Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser ut som en artig butikk det der, men de har ikke fått med seg at dollarkursen fryktelig lav. Det er pinadø dobbel pris av hva samme motoren koster her.
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • Disse gutta må vel ha litt, staten(skattefuten) må vel ha mer+noe til posten.Dette er norge vi må vel leve med det,hvis ikke du kan hjelpe da Harald?
      sigpicØivind Reppen
      http://ombk.org

      Comment


      • Da er Sharken ferdig satt opp med "heimsnekkra" radiobox. legger ut bilder i løpet av helgen. Så var var det bare å sette seg inn i 3PK'n. Mangler ikke lesestoff denne helgen i allefall
        sigpic
        R@ymond Thorsø 77 mod
        Stor for alderen - blir aldri voksen...

        Comment


        • tomgangkjøring

          Et lite spørsmål... Kan man la motoren gå på tomgang på land hvis jeg kobler til hageslangen slik at den får kjøling?
          sigpic
          R@ymond Thorsø 77 mod
          Stor for alderen - blir aldri voksen...

          Comment


          • Ja, det er såvidt det trenger å piple vann igjennom.
            Frode S.L
            1972 mod

            Comment


            • Hentebåt!
              YouTube - Skua Doing a Beachie
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • Originally posted by harald1966 View Post
                Ser ut som en artig butikk det der, men de har ikke fått med seg at dollarkursen fryktelig lav. Det er pinadø dobbel pris av hva samme motoren koster her.
                Ikke lett å få til noen lavere pris, på den prisen du ser i USA, kommer frakt, 25%mva, samt noen få kr til å få butikken til å gå rundt......skulle gjerne solgt den billigere jeg...
                sigpic
                Tlf 4691 0501

                Comment


                • Originally posted by Egon View Post
                  Ikke lett å få til noen lavere pris, på den prisen du ser i USA, kommer frakt, 25%mva, samt noen få kr til å få butikken til å gå rundt......skulle gjerne solgt den billigere jeg...
                  Ja, noen skal jo klage på alt. Når du her hjemme får en spellrande ny Zenoah til drøye 2 høvdinger, og atpåtil har den 2-3 uker tidligere enn om du hadde bestilt over dammen....? :wink:

                  Bare vent til du kommer hjem, Harald! Da er du nok glad for en 2-høvdings-Zen du også.
                  I`m BACK!

                  Comment


                  • Hva er gjort med motoren til 2 høvdinger siden den kalles race motor og ikke har noen garanti?
                    Jørn Markset

                    Lindesnes Modellbåt Klubb

                    Comment


                    • Originally posted by Jørn Markset View Post
                      Hva er gjort med motoren til 2 høvdinger siden den kalles race motor og ikke har noen garanti?
                      Regner med at du ref til en stock motor...?
                      Da er ingen ting gjort, kun en direkte kopi av produsentens egne betingelser/beskrivelse..... (dette er trykket på esken til enhver motor/kit som blir levert fra Zenoah)....
                      Hvorfor Zenoah betegner alle sine motorer og kit med "race" vet jeg ærlig talt ikke....

                      Selv om dette er en kopi av produsentens betingelser, vil dette også være RC-Racing sine betingelser.......

                      Derimot har vi selvsagt alltid gitt en garanti til alle som har kjøpt en motor, men det vil alltid bli med skjønn.......(og når en garanti blir gitt med skjønn, så er jeg overhodet ikke sikker på om det kan kalles garanti, derfor er dette skrevet fra RC-Racing..)
                      sigpic
                      Tlf 4691 0501

                      Comment


                      • Originally posted by Egon View Post
                        Regner med at du ref til en stock motor...?
                        Da er ingen ting gjort, kun en direkte kopi av produsentens egne betingelser/beskrivelse..... (dette er trykket på esken til enhver motor/kit som blir levert fra Zenoah)....
                        Hvorfor Zenoah betegner alle sine motorer og kit med "race" vet jeg ærlig talt ikke....

                        Selv om dette er en kopi av produsentens betingelser, vil dette også være RC-Racing sine betingelser.......

