Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe tanks (M41A3) fra Netthandelen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det var 2000mah som fulgte med. Jeg kan ikke så mye om sånne ladere. Nobrainer som er i dette forumet har postet tidligere om disse laderne. Han vet hvor mye den laderen klarer osv. Du kan jo prøve å sende han en personlig melding?
    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

    Comment


    • #32
      Funker konge den, å lade et 5A batteri kan gjøres fra noen få mha, til mange, lader du den på 3A vil det ta ca 1.45 min ettersom at det vil ligge litt igjen på batteriet når det føles tomt. Og at ladekapasiteten bare er på 1,2, og 3 ampere vil ikke si at den kun kan lade batterier opptil 3 A men at den lader f.eks 3 ampere i timen!

      hvor høyt du kan gå må du spør elefun om men jeg har ladet batteri på 1600mha på 5a og batteriet har vart lenge men dette er da et LRP ni-cd batteri, og det er stor forskjell på hva de forskjellige tåler!

      har selv sett på et slikt batteri men har ikke fått bestilt enda så vet ikke noe mer en at de selger de i bøtter og spann!

      Psycho-look
      450heli - Ds 410M - Quark, Ome At-40, Futaba 7c, Mi4 Drifter, TT EB4. ++

      Comment


      • #33
        Du burde IKKE lade Heng Long batteriene på mer enn 1C altså i ditt tilfellet enten 1.7A (1700mAh). 1.8A (1800mAh) eller 2A (2000mAh).
        De batteriene takler ikke all verden. Kan godt hende det fungerer noen ganger, men ville ikke satset penger på det.

        At laderen din har trikler funksjon er bra, men eller er den laderen ganske så "simpel".

        Hvis du kjøper deg et batteri på 3000mAh eller et som ihvertall tåler å lades på 3A så er dte greit.

        Hvis du derimot liker RC, så ville jeg skaffet meg en ordentlig lader, som kan lade det meste. Jeg valgte en som kunne takle NiCD, NiMH, LiPo og Bly, men desverre for meg, så glemte jeg å kjøpe en som hadde innebygd balanseringsplugg til LiPo.
        Er veldig fornøyd med at jeg skaffet meg en skikkelig lader!!
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #34
          Så i en tråd at du kom med noen tips angående innkjøring av girkasse og slikt. Burde man file litt på girkassa, smøre den og kjøre den og motoren inn manuelt? Jeg vurderer også å kjøpe et større batteri som skrevet ovenfor, noe som dette, og lurer på om det vil fungere greit å bruke denne laderen som allerede er i hus, selv om det står at ladekapasiteten er på 1,2-3 Ah? Veit du om det har noen praktisk betydning? Eller kan jeg eventuelt bruke den til timeren slår av ladingen etter 1,5 timer og bytte over til den medfølgende laderen?
          Last edited by >Jonas<; 15 June 2009, 10:08.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #35
            Hei Jonas! Sjekk post 19 her http://www.rcuniverse.com/forum/m_5760954/tm.htm

            ps. nr står over til høyre på hver post.
            Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

            Comment


            • #36
              Har tenkt å kjøpe denne laderen http://shop.smallsize.no/product_inf...4a18e75c336445

              Hvordan er den?
              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

              Comment


              • #37
                Originally posted by Droid View Post
                Har tenkt å kjøpe denne laderen http://shop.smallsize.no/product_inf...4a18e75c336445

                Hvordan er den?
                Jeg kjenner ikke kvaliteten på laderen og du må sjekke om den også kan balansere LiPo.
                Men ellers så det ut som en knall lader.
                Her kan du bruke den til å lade det meste og tregt / raskt alt ettersom.
                Ser for meg ut som en kjempelader.

