Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Huff da Johnny... På de siste båtene mine har jeg droppet teflon. Bruker istedet en størrelse mindre messingrør. Går så det griner!
    Du må lage mer høl til kjøling så slipper du lage ny boks neste gang. 6-8 mm klaring fra pipa bør holde men du må ha skikkelig gjennomtrekk. (Den "hemmlige" kjølegardina gjorde ikke jobben sin?)
    Får håpe båten blir klar til NC-1 nå da?
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • Ja det pleier å grine litt når det går trått, det er riktig det, Syltappen
      Jørn Markset

      Lindesnes Modellbåt Klubb

      Comment


      • hmmmm

        Originally posted by JohnnyStingray View Post
        Så sånn kan det gå når en bygger ny båt. Det meste må gjøres på nytt.
        Ny radiobox er under bygging. Lav type for større avstand til pipa. Nytt messingrør til flex`n med orn`tli teflon, og ny flex. Osv...
        Bra ingen gidder å høre på andre, jeg hadde faktisk god avstand til Jero pipa i fjor, men det smelta hele ene sia, ble bølgete....
        sigpic
        http://www.kyosho.no/

        Comment


        • Originally posted by OZZY View Post
          Bra ingen gidder å høre på andre, jeg hadde faktisk god avstand til Jero pipa i fjor, men det smelta hele ene sia, ble bølgete....
          Joda, jeg hører jeg, men falt for fristelsen til å bruke box`n fra Warehouse fordi den var så sabla enkel å bruke. Men litt høy... En må jo ta noen sjangser her i livet...
          Forøvrig var den i plast, og tåler da selvfølgelig mindre varme...
          Alternativet var å kjøre med høyere pipe, men vi kjører da for pokker ikke traktor heller....
          Nå blir det nedsenket glassfiberbox med gooood plass.

          PS: Har dere lagt merke til at det bare er jeg her på forumet som er kar nok til å fortelle om flausene og blemmene mine?
          I`m BACK!

          Comment


          • Skulle gjerne fortalt om mine flauser men jeg har desverre ingen he he
            Martin Holst (1967)
            www.mhrcboats.piczo.com
            Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

            Comment


            • Originally posted by JohnnyStingray View Post
              Joda, jeg hører jeg, men falt for fristelsen til å bruke box`n fra Warehouse fordi den var så sabla enkel å bruke. Men litt høy... En må jo ta noen sjangser her i livet...
              Forøvrig var den i plast, og tåler da selvfølgelig mindre varme...
              Alternativet var å kjøre med høyere pipe, men vi kjører da for pokker ikke traktor heller....
              Og hva var avstanden mellom pipen og lokket?
              Spurte nemlig Jeroen om det samme for noen uker siden og han mente at 1 cm var mer enn nok klaring.
              Eirik Engevik (1972)
              www.etracingteam.com | www.srcbk.org

              Comment


              • Originally posted by eirik72 View Post
                Og hva var avstanden mellom pipen og lokket?
                Spurte nemlig Jeroen om det samme for noen uker siden og han mente at 1 cm var mer enn nok klaring.
                Jeg var nok litt snau jeg. Rundt 7-8 mm kan jeg tenke meg. Men den pipa blir sykt varm.... Tror nok at selv 1cm kan være i minste laget, ihvertfall uten noe isolering i mellom...
                Har en Prestwick C23A-pipe også, og den blir ikke på langt nær så varm...

                Skal se om jeg får tatt bilder av "elendet" i løpet av kvelden.
                I`m BACK!

                Comment


                • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                  PS: Har dere lagt merke til at det bare er jeg her på forumet som er kar nok til å fortelle om flausene og blemmene mine?
                  Den skal du ha Johnny, du har mange morsomme (for oss) historier

                  Selv glemte jeg bla å skru på korken på radioboksen en gang for mange år siden.
                  I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                  sigpic
                  For n'te gang Sofus, trykk F5...

                  Comment


                  • Originally posted by Martin Holst View Post
                    Skulle gjerne fortalt om mine flauser men jeg har desverre ingen he he
                    Martin, du kan jo ta den med innkjøring av Mathe i skrustikka
                    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                    sigpic
                    For n'te gang Sofus, trykk F5...

                    Comment


                    • Originally posted by eirik72 View Post
                      Og hva var avstanden mellom pipen og lokket?
                      Spurte nemlig Jeroen om det samme for noen uker siden og han mente at 1 cm var mer enn nok klaring.
                      Mer enn nok, men det forutsetter god gjennomtrekk.

                      Johnny, kommer det noen bilder på ØMBK snart?
                      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                      sigpic
                      For n'te gang Sofus, trykk F5...

                      Comment


                      • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                        Jeg var nok litt snau jeg. Rundt 7-8 mm kan jeg tenke meg. Men den pipa blir sykt varm.... Tror nok at selv 1cm kan være i minste laget, ihvertfall uten noe isolering i mellom...
                        Har en Prestwick C23A-pipe også, og den blir ikke på langt nær så varm...

                        Skal se om jeg får tatt bilder av "elendet" i løpet av kvelden.
                        Fikk i hvertfall intrykket fra Jeroen at han ikke hadde mer enn 1cm, heller litt mindre .... men som det skrives over det forutsettes nok litt god lufting.
                        Eirik Engevik (1972)
                        www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                        Comment


                        • Originally posted by harald1966 View Post
                          Selv glemte jeg bla å skru på korken på radioboksen en gang for mange år siden.
                          Er`e noe å skryte av da? Det har jeg da gjort opptil flere ganger. Og hver gang jeg har gjort det uten oppdage det, så har det gått veldig bra. Kjørte 2. heat i NC1 i fjor uten kork, jeg! Så i kommende sesong skal jeg kjøre heltuten kork...

                          Er nok som dere sier; lufting gjelder!
                          I`m BACK!

                          Comment


                          • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                            Så i kommende sesong skal jeg kjøre heltuten kork...

                            Det tør du ikke

                            Comment


                            • Originally posted by Øyvind! View Post
                              Det tør du ikke
                              Det får'n ikke lov til......
                              "You don't need balls to get to the Worlds"
                              sigpic nå fusjonert med: www.offtopicracing.com

                              Comment


                              • Originally posted by harald1966 View Post
                                Martin, du kan jo ta den med innkjøring av Mathe i skrustikka
                                Vet ikke åssen d hadde gått fungerte det da du prøvde.
                                Martin Holst (1967)
                                www.mhrcboats.piczo.com
                                Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X