                        Derimot har vi selvsagt alltid gitt en garanti til alle som har kjøpt en motor, men det vil alltid bli med skjønn.......(og når en garanti blir gitt med skjønn, så er jeg overhodet ikke sikker på om det kan kalles garanti, derfor er dette skrevet fra RC-Racing..)
                        Skjønner. Det er med andre ord ikke en original Zenoah du selger. Litt greit at du sier ifra om dette til folk som eventuelt har tenkt å bruke dem i den nasjonale Zenoah klassen da vi her har strenge regler i forhold til motoren. Flere av motorens deler må finnes på delelista til G231/260 PUM. Jeg ser denne leveres med 257 forgasser, forgasser er fritt og det er også pipe.
                        Ellers er det flott med rimelige motorer, det gjør inngangsproten rimeligere for dem som har lyst å prøve.
                        Last edited by Jørn Markset; 22 March 2008, 12:21.
                        Jørn Markset

                        Lindesnes Modellbåt Klubb

                        Comment


                        • Originally posted by Jørn Markset View Post
                          Skjønner. Det er med andre ord ikke en original Zenoah du selger. Litt greit at du sier ifra om dette til folk som eventuelt har tenkt å bruke dem i den nasjonale Zenoah klassen da vi her har strenge regler i forhold til motoren. Flere av motorens deler må finnes på delelista til G231/260 PUM. Jeg ser denne leveres med 257 forgasser, forgasser er fritt og det er også pipe.
                          Ellers er det flott med rimelige motorer, det gjør inngangsproten rimeligere for dem som har lyst å prøve.
                          Hehehehehe.....

                          Vi er i for om dagen ser jeg......ta det helt rolig nå unge Markset. Dette er 100% orginale Zenoah, (event. race porta), rett ut av esken....:mrgreen:
                          (tunede motorer er selvsagt ikke rett ut av esken..)

                          Tror du er så gammel i gamet, at du både kjenner igjen motoren på bildet, samt at du kjenner til O`neill`s Brother`s, så du vet veeeeldig godt at dette er orginale Zenoah motorer.

                          Må ikke føle deg truet selv om noen viser at det er mulig å drive butikk uten at folk skal behøve å prostituere seg for å få råd til å drive med denne hobbyen/sporten.

                          Har forresten hørt at du ikke skal kjøre i Zenoah klassen i år, synd det, hadde satt pris på å kunne levert noen av mine "Zenoah kopier" til noen som kunne satt deg på plass litt........

                          Ellers, lykke til i 2008.....
                          sigpic
                          Tlf 4691 0501

                          Comment


                          • Originally posted by Egon View Post
                            ... prostituere seg for å få råd til å drive med denne hobbyen/sporten....
                            Nå har riktignok ikke jeg vært med så lenge, men ikke har jeg sett noe til nettingstrømper på brygga, men så går som regel jeg glipp av det meste... Men det er kanskje det ho som jeg tok på fersken på brygga i sommer drev med. Hadde ho bare sagt det var for å få kjøre modellbåt, du....

                            Originally posted by Egon View Post
                            Har forresten hørt at du ikke skal kjøre i Zenoah klassen i år.....

                            Ja, dette var nok nytt for de fleste av oss! Hva skal da baby-Nodd`n brukes til mon tro??? All den bukseskjelvinga til ingen nytte.... Søvnløse netter..... Er det sant, Jørn? Kan jeg likevel ha en sjangs til å vinne?

                            Uansett gutter; konkurranse er som regel sunt, .....så lenge en ikke skyter hverandre!
                            I`m BACK!

                            Comment


                            • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                              Nå har riktignok ikke jeg vært med så lenge, men ikke har jeg sett noe til nettingstrømper på brygga, men så går som regel jeg glipp av det meste... Men det er kanskje det ho som jeg tok på fersken på brygga i sommer drev med. Hadde ho bare sagt det var for å få kjøre modellbåt, du....
                              Tja.......
                              Si ikke det, selv dè damene kjører en viss standard.....

                              Originally posted by JohnnyStingray View Post
                              Uansett gutter; konkurranse er som regel sunt, .....så lenge en ikke skyter hverandre!
                              Hmmmm......
                              Vet ikke om jeg er enig i dette.....
                              Absolutt det værste jeg vet her i verden, er folk som skyter med løskrutt...Piper A, men tør ikke å pipe B.............
                              sigpic
                              Tlf 4691 0501

                              Comment


                              • Originally posted by JohnnyStingray View Post


                                Ja, dette var nok nytt for de fleste av oss! Hva skal da baby-Nodd`n brukes til mon tro??? All den bukseskjelvinga til ingen nytte.... Søvnløse netter..... Er det sant, Jørn? Kan jeg likevel ha en sjangs til å vinne?

                                Uansett gutter; konkurranse er som regel sunt, .....så lenge en ikke skyter hverandre!

                                Den skal vel blant annet brukes til O-15...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X