Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da er jeg i gang med tiger'n

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da er jeg i gang med tiger'n

    Måtte ta i fra hverandre tanksen i dag for å se litt inni.
    Dro ut røykmaskinen, har ingen interesse av den.
    La merke til at den ene kassa gikk litt tregere enn den andre, det må fikses på , samt at det ene drevet var gåent/slitt , lager kneppe lyder når man skyter med rekylen.
    Så om det er noen som har det liggende etter en upgrade kjøper jeg det gjerne.
    Prøvde en 1600 pakke fra nosram jeg hadde, da skal jeg si det ble lite skala hastighet her, hehe.
    Attached Files
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

  • #2
    Se her ja.

    Er det plastbelter på den eller metall?
    Er det med IR eller kun RX-18?

    Ser for meg at du burde oppgradere til metallgir, men det er jo smak og behag. Rens ihvertfall girene ordentlig og smør de godt.

    Har en softgun du kan få, samt en motor til å heve / senke løpet. Noe som er til overs bare. Har loddet av det jeg trenger selv, men du har jo slikt. Trenger bare loddebolt.

    Er det kneppelyder av tårnet eller da av giret når du skyter?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Det er nok fra det drevet på siste bildet i den ene kassa, den kassa går også litt trangt, så den trekker litt til den ene siden. Det er plæstikk fantastikk med softgun versjon.

      Belter og kasser er jo seff på ønskelisten.

      Skal kjøpe meg en 'ferdig' fra rctank etterhvert, med ir. Detta softgun greiene er morro i 5 minutter. Er tom for kuler også så....
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • #4
        Tror ikke det er så dyrt med nye drev til girkassa.
        Samt at bare å kjøpe IR er heller ikke så dyrt.

        Da ville du fått 2 stk etterhvert som fungerte.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Originally posted by maxmekker View Post
          Detta softgun greiene er morro i 5 minutter. Er tom for kuler også så....
          Hehe. Det har du helt rett i. Kjøpte meg noen tusen kuler da jeg kjøpte bulldogen min. Så hvis du er interresert, så bytter jeg gjerne et par tusen skudd mot røykemaskin m/den lille printplata. BB gun på bulldogen skal ut og IR skal inn.

          Røykmaskinen på tiger'n røk, og i et forsøk på å fikse den, svidde jeg et par motstandere på printplata.
          sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |

          Comment


          • #6
            da vil jeg heller ha drevet som er slitt om du har det liggende etter div hop op's.

            Så den lille grønne printplata er til røykpumpa ? Gi meg adressen sp sender jeg det på mandag.

            skal ta et bilde av den etter at jeg har spist.
            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

            Comment


            • #7
              her er smokeren.
              Attached Files
              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

              Comment


              • #8
                Er denne en heng long eller tamiya??Bestilt 2 stk metal gear til heng long igår fra ebay.sikkert ikke de beste men fungerer sikker til mitt og mini på 4år`s bruk.Så det neste blir vel metal belter

                Comment


                • #9
                  Originally posted by maxmekker View Post
                  da vil jeg heller ha drevet som er slitt om du har det liggende etter div hop op's.
                  Jeg ga alt til Sandstrand, spør om han trenger det...


                  Originally posted by dyver View Post
                  Er denne en heng long eller tamiya??Bestilt 2 stk metal gear til heng long igår fra ebay.sikkert ikke de beste men fungerer sikker til mitt og mini på 4år`s bruk.Så det neste blir vel metal belter
                  Dette er Heng Long.
                  Metall gir bråker mye, men ved utekjøring og for selve bevegelsene så blir metallgir og metallbelter mye bedre.
                  Den ekstra vekta gjør ofte at tanksen beveger seg penere synes jeg. Metallgir må man ha når man har metallbelter.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Dette er Heng Long.
                    Metall gir bråker mye, men ved utekjøring og for selve bevegelsene så blir metallgir og metallbelter mye bedre.
                    Den ekstra vekta gjør ofte at tanksen beveger seg penere synes jeg. Metallgir må man ha når man har metallbelter.[/QUOTE]

                    Men har du noe erfaring med ting fra ebay eller? Kjøpte 2 sett med metalgear fra der igår og betalte 410kr.Sikkert ikke den beste kvaliteten tror jeg.Men er ny innen tanks så jeg lærer sikkert av mine feil.hehe

                    Comment


                    • #11
                      Er dette en komplett kasse:




                      eller er dette en del man skrur på utsiden av f.eks denne: ?



                      Eller for å gjøre spm litt enklere: trenger man først metall kassa for å kunne bruke 3/1 kassa?
                      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                      Comment


                      • #12
                        Ikke noe dårligere kvalitet på ting som er kjøpt på e-bay eller ikke.
                        Det er ikke så mange som leverer utstyr til disse, men det er mange som selger. Så jeg tror det blir bra jeg.
                        Det er tross alt Heng Long og kvaliteten er ikke all verdens uansett.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Begge er komplette girkasser.

                          Den første har bare 3:1 reduksjonen ferdig montert.
                          Med 3:1 så skal tigern i utgangspunktet ha riktig skala hastighet med orginale motorer såvidt jeg husker.

                          Det er kun Bulldog'n som har skala hastighet fra fabrikk, eller i hvertfall noe tilnærmet.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            flott da blir det en slik en etterhvert.
                            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by NoBrainer View Post
                              Jeg ga alt til Sandstrand, spør om han trenger det...
                              Nei jeg trenger ikke alt. Har egentlig en del dingsbomser til HL tanks liggende. Jeg skal se over det og lage en liste over tingene. Har litt til tiger, pershing og bulldog. Stort sett elektronikk, røykmoduler, gear av plast, motorer og tårn til bulldogg++

                              Lager en egen tråd litt senere i dag når jeg har fått oversikt av gibort tingene...

                              Sandstrand
                              Geir Sand-Strand, 1968.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X