg hadde valgt Tiger 1. Airbrush gir fint utseende, det er metall sprocket og idler. (Det hjulet lengst fram og det lengst bak). Det er også med rx-18 som er en elektronikkboks inni, som styrer det meste. Den er den beste på markedet.

              Uten dreibart tårn er kjedelig på den første tanksen. Kan komme senere.

              KV er helt ny på markedet. Kanskje barnesykdommer?

              Den du kaller Panzer skyter ikke kuler, bare IR for å krige med en annen tanks som har IR.

              De på netthandelen har ikke krystaller. Den du får har det. Må ha HL krystaller. Sørg for at broren din bestiller et annet krystallnr. en det du får. Alle er HengLong.
              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

              Comment


              • #52
                Vilken tank ville du anbefalt til meg?

                Jeg er ikke så glad i lyder å bråk.

                Den må være ganske så vanntett. (Snø, vann, gjørme)

                Og fra RCtank.de

                Bare kom med forslag ^^
                Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

                Comment


                • #53
                  Takk for fyldig svar Droid.

                  Angående batterikassa i Bulldogen (og de andre), hvor stor er denne? Den vanlige størrelsen på slike 7,2 V batterier er vel ca 13,5x4,5 cm, noe jeg også tror det jeg har linket til tidligere her er, så da bør det vel passe?

                  Og (enda) en ting til. Hva mener dere er dt viktigste å oppgradere i første omgang, og hvor moro syns dere det er å krige med infrarødt kontra kuler? Er den BB-skyteren av dårlig kvalitet?

                  Forresten, noen som har pøvd 12.500 rpm motorene de selger for en drøy hundrelapp hos Torro? Og om disse også passer til Bulldogen?

                  Hehe, og en siste ting (for denne gang ). Hos Torro selger de metalloppgraderingssett til Bulldogen for 79 EUR, og dette inneholder da litt mer enn bare beltene. Så det jeg da lurer på, er om det følger med noe annet enn bare belter fra RCTank? De hos sistnevnte koster jo 79,99 EUR.
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Access View Post
                    Vilken tank ville du anbefalt til meg?

                    Jeg er ikke så glad i lyder å bråk.

                    Den må være ganske så vanntett. (Snø, vann, gjørme)

                    Og fra RCtank.de

                    Bare kom med forslag ^^
                    Ingen er vanntett. Det må du bygge om til selv. Ellers kan du velge en med IR, da det er 18 årsgrense for å importere softgun. Lykke til!
                    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                    Comment


                    • #55
                      Hei jonas!

                      Batterikassa i Bulldogen er ca 141mm x 62 x 30. Så må man få plass til Tamiyakontakten inni der også. De motorene fra Torro passer, da blir tanksen svakere men raskere. I min Tiger har jeg motorer på 18000 rpm, men da har jeg girkasser med ekstra tannhjul, noen som gjør den veldig sterk.

                      Har ikke hatt problemer med BB skytinga. Men på sikt er det kanskje morsomere å konkurrere med IR?

                      Fra Rctank.de er det bare belter + noen reservedelsledd som følger med.
                      Fra Torro får du med sprocket og bensinkanner. Det koster ca. 10 euro for metall sprocket fra Rctank. Så spørs det hvilke belter som er av best kvalitet?
                      Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Droid View Post
                        Ingen er vanntett. Det må du bygge om til selv. Ellers kan du velge en med IR, da det er 18 årsgrense for å importere softgun. Lykke til!
                        Det er Mamma som kjøper den til meg så det går bra med soft gun gevær.

                        Men hvilken tank vil du anbefale?
                        Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

                        Comment


                        • #57
                          Som første tanks ville jeg hatt Tiger med metallgirkasse.
                          Størst inni og ellers lett å modifisere.

                          Metallbelter, sprocket og idler er første oppgradering.
                          IR og RX18 er andre oppgradering.
                          Rekyl på løpet er tredje oppgradering.

                          Så ville jeg moddet det jeg orket og hadde råd til i etterkant.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #58
                            Ok, Kan du linke til tigeren?
                            Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Access View Post
                              Ok, Kan du linke til tigeren?
                              Dette er en fin tanks etter min mening http://www.rctank.de/product_info.ph...20&language=en

                              Da får du med metallgir, metallsprocket og metallidler.
                              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                              Comment


                              • #60
                                Så fin ut den, Men kan jeg kjøre i snø med den, Og gjørme så lenge det ikke kommer opp til kanon tårnet og over der?
                                Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X