Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe tanks (M41A3) fra Netthandelen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da har jeg endelig tanksen her. Måtte jo selvsagt ikke bli helt problematsisk med tollen/posten heller. De hadde jo tatt full pris inklusiv tysk moms som de regnet ut ifra, selv om det på fakturaen stod prisen både med og uten moms, og jeg skrev dette tydelig i mailen jeg sendte med fortollingsfullmakta. Dermed har prisen for tanksen blitt godt over 1700,-. Posten henviser til Tollvesenet og skylder på at avsender skrev pris både med og uten tysk moms, siden de alltid går ut ifra totalprisen som står nederst. Videre henviser de igjen til Tollvesenet som nok ikke kommer til å utbetale det jeg har betalt for mye siden det ikke er over 100 kr. Forresten så stod det ingen verdi utenpå pakka.

Så til tanksen. Det ser forsåvidt fin ut den, men det øvre hjullet foran drivhjulet på høyre side bak sitter fast. Noen som har noen idèer? I det jeg tok tanksen ut av esken og satt den på bordet datt det også ut en liten svart skrue som jeg ikke klarer å finne ut hvor tilhører. Slik jeg forstår det etter å ha lest manualen skal det også være en antenne som festes på tanksen, men denne har ikke jeg klart å finne.
    Last edited by >Jonas<; 2 July 2009, 18:11.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

Hmm, send en mail til RCtank.de du
      Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

Comment

Sjekk isoporeska, og inni selve pappeska. Den ligger nok der et sted. Kan være teipet fast. Tynn og vanskelig å se.

Hva slags skrue, umbrako eller stjerne eller flat?
        Last edited by Droid; 2 July 2009, 22:51.
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

Comment

Sjekka alt sammen flere ganger, og den antenna er ikke å oppdrive. Hva er lengden på antenna, så kan jeg lage en selv med litt ståltråd eller pianotråd? Angående girkassene, har smørt begge inn med Autosol og kjørt en stund. Den venstre, altså den med motoren montert øverst, lugger litt og virker mer slarkete enn den andre (spesielt den akselen som drevet motoren er koblet til). Kanskje det kan være greit å sette på ei lita skive her? Og det hjulet jeg nevnte lenger oppe, er det bare å dra dette rett ut for å få det av?

Den svarte skruen har stjernehode, og jeg fant vel to like når jeg skrudde ifra hverandre tanksen.
          Last edited by >Jonas<; 3 July 2009, 00:15.
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

Originally posted by >Jonas< View Post
            Den svarte skruen har stjernehode, og jeg fant vel to like når jeg skrudde ifra hverandre tanksen.
            Jeg fant 3 slike skruer på min Bulldog kjøpt fra Netthandelen.no
            Vet ikke hva de er til eller hvor de kommer fra. Har aldri funnet ut av hvor de hører hjemme...

Har funnet ut av det med antenna?
            sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

Comment

Har fått svar fra RCTank nå. I mailen skreiv jeg at jeg ble litt skuffet over at det ikke var metallbelter som det stod at det skulle være og at jeg da kunne bestilt fra et annet sted hvis jeg hadde visst de var av plast. Jeg fikk ikke noe tilbud om å returnere tanksen eller få gratis frakt ved neste bestilling som Droid gjorde. Han bare sa det var en feil og at de brukte girkasser av høyere kvalitet (jeg syns ikke akkurat de var så veldig imponerende gode jeg da, men de ble bedre etter at jeg har fått kjørt en stund tilkoblet en drill med slipemiddel og smørt de opp. Det er dog noe slark.) og et bedre og proporsjonal røykgenerator. Det kommer ikke akkurat mye røyk ut av denne, så da lurer jeg på hvor dårlig den originale er.

Angående antenna skulle han sende meg en ny.

Noen som har noe tips til å få litt bedre grep med beltene. Siden de er flate og glatte er det ikke rare friksjonen. Hvordan kan jeg forresten se om jeg har TX-18 kortet?

Comment

Hvordan bytte et belteledd?

Det ene festet til pinnen har knekt av, så jeg tenkte jeg skulle få bytta leddet. Den delen av pinnen som satt igjen var den ruglete, og denne satt noe innmari gått selv om jeg hadde gått grep rundt andre enden med tanga. Så da lurer jeg på hvordan det er mulig å få ut pinnen som sitter på naboleddet som er helt? Har prøvd med ei nål og banke det ut, uten at det har fungert. Noen andre tips?

Comment

Den ruglete enden er den som "låser" pinnen på plass. Pinnen skal dras ut med den ruglete siden først. Altså press, eller bank forsiktig med en tynn sak fra den motsatte siden av der hvor pinnen er ruglete. Se post 2 her
                  Last edited by Droid; 14 August 2009, 13:03.
                  Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

Comment

Fikk det til til slutt. Men, noen tips til stramming av beltet? Tenkte å surre litt tape rundt idler, eller kanskje noen har et bedre tips?

Comment

• Du kan jo kjøpe eller lage en kettenspanner (kjedespenner) her

Comment

• Jeg har prøvd tape uten suksess. Både vanlig tape og vulkaniseringstape.
                        Så etter en del "prøv og feil" gikk jeg til det skrittet og lagde mine egne beltestrammere..

http://forum.radiostyrt.no/vb/album....pictureid=3353 http://forum.radiostyrt.no/vb/album....pictureid=3352 http://forum.radiostyrt.no/vb/album....pictureid=3351 http://forum.radiostyrt.no/vb/album....pictureid=3350
                        Last edited by M41A3; 16 August 2009, 14:56. Reason: Bildene vistes ikke

Comment

• Vet ikke hvorfor bildene ikke kommer opp, men de ligger uansett i albumet i profilen min..

Comment

• Fant ikke noen bilder av beltestrammere i albumet ditt.....

Comment

• Gjorde ikke jeg heller..

Comment

• Ooops.. Sorry.. Albumet var satt til "privat"

Det er nå offentlig.. Gi beskjed hvis dere fortsatt ikke ser bildene.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X