Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vet at MHZ USA har noe på gang sammen med Wren.

    Sitat: "
    New MHZ-WREN Marine Gasturbine
    After producing the first MTT Marine Gasturbine prototypes, MHZusa has joined forces with Miniature Gasturbine powerhouse WREN from the UK. Under an exclusive agreement, MHZ and WREN are jointly developing a new marine gasturbine with a 54mm compressor and 74mm power turbine which boasts a gearbox and output speeds around 23.000 RPM. Exhaust gas temperatures are around 575F to 680 F. Power output of this kerosene-burning turbine will be around 8.5 hp in a 5.5 lb package. Automatic startup sequencing and operation of the engine is computer controlled. Exhaust configurations will be available for mono as well as hydros. Pricing is expected around the $8000 mark."

    Du finner mer her.

    Og bare for å ha èn ting klart; jeg har ei skute stående på vent, som skal bli en skalamodell av Miss Embassy fra 1974. Denne hadde 2 stk turbinmotorer.... Vinner jeg i lotto, SÅ..... $16.000 vil vel isåfall gjøre den gamle Elvegrisen til noe av det dyreste som er bygget av RC-båt.... Og med tanke på rykte den ang. sjøegenskaper....
    Seriøst; skal en ha turbinskute, så er det liksom ikke bare å slenge den bak i bilen og dra for å kjøre en liten kosetur. En turbin krever utrolig mye forbredelser.

    Men skal du en tur til Danmark i sommer, så stikk innom Simjet en tur. Mener de også har en rc-marine-turbin i sitt program.
    Jetcat skal vistnok komme med en i 2009, og den blir vistnok STOR.

    Better stick to the good ol` Zenoah...
    I`m BACK!

    Comment


    • DF`ens forplantningslære....

      Ja, så har vi endelig klart å få festet dette merkelige og myteomspunne fenomenet til foto! Leif Ellingsen er den dyktige naturfotografen bak dette unike bildet som viser hvordan nye små DF`r blir unnfanget.

      Sam og Ozzy kan vel vente en nedkomst etter endt drektighet om noen få måneder.
      Så Hr. Reppen; slik ble antagelig også din lille DF til! Høy strutt har fått en ny betydning...
      Attached Files
      I`m BACK!

      Comment


      • hmmm

        " Valper " kan forhåndsbestilles, ventes ankommet i uke 52. Må forhånds betales kr 5000, dette er rein rase og vil ha de fleste valpe vaksinene i orden. Alt er dokumentert Noen av valpene kan settes bort til forverter, dem leveres da tilbake etter 1 år, da skal alt være trimmet og klart og helst nylakkert.

        Fra spøk til revolver, all ære til fotografen, knall skudd
        sigpic
        http://www.kyosho.no/

        Comment


        • Ozzy: Trodde ikke båten din var ei kjerring, men nå er det jo bevist siden hun ligger underst

          Comment


          • hehe

            Originally posted by Øyvind! View Post
            Ozzy: Trodde ikke båten din var ei kjerring, men nå er det jo bevist siden hun ligger underst
            Den er døpt under kjerringas navn Selv om hun maser om at navnet skulle være blody marry, men det hadde jeg ikke dekaler til, så navnet ble slik det er i dag. Riktig nok, båten er en skikkelig kjerring.......... Og dem spøker man ikke med
            sigpic
            http://www.kyosho.no/

            Comment


            • Originally posted by OZZY View Post
              . Riktig nok, båten er en skikkelig kjerring.......... Og dem spøker man ikke med
              ..kremt!!!!
              "You don't need balls to get to the Worlds"
              sigpic nå fusjonert med: www.offtopicracing.com

              Comment


              • Originally posted by OZZY View Post
                Den er døpt under kjerringas navn Selv om hun maser om at navnet skulle være blody marry, men det hadde jeg ikke dekaler til, så navnet ble slik det er i dag. Riktig nok, båten er en skikkelig kjerring.......... Og dem spøker man ikke med
                Hva med motorsponseren din, Ozzy? Mener jeg så du kjørte den gamle traveren? Eneste som satte meg på plass var Helge med utstyr som er levert av meg for en liten evighet siden... Må si jeg ble litt skuffet, hadde gledet meg til et rått race!!! Har verdens største importør og levrandør holdt deg for narr? Det må jo være litt surt! Men fortvil ikke, du skal få overlevert en 231 på NC2, den er sikkert helt talentløst preppa, men jeg tror nok du skal klare deg allikevel jeg
                Jørn Markset

                Lindesnes Modellbåt Klubb

                Comment


                • Siden det ikke ble noe båtkjøring sist helg dro jeg innom et bilstevne.
                  Indy 500, verdens største motorsport arrangement. 3-400 000 tilskuere innenfor portene.
                  Dixon vant etter fire og en halv time i bilen, 200 runder og 500 miles.
                  The 108th Running of the Indianapolis 500 presented by Gainbridge is scheduled for Sunday, May 26, 2024. The greatest drivers in racing will compete for racing immortality in "The Greatest Spectacle in Racing" at the Indianapolis Motor Speedway. Join us Memorial Day Weekend and see who will drink the milk and kiss the bricks.

                  Attached Files
                  I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                  sigpic
                  For n'te gang Sofus, trykk F5...

                  Comment


                  • Need for speed!!!
                    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                    sigpic
                    For n'te gang Sofus, trykk F5...

                    Comment


                    • Nå, er det noe skyting med løskrutt for tiden... ??
                      Jørn Markset

                      Lindesnes Modellbåt Klubb

                      Comment


                      • Driver bare med "PowerTool Olympics" om dagen, jeg.... Men det går seint der også... Dårlig med krutt herfra... Har vel lært...
                        I`m BACK!

                        Comment


                        • YouTube - Model rc racing boat crash - on board camera
                          I`m BACK!

                          Comment


                          • Bilder fra Open Water idag
                            Attached Files
                            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                            sigpic
                            For n'te gang Sofus, trykk F5...

                            Comment


                            • Video:
                              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                              sigpic
                              For n'te gang Sofus, trykk F5...

                              Comment


                              • Noen som kjenner seg igjen?

                                YouTube - r/c boat race
                                I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                                sigpic
                                For n'te gang Sofus, trykk F5...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X