Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilder, Videoer og andre morsomheter innen RC BÅT :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vanskelig å bedømme fart på video. Hadde en ul-1 superior som var tunet, den gikk i 84 kmt på gps. Men esc tok kvelden. Hadde også en supervee 27, som også var tunet, men hadde ikke gps da. Den gikk omtrent som ul-1. Så eg vil ha noe som går fortere enn det eg har hatt før.

Comment

• jeg har hatt flere båter som klarer 100kmt + og har enda det, men helt ærlig så sliter det på alt som er oppi skuta, må somregel fikse på noe hver gang man skal bruke det, har en deltaforce å nå som gjør 90kmt, det er latterlig fort det å, å til gjengjeld med å gå ned litt på farta så har den kjøreegenskaper som få kan matche, så mitt tips er å begrense seg litt ned, så har man utroligt mye igjen for det
      SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

Comment

• jeg har hatt genesisen min i 126 kmt på gps. og selv om den var syk å kjøre så holdt bare 6S2P 10 000 mah i ca 2 minutter ( inkludert turen bort og tilbake etter "speed runs". nå på 4S2P 10 000 mah har jeg ca 10 minutter + med idiot kjøring. godt med slingrings monn på alt jeg gjør (med untak av hydraer som brenner for meg). etter sikkert 100 turer med den båten så har ikke motoren,esc eller batterier vært varm etterpå ( med untak an når det brenner selfølgelig)
        klaus toppe 1974

Comment

• Eg tar hintet hvilken motor (kv) og batterier har du og prop... Får kopiere ditt så har eg kanskje glede av den lengre Har noen ubrukte ZIPPY batterier. De er billige men er de brukendes eller bør eg legge ned mere penger i batteri også?

Comment

• får meg en 70cm 2x370 bl båt i løpet av uka .det blir konge :P
            2 hl tanks selges med mye stasj båt pakke selges pm me

Comment

• zippy funker bra de så lende du har fått dem fra en "god batch" de må kunne levere minst 120 amp kont. (ærlige 120 amp ikke bare at det står på pakken at de skal kunne levere). om du får slik som jeg har på 1 av settene mine med turnigy så må du ha nye for der skilder ca 20 kmt mellom det parret og resten av de identiske batteriene. de funker fint i guttungen sin blackjack men de kan ikke levere det de skal selv om de er 5000mah 40C og skulle kunne levere og vell så det.

propell. kommer helt an på hvordan du får satt den opp. jeg har brukt X serien 440/3,640,442,642,645 og 445 med stort hell, men kjører for det meste med en spessial M645

skal du evt ha mere futt en meg så kjøper du 4082 2200 kv fra OSE. bare husk på at den vil kunne trekke enda mere amp en 4074 2000kv.
              klaus toppe 1974

Comment

• Originally posted by buzzd View Post
                får meg en 70cm 2x370 bl båt i løpet av uka .det blir konge :P
                glemte å si det er en hydra marine
                2 hl tanks selges med mye stasj båt pakke selges pm me

Comment

• En god batch? Og det betyr? Eg har kjøpt mine fra hobbyking
                  På batteriene står det 45c Series HIGH DISCHARGE. Lightmax. 4000 mah men bare 3 celler. får teste de først i serie før eg øker noe . Men ser kjøretiden ikke vil være så lang med bare 4000 mah. På ledningene fra batt står det 8AWG 200°C.
                  Last edited by Nilskr; 25 July 2011, 11:56.

Comment

• jeg skal selge en 4082 leopard på 2200kv med kjølekappe om noen er intr, den er flunka ny uåpna i eska si 1000,- + frakt
                    SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

Comment

• Fra dagens tur. Først 2stk zippy 4s 4000 45c i parallel. Det ga rundt 5+ minutter.3,5v i pakkene.
                      Så 5s (2s+3s 4000) det ga meg rundt 3+ minutter. 3,7 v i pakkene.
                      Cutoff satt til 3,0

Hvor lenge kjører dere i parallel ?

Men jeg sliter også med litt vann i båten. 2 turer og masse sprut opp fra akselen, uansett hvor mye fett jeg har på.grimracer eller proboat, samme uansett. Har jeg for stor glippe ?

Attached Files
                      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

Comment

• mr mekker.
                        ta litt krympestrømpe over røret slik at det dekker flexen og nesten er borti colleten. så krymper du dette til du nesten er borti flexen. det pleier å gjøre underverker for vann som kommer opp av akkslingen
                        klaus toppe 1974

Comment

• altå der axelen kommer ut og inn i båten og på motoren ?, virkelig. Trodde det var nede ved strutten man gjorde det.
                          Det er litt som kom inn i går:

Click image for larger version

Name:	IMG_2242-1.jpg
Views:	1
Size:	20.2 KB
ID:	774103
                          Last edited by maxmekker; 26 July 2011, 19:56. Reason: video
                          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

Comment

• Originally posted by maxmekker View Post
                            Fra dagens tur. Først 2stk zippy 4s 4000 45c i parallel. Det ga rundt 5+ minutter.3,5v i pakkene.
                            Så 5s (2s+3s 4000) det ga meg rundt 3+ minutter. 3,7 v i pakkene.
                            Cutoff satt til 3,0

Hvor lenge kjører dere i parallel ?

Men jeg sliter også med litt vann i båten. 2 turer og masse sprut opp fra akselen, uansett hvor mye fett jeg har på.grimracer eller proboat, samme uansett. Har jeg for stor glippe ?

Jeg har også nesten samme problem, med at vannet kommer inn. Men jeg får vannet inn mellom dekselet og skroget. Så leste jeg litt rundt om på nettet, og leste om en som hadde brukt vaselin i "problemområdet". Så da løp jeg til nærmeste bensinstasjon og kjøpte en pakke vaselin. Nå, får jeg ikke en dråpe inn. Håper det fungerer hos deg også

Comment

• ja kanskje, men det som er , er at etter bare en tur et alt fettet borte fra akselen, uansett om jeg er raus eller ei.

Comment

• jeg bruker strømpe mellom strutten og selve røret på utsiden. men bruker også inni da det hender det kommer opp litt alikevell.

vannet kommer nok ikke opp bak med propellen. men mellom flex røret og strutten ( er i allefall der det pleier å komme fra på mine båter. er liksom som at det kommer vann under trykk inn der og så kommer det ikke ut igjen så der renner opp.
                                Last edited by toppe; 27 July 2011, 01:19.
                                klaus toppe 1974

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X