                Eneste denne mest sannsynlig mangler er flere utganger. Og for den opsjonen så må man ut med så mye penger at det sjelden er verdt det. Da er det ofte billigere å kjøpe flere ladere....
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #38
                  Takk for svar. Nå er den endelig sendt, så da håper jeg at den ikke blir plukka ut i tollen og at jeg mottar den innen helga er omme. Har du fått noe svar på henvendelsen din angående beltene Droid?
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by >Jonas< View Post
                    Har du fått noe svar på henvendelsen din angående beltene Droid?
                    Ja. Han inrømmer at det er feil. Han har nå fjerna det om metallbelter fra siden. Sier at belter koster 80 euro, så det måtte være feil. Tilbyr meg å kjøpe metallbelter, da skal jeg få frakta gratis. Har ikke svart enda på det....
                    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by NoBrainer View Post
                      Jeg kjenner ikke kvaliteten på laderen og du må sjekke om den også kan balansere LiPo.
                      Men ellers så det ut som en knall lader.
                      Her kan du bruke den til å lade det meste og tregt / raskt alt ettersom.
                      Ser for meg ut som en kjempelader.
                      Da feier jeg ned til Smallsize og bare kjøper den....
                      Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Droid View Post
                        Ja. Han inrømmer at det er feil. Han har nå fjerna det om metallbelter fra siden. Sier at belter koster 80 euro, så det måtte være feil. Tilbyr meg å kjøpe metallbelter, da skal jeg få frakta gratis. Har ikke svart enda på det....
                        Ser det er fjerna nå ja. Kommer nok til å sende en mail når jeg mottar min også. "Hadde jeg visst detta hadde jeg heller kjøpt fra Torro.de og spart 200 kr, så nå ble jeg litt skuffa." Så får vi se om de lever opp til den gode servicen enkelte har hevdet at de har.
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment


                        • #42
                          Det er bra, de trenger å få høre det. Han tilbød selfølgelig også å returnere tanksen. Jeg er igrunnen fornøyd med rctank.de. De svarer raskt, og jeg har fått god service. Mista ene halvparten av et metall roadwheel. Da sendte han gratis et nytt til meg. Fikk en metall-luke som var ødelagt i posten. Da sendte han raskt en ny gratis.

                          Så stort sett er jeg fornøyd. Skjønte at det ikke var med metallbelter til den prisen. ( men hadde jo et lite håp...)
                          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                          Comment


                          • #43
                            HTML Code:
                            selv om det står at ladekapasiteten er på 1,2-3 Ah? Veit du om det har noen praktisk betydning? Eller kan jeg eventuelt bruke den til timeren slår av ladingen etter 1,5 timer og bytte over til den medfølgende laderen?
                            ok andre gang jeg svarer på dette nå!

                            Du trenger ikke bytt lader. den lader på 1 2 eller 3 amper
                            det vil si at et batteri på 6 A tar ca 2 timer og lade på 3 A og 6 timer på 1 A. Du kan lade batterier med så mange ampere du bare vill med denne laderen!!!! f.eks 95 ampere.

                            Psycho-look
                            450heli - Ds 410M - Quark, Ome At-40, Futaba 7c, Mi4 Drifter, TT EB4. ++

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Psycho-look View Post
                              HTML Code:
                              selv om det står at ladekapasiteten er på 1,2-3 Ah? Veit du om det har noen praktisk betydning? Eller kan jeg eventuelt bruke den til timeren slår av ladingen etter 1,5 timer og bytte over til den medfølgende laderen?
                              ok andre gang jeg svarer på dette nå!

                              Du trenger ikke bytt lader. den lader på 1 2 eller 3 amper
                              det vil si at et batteri på 6 A tar ca 2 timer og lade på 3 A og 6 timer på 1 A. Du kan lade batterier med så mange ampere du bare vill med denne laderen!!!! f.eks 95 ampere.

                              Psycho-look
                              hihi

                              Så så rolig nå.

                              Kan kan jo såklart lade sine dårlige Heng Long batterier på 2 A. Da vil det ta rundt 1 time og det er jo greit nok. Men du skriver like dårlig som meg og jeg tror flere må lese litt hva du egentlig mener.

                              Ikke noe feil med den laderen. Du kan lade batterier som er på 95A, det tar bare lang tid. Man kan godt beholde den laderen.
                              Last edited by NoBrainer; 15 June 2009, 15:59.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by NoBrainer View Post
                                Jeg kjenner ikke kvaliteten på laderen og du må sjekke om den også kan balansere LiPo.
                                Men ellers så det ut som en knall lader.

                                Eneste denne mest sannsynlig mangler er flere utganger. Og for den opsjonen så må man ut med så mye penger at det sjelden er verdt det. Da er det ofte billigere å kjøpe flere ladere....
                                Da har jeg kjøpt laderen. Den kan balansere LiPo. (Hva det enn måtte være). Men har som du sier bare en utgang. Fulgte med mange kabler, men ikke Tamiya kontakt! Fikk med en utenom gratis. Fulgte med en cd med bruksanvisning, så nå får jeg prøve å lære noe om ladingens hemmeligheter.
                                Